Sladdrig växelspak på ctr

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
bub_ba
Bil: Honda civic type r
Namn: Sebastian Schlette

Tycker min växelspak börjar bli alldeles för sladdrig. Någon som vet hur jag ska åtgärda detta? Någon med liknande problem?
Verkar vara ok i bussningarna.
Användarvisningsbild
xzbatt

kan vara en lås skruv i växelväljaren på lådan som har gängat ut sej, då blir växellägena väldigt mycket större.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Användarvisningsbild
Yobaman
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

Jag tycker nog min spak är lite sladdrig den med. Endast i friläge då, mer "glapp" än vad det ska vara kanske.. Växellägen känns som de ska.
Har funderat på det lite om det kan vara någon bussning eller något i länkaget som det beror på alternativt att det bara är så.
Inget jag stör mig på speciellt mycket och de som kört den har inte påpekat något (som även kört andra EP3) så är väl som det ska.

Frågan är väl om om du upplever din som sladdrig i friläge eller när den ligger i växel?
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
B5254T4
Bil: S2000
Namn: Michael Karlsson

Väcker en gammal tråd till liv här, har samma problem med glapp i EP3. När växel ligger i kan man glappa spaken fram och tillbaka mer än det borde gå.

EP3-åkare out there, har ni samma på era?
--------------------- För resor och biltjöt, besök http://www.operationr.com" onclick="window.open(this.href);return false; ---------------------
Skriv svar