Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Sega växlar?!
Tjenis penis, har känt av detta sen jag köpte min Crx 91, det är så att växlarna känns typ lite sega tt få i ,1 , 2 ,3 när jag försöker lägga i någon av dessa växlar så tar det emot , coh när jag lägger i 3an så känns det som att det finns typ två lägen petar in den , men sen går det att peta yterligare inåt ! Vet faktisikt inte hur det ska kännas att växla om jag är helt ärlig , för vet inte om de har med några synkringar å göra ? för när ja växlar på morsan Renault Clio, går dom att få i hur lätt å fort som helst ?
Så va kan de vara som gör att dom känns sega?
// Lajnas
Så va kan de vara som gör att dom känns sega?
// Lajnas
Linus Pehrson
Vid märkligheter i manuell låda, börja alltid med att byta olja. Billigast möjliga 0W-30 eller 10W-40 skall det vara i CRX. Min blev lite mer lättväxlad. I vissa fall kan det dröja lite efter oljebytet till det går till sig, 1000mil på min frus bil (mercedes), nu växlar den som smör, förut kärvade den som f-n på ettan och tvåan.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Fast byt till rätt olja istället, Honda MTF 3, motorolja skulle det vara från början men sedan många år har Honda en speciell vxl-lådsolja.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
kolla även så att skruven mellan växelspaken och växelföraren inte är för hårt spänd!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming