Köp utav kompressor till Type-R FN2
-
aryoeri
- Bil: Civic Type-R GT 2008
- Namn: Aryo Eskandari
Tjenare alla!
Ny kille här på forumet som köpte sin första egna honda i sommras efter att ha dregglat efter farsans alla hondor genom åren.
Till min fråga:
Har hittat en kille som har ett kompressorkitt (Jackson Racing) med lite tillbehör runt omkring som han haft på sin EP3a
han säger att alla delar funkar rakt på min motor dock att jag endast behöver byta chipet mot ett flash pro istället för K-pro som följer med i hans paket
Stämmer detta verkligen, skulle det gå eller kommer det bli struligt?
Bifogar specen och vår konversation nedan
Jag: Tjenare, går det att konvertera om den här kompressorn och tillbehör
> till type r fn2?
Säljaren: hej
passar rakt på , på din motor , det är sprutet (hondata) som inte passar
fn2 har flachpro istället . men hondatan kostar 15000kr så det är bara att sälja det , man får mellan 8000-10000kr för det
mvh
Jag:Okej, låter helt klart intressant, såg att annonsen var borta, är kittet redan sålt?
Säljaren: HEJ
nej kittet är kvar . tog bort annonsen . trött på alla som prutar . får jag inte 25k behåller jag det .
kanske att jag köper en type r i framtiden . har haft 2st redan , bra bilar
mvh George k
Jag:Hej igen,
Håller på att ordna fram pengar för kompressorn 25000 är ett kap, skulle du kunna speca alla delar som ingår i ett mail, ska bara checka av med de kära hondaklubbsmedlemmarna också om delarna passar
Här kommer specen för delarna:
Jackson racing kompressor, portad, omsvetsad för bättre flöde,
*70mm spjällhus
*aluminium fuelrail
*rc 750cc spridare
*Walbro bränslepump 255 l/h
*hondata insugningspackning
*Hondata Kpro mappningsbart sprut
(färdig mapp, mappad på bänk,E85
bränsle)
hej tänk på att det är större spridare,aluminium fuelrail
större spjällus, portad kompresor, omsvetsat insug för bättre flöde
hondata insugningspackning.med andra ord skiljer det mycket på detta kittet, och ett orginal
och en färdig mapp, bara tuta o köra . mycket hästar för pengarna
Ny kille här på forumet som köpte sin första egna honda i sommras efter att ha dregglat efter farsans alla hondor genom åren.
Till min fråga:
Har hittat en kille som har ett kompressorkitt (Jackson Racing) med lite tillbehör runt omkring som han haft på sin EP3a
han säger att alla delar funkar rakt på min motor dock att jag endast behöver byta chipet mot ett flash pro istället för K-pro som följer med i hans paket
Stämmer detta verkligen, skulle det gå eller kommer det bli struligt?
Bifogar specen och vår konversation nedan
Jag: Tjenare, går det att konvertera om den här kompressorn och tillbehör
> till type r fn2?
Säljaren: hej
passar rakt på , på din motor , det är sprutet (hondata) som inte passar
fn2 har flachpro istället . men hondatan kostar 15000kr så det är bara att sälja det , man får mellan 8000-10000kr för det
mvh
Jag:Okej, låter helt klart intressant, såg att annonsen var borta, är kittet redan sålt?
Säljaren: HEJ
nej kittet är kvar . tog bort annonsen . trött på alla som prutar . får jag inte 25k behåller jag det .
kanske att jag köper en type r i framtiden . har haft 2st redan , bra bilar
mvh George k
Jag:Hej igen,
Håller på att ordna fram pengar för kompressorn 25000 är ett kap, skulle du kunna speca alla delar som ingår i ett mail, ska bara checka av med de kära hondaklubbsmedlemmarna också om delarna passar
Här kommer specen för delarna:
Jackson racing kompressor, portad, omsvetsad för bättre flöde,
*70mm spjällhus
*aluminium fuelrail
*rc 750cc spridare
*Walbro bränslepump 255 l/h
*hondata insugningspackning
*Hondata Kpro mappningsbart sprut
(färdig mapp, mappad på bänk,E85
bränsle)
hej tänk på att det är större spridare,aluminium fuelrail
större spjällus, portad kompresor, omsvetsat insug för bättre flöde
hondata insugningspackning.med andra ord skiljer det mycket på detta kittet, och ett orginal
och en färdig mapp, bara tuta o köra . mycket hästar för pengarna
-
aryoeri
- Bil: Civic Type-R GT 2008
- Namn: Aryo Eskandari
Tackar för svaret!
hur löser jag det med spjällhuset då? köper jag ett nytt eller kör man med orginal? Som du märker så har jag noll koll på motorer
vart får jag tag på flash pro? eller är Hondata på G med k-pro till fn2an?
MVH
hur löser jag det med spjällhuset då? köper jag ett nytt eller kör man med orginal? Som du märker så har jag noll koll på motorer
vart får jag tag på flash pro? eller är Hondata på G med k-pro till fn2an?
MVH
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Det är mer än spjällhuset som skiljer, anslutningen för kylarvattnet sitter integrerat med insuget på fn2.
Till EP3 är det en separat del, kanske går att flytta över en sån men jag vet inte.
Till EP3 är det en separat del, kanske går att flytta över en sån men jag vet inte.