Tycker min växelspak börjar bli alldeles för sladdrig. Någon som vet hur jag ska åtgärda detta? Någon med liknande problem?
Verkar vara ok i bussningarna.
Sladdrig växelspak på ctr
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Jag tycker nog min spak är lite sladdrig den med. Endast i friläge då, mer "glapp" än vad det ska vara kanske.. Växellägen känns som de ska.
Har funderat på det lite om det kan vara någon bussning eller något i länkaget som det beror på alternativt att det bara är så.
Inget jag stör mig på speciellt mycket och de som kört den har inte påpekat något (som även kört andra EP3) så är väl som det ska.
Frågan är väl om om du upplever din som sladdrig i friläge eller när den ligger i växel?
Har funderat på det lite om det kan vara någon bussning eller något i länkaget som det beror på alternativt att det bara är så.
Inget jag stör mig på speciellt mycket och de som kört den har inte påpekat något (som även kört andra EP3) så är väl som det ska.
Frågan är väl om om du upplever din som sladdrig i friläge eller när den ligger i växel?
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
B5254T4
- Bil: S2000
- Namn: Michael Karlsson
Väcker en gammal tråd till liv här, har samma problem med glapp i EP3. När växel ligger i kan man glappa spaken fram och tillbaka mer än det borde gå.
EP3-åkare out there, har ni samma på era?
EP3-åkare out there, har ni samma på era?
--------------------- För resor och biltjöt, besök http://www.operationr.com" onclick="window.open(this.href);return false; ---------------------