Det rasslar när man släpper gasen!?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Lajnas
Bil: Honda CRX
Namn: Linus Pehrson

Tjena, när ja va ute å körde lite med crx:en så låg jag på 3:an växel, gasade upp till cirka 5000 RPM, därefter släppte jag gasen helt och lät den bromsa av sig själv, men det hördes ett rassel från min växelspak , vet inte hur jag ska förklara ljudet , precis som något ligger emot när man släpper gasen. men när jag fortsatte att varva ut den hördes inget rassel, alltså det rasslade bara när jag har släppt på gasen.

Vad är det för problem med min bil, varför gör den som den låter ? någon kunnig som kan ?

// Linus P
Linus Pehrson
torake
Namn: Tor-Åke Fransson

Har ungefär samma "problem" Men det är inget rassel utan mer ett nötande ljud som att något ligger emot något annat, typ dåliga upphängningar av motor/växellåda så att metall går mot metall någonstans. Bara när man släpper av efter att ha dragit lite hårdare på höga varv (5-7000). Likaledes CRX. 21.000 mil / ganska sliten.

Jag har provat rucka på motorn / gunga bilen med växel i, men den känns inte som att den glappar i upphängningarna.
Lajnas
Bil: Honda CRX
Namn: Linus Pehrson

torake skrev:Har ungefär samma "problem" Men det är inget rassel utan mer ett nötande ljud som att något ligger emot något annat, typ dåliga upphängningar av motor/växellåda så att metall går mot metall någonstans. Bara när man släpper av efter att ha dragit lite hårdare på höga varv (5-7000). Likaledes CRX. 21.000 mil / ganska sliten.

Jag har provat rucka på motorn / gunga bilen med växel i, men den känns inte som att den glappar i upphängningarna.
japp , vet inte om ja kan säga att det rasslar men det uppkommer ett sådant ljud som du beskrev dock så har min crx inte passerat 15000 mil ännu. ska se om ja kan filma ljudetbidag om man hlr ngt ,
Linus Pehrson
Oliwer.Garant
Bil: Del Sol
Namn: Oliwer Pesonen

Kollat avgassystemet så det inte slår emot växelstag och grejjer?
/Oliwer Pesonen Garant Treborn
Del Sol Projektbil.
Yamaha XJ 550 82 café
Skriv svar