Sega växlar?!

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Lajnas
Bil: Honda CRX
Namn: Linus Pehrson

Tjenis penis, har känt av detta sen jag köpte min Crx 91, det är så att växlarna känns typ lite sega tt få i ,1 , 2 ,3 när jag försöker lägga i någon av dessa växlar så tar det emot , coh när jag lägger i 3an så känns det som att det finns typ två lägen petar in den , men sen går det att peta yterligare inåt ! Vet faktisikt inte hur det ska kännas att växla om jag är helt ärlig , för vet inte om de har med några synkringar å göra ? för när ja växlar på morsan Renault Clio, går dom att få i hur lätt å fort som helst ?

Så va kan de vara som gör att dom känns sega?

// Lajnas
Linus Pehrson
torake
Namn: Tor-Åke Fransson

Vid märkligheter i manuell låda, börja alltid med att byta olja. Billigast möjliga 0W-30 eller 10W-40 skall det vara i CRX. Min blev lite mer lättväxlad. I vissa fall kan det dröja lite efter oljebytet till det går till sig, 1000mil på min frus bil (mercedes), nu växlar den som smör, förut kärvade den som f-n på ettan och tvåan.
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Fast byt till rätt olja istället, Honda MTF 3, motorolja skulle det vara från början men sedan många år har Honda en speciell vxl-lådsolja.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

kolla även så att skruven mellan växelspaken och växelföraren inte är för hårt spänd!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
tobo
Bil: Civic Sedan 1,5 GL -89
Namn: Torbjorn Litsfelt

Jag sprutade på en massa olja på växellänkarna (på undersidan av bilen, under växelspaken). Det blev en hel del bättre... :wink:
Skriv svar