Råd om catback o luftfilter önskas! :-)

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
SkåneMartin
Bil: Honda Civic vtec
Namn: Martin Lind

Någon som kan möjligtvis inte ge mig lite råd om catback system o sportluftsfilter? Jag har kollat lite sidor med collexstyling, mrtuning o nipotrading. och på en av dom har dom ett no name system som kostar 3500, men jag vet inte om den levererar nått bra ljud. Sen har man kollat megan racing men hittar inte många bra video på youtube om honda civic o om det blir nått gött japsljud från det? Sen finns givetvis dyrare skunk2 som jag antar ska va bra. Men vet nån här om det är stora skillnader på dom här tro? Så det inte är att man ska gå efter "du får vad du betalar för" vissa säger att det kan va lika bra med en billig som dyr, men kan ingenting om detta så behöver lite hjälp. :-) sen om sportluftsfilter vet jag inte om man är så sugen på en "whale dick" eller en short ram eller liknande. De skulle juh va det isåfall som passar bäst till min motor 1,5 vtec 114hk. Mvh Martin
Surikaten
Regionombud
Bil: Civic Ej2
Namn: Tim Rask
Has thanked: 56 times
Been thanked: 93 times

Ja har inte mkt erfarenhet av avgassystem. Men ja kan säga en rad lr två ang ett cat-back som sitter på min som ä köpt på eBay för 1300:-... väldigt nöjd kan ja säga, ljudet va behagligt på lågvarv/lite gas... alltså inget starande vid längre resor... så fort man tryckte ner pedalen vart de ett härligt vrål som slutade med ett skrik mot varvstoppet. Detta ett 2,5" Spec D N1 Catback.

Sen kan ja säga att ja satte 4-2-1 gren o kattersättare från Focuz en tid senare o både ljud o effekt ökade märkbart.
Här hade ja ingen inredning i bilen o då va längre resor inte lika "bekväma" :P
+ att "kick" ljudet från vtec försvann.
2 barnspappa, hobbyfotograf, VAG service- & vindrutetekniker, & galning.

SkåneMartin

Låter skitbra juh. Men nu gick jag o beställde från collexstyling. Har beställt ett injen short ram kit gick på 2200 typ och en megan racing catback system för typ 4800. 3 års garanti på systemet o han försäkrade mig om att filtret kommer hålla bilens livslängd. Vad sägs om detta, blir det en bra investering tro? Eller nån som har invändningar? :-)
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 67 times
Been thanked: 155 times

Nånting jag skulle ha i baktanke är att ha ett system som ligger under 95db (på ca 10m avstånd?) Om du nån gång i framtiden vill prova köra bana, så slipper du bekymmer då :)

Nu vet jag dock inte hur mkt ett megan catback låter. Vad är det för bil du har? Civic Type-R 00-05 ep3?
Användarvisningsbild
JDM-Junior
Bil: CW EP3
Namn: Aldin Kuric

pasen skrev:Nånting jag skulle ha i baktanke är att ha ett system som ligger under 95db (på ca 10m avstånd?) Om du nån gång i framtiden vill prova köra bana, så slipper du bekymmer då :)

Nu vet jag dock inte hur mkt ett megan catback låter. Vad är det för bil du har? Civic Type-R 00-05 ep3?
SkåneMartin skrev:De skulle juh va det isåfall som passar bäst till min motor 1,5 vtec 114hk. Mvh Martin
:wink:
JDM - all day, every day
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

Han har en mb3
Honda ATS-06
Honda Civic -92
SkåneMartin

Han på collex sa att jag kunde lika gärna ta ett megan racing system för det låter typ likadant o presterar lika mycket med som ett skunk2 system. Man betalar bara för märket när det gäller den sorten. Jah en mb3, jo de vet jag inte riktigt vad db va på men jag tror inte jag kommer o köra bana ändå. :-)
VMT
Bil: Jazz, FR-V, EG9
Namn: Trung Vu
Has thanked: 6 times
Kontakt:

Finns det eftermarknad avgas till eurocivic???
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06

EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
Skriv svar