Bilen tvär dog. Behöver er hjälp.

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

19 december 2013, 17:53

hej. Va och hämta en ny bil härromdagen, en civic ed6. Igår när jag va ute och körde så dog bilen, precis som om soppan tog slut. vi försökte få igång den igen men va lönlöst, motorn går runt och tänder. grejjen är den att parkerings lampan lyser lite svagt, när den lyser så går inte bränslepumpen igång, ibland släcks lampan om man vrider av/på tändningen och helt plötsligt hör man att pumpen går igång igen. Har jag tur så startar bilen men dör sedan efter några sekunder. händer även att batteri lapan lyser lite svagt. lamporna lyser även om bilen är avstängd och nyckeln utdragen- jag befarar att det är jord el någonstans, så min fråga är vart sitter alla jord punkter? den jag vet om sitter från ventilkåpan i frontbalken, sitter det nån jord punkt vid ecu:n? och sitter ecu:n som vanligt vid golvet på passargerar sidan? ägde bilen i 2 dagar så tycker detta är lite tråkigt :(

bilen är en 1.5 med swappad D16z5

// Emil
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
anno
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Inlägg: 4042
Blev medlem: 28 juni 2009, 13:41
Namn: Andreas Norberg
Ort: Malmö
Been thanked: 1 time

19 december 2013, 18:07

Hur är det med tändningslåset, kontaktstycket i "ryggen"?
Vice Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

19 december 2013, 18:28

anno skrev:Hur är det med tändningslåset, kontaktstycket i "ryggen"?

jag har inte kollat tändningslåset, vet inte redigt men allting lirar ju i låset annars. har inte kikat så kan inte säga nått än om det.
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

19 december 2013, 18:40

main rely eller kontaktstycket bakom tändlåset. Main rely är huvudrelät som styr soppapump mm. Det är lödningarna i det som brukar spricka och det blir dålig kontakt. Ta ur det och löd om alla punkterna. Det sitter i knähöjd under a stolpen bakom inst panelen på förarsidan. Googla på det annars eller sök här.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

19 december 2013, 21:33

Welen XLR8 Performance skrev:main rely eller kontaktstycket bakom tändlåset. Main rely är huvudrelät som styr soppapump mm. Det är lödningarna i det som brukar spricka och det blir dålig kontakt. Ta ur det och löd om alla punkterna. Det sitter i knähöjd under a stolpen bakom inst panelen på förarsidan. Googla på det annars eller sök här.
Jag ska göra detta imon så uppdaterar jag hur det har gått sen, tqck för snabba svar grabbar !
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

20 december 2013, 17:37

Har precis varit ute i garaget och lödit om main relay, tyvär ingen skillnad. Har inte kollat tändningslåset dock, men min fråga är om tändningslåset borde påverka? fenomenet som uppstår är att jag går ut till bilen och vrider på nyckeln, pumpen går runt och likaså motorn men den får inte någon sås, jag vrider av nyckeln och då lyser p bromsen svagt, drar jag p bromsen och släpper den så lyser ist batteri lampan svagt, om jag fifflar fram och tillbaka med handbroms och tändningen så släcks allting. sedan fortsätter det så att pumpen går, sedan stängs av och lamporna lyser. Även lampan på datorboxen blinker och lyser i all takt även om bilen är avstängd. Så jag letar feter jord punkter som kan vara fel, vart sitter huvud jord punkten? nån som vet? lr vet vart jag ska kolla efter jordpunkter? har kollat motorns jord punkter och det verkar sitta överallt :/
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
Alex_s
Påläst
Påläst
Inlägg: 576
Blev medlem: 24 januari 2012, 22:22
Namn: Alexander Sjögren
Ort: Helsingborg

20 december 2013, 18:07

Minns jag rätt sitter jordpunkten till ECU på termostathuset ( höger baksida av motorn, där en del kylarslangar osv möts. lyser du in med ficklampa så lär du se vart det är ganska lätt. du kan även göra rent jord punkten som går mellan växellåda -> chassi -> batteri.
Lyser lampan på ECU'n konstant? eller blinkar den?. Lyser den konstant är det ett tecken på att den kan vara trasig.
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

20 december 2013, 19:53

Alex_s skrev:Minns jag rätt sitter jordpunkten till ECU på termostathuset ( höger baksida av motorn, där en del kylarslangar osv möts. lyser du in med ficklampa så lär du se vart det är ganska lätt. du kan även göra rent jord punkten som går mellan växellåda -> chassi -> batteri.
Lyser lampan på ECU'n konstant? eller blinkar den?. Lyser den konstant är det ett tecken på att den kan vara trasig.

Tack, ska kolla detta imon medans det är ljust ute :) nej den bara blinkar, sedan lyser den några sekunder och sedan börjar om :)
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
Alex_s
Påläst
Påläst
Inlägg: 576
Blev medlem: 24 januari 2012, 22:22
Namn: Alexander Sjögren
Ort: Helsingborg

20 december 2013, 20:49

Emaaajl skrev:
Alex_s skrev:Minns jag rätt sitter jordpunkten till ECU på termostathuset ( höger baksida av motorn, där en del kylarslangar osv möts. lyser du in med ficklampa så lär du se vart det är ganska lätt. du kan även göra rent jord punkten som går mellan växellåda -> chassi -> batteri.
Lyser lampan på ECU'n konstant? eller blinkar den?. Lyser den konstant är det ett tecken på att den kan vara trasig.

Tack, ska kolla detta imon medans det är ljust ute :) nej den bara blinkar, sedan lyser den några sekunder och sedan börjar om :)
Okej då visar den nog en felkod. Räkna blinken och skriv hur många det är!

Diagnostic Trouble Code (DTC) System Indicated
0 Engine Control Module (ECM)
1 Heated Oxygen Sensor (HO2S)
3 Manifold Absolute Pressure (MAP Sensor)
4 Crankshaft Position (CKP Sensor)
6 Engine Coolant Temperature (ECT Sensor)
7 Throttle Position (TP Sensor)
8 Top Dead Center Position (TDC Sensor)
9 No. 1 Cylinder Position (CYP Sensor)
10 Intake Air Temperature (IAT Sensor)
13 Barometric Pressure (BARO Sensor)
14 Idle Air Control (IAC Valve)
15 Ignition Output Signal
16 Fuel Injector
17 Vehicle Speed Sensor (VSS)
20 Electrical Load Detector (ELD)
21 Variable Valve Timing & Valve Lift Electronic Control Solenoid Valve (VTEC Solenoid Valve)
22 Variable Valve Timing & Valve Lift Electronic Control Pressure Switch (VTEC Pressure Switch)
23 Knock Sensor (KS)
30 A/T FI Signal A
31 A/T FI Signal B
41 Heated Oxygen Sensor (HO2S) Heater
43 Fuel Supply System
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

20 december 2013, 22:29

Alex_s skrev:
Emaaajl skrev:
Alex_s skrev:Minns jag rätt sitter jordpunkten till ECU på termostathuset ( höger baksida av motorn, där en del kylarslangar osv möts. lyser du in med ficklampa så lär du se vart det är ganska lätt. du kan även göra rent jord punkten som går mellan växellåda -> chassi -> batteri.
Lyser lampan på ECU'n konstant? eller blinkar den?. Lyser den konstant är det ett tecken på att den kan vara trasig.

Tack, ska kolla detta imon medans det är ljust ute :) nej den bara blinkar, sedan lyser den några sekunder och sedan börjar om :)
Okej då visar den nog en felkod. Räkna blinken och skriv hur många det är!

Diagnostic Trouble Code (DTC) System Indicated
0 Engine Control Module (ECM)
1 Heated Oxygen Sensor (HO2S)
3 Manifold Absolute Pressure (MAP Sensor)
4 Crankshaft Position (CKP Sensor)

Skit bra att du skickade kodernas betydelse :)
6 Engine Coolant Temperature (ECT Sensor)
7 Throttle Position (TP Sensor)
8 Top Dead Center Position (TDC Sensor)
9 No. 1 Cylinder Position (CYP Sensor)
10 Intake Air Temperature (IAT Sensor)
13 Barometric Pressure (BARO Sensor)
14 Idle Air Control (IAC Valve)
15 Ignition Output Signal
16 Fuel Injector
17 Vehicle Speed Sensor (VSS)
20 Electrical Load Detector (ELD)
21 Variable Valve Timing & Valve Lift Electronic Control Solenoid Valve (VTEC Solenoid Valve)
22 Variable Valve Timing & Valve Lift Electronic Control Pressure Switch (VTEC Pressure Switch)
23 Knock Sensor (KS)
30 A/T FI Signal A
31 A/T FI Signal B
41 Heated Oxygen Sensor (HO2S) Heater
43 Fuel Supply System
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
Robban32
Master
Master
Inlägg: 1787
Blev medlem: 20 maj 2004, 13:50
Bil: Civic EK3 -99
Namn: Robert Nilsson
Ort: Lund

21 december 2013, 00:08

Så jäkla tråkigt. Bilen har dagligen funkat klockrent för mig. Men det låter verkligen som en dålig jord någonstans. Det sitter en jordpunkt bredvid kopplingswiren vid växellådan. Har du testat med extra jordkabel exempelvis en startkabel mellan batteri och motor som jag skrev i pm?
Kolla även kopplingarna vid ecu'n. Kan ju vara något som lossnat där.
Robert Nilsson #233
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

21 december 2013, 08:51

Robban32 skrev:Så jäkla tråkigt. Bilen har dagligen funkat klockrent för mig. Men det låter verkligen som en dålig jord någonstans. Det sitter en jordpunkt bredvid kopplingswiren vid växellådan. Har du testat med extra jordkabel exempelvis en startkabel mellan batteri och motor som jag skrev i pm?
Kolla även kopplingarna vid ecu'n. Kan ju vara något som lossnat där.

Ja detta suger lite :) börjar få panik då bilen ska på lack nästa fredag. Jag provade kabel men helt utan resultat. Kopplingarna vid ecu hqr jag kikat, d6bbel kollade dom extra kablarna som även va inskarvade men allt verkar sitta som det ska. Ska kolla upo jorden vid termostaten och även kolla vid växellådan, kanske kan va nått som spökar där :/
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
Alex_s
Påläst
Påläst
Inlägg: 576
Blev medlem: 24 januari 2012, 22:22
Namn: Alexander Sjögren
Ort: Helsingborg

21 december 2013, 15:17

Räkna även blinken! :D
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

21 december 2013, 17:15

Alex_s skrev:Räkna även blinken! :D
Fast ett problem är att det är svårt att räkna blinken då den blinkar väldigt i otakt och börjar om hela tiden, blinkar ju även avstängd. Och blinkar den avstängd så beror det på jord problem :P jag har kikat vid termostaten, v-lådan osv men allt verkar sitrs där med :( någon som har länk till nån hemsida för elsystem till ed6 då? :/
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Welen
Proffs
Proffs
Inlägg: 2779
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:15
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen
Ort: Borlänge

21 december 2013, 17:57

de kan vara så att du har fler felkoder. Felkoderna är i korta och långa blink med mellanrum mellan varje felkod.

Jag har för mig att tex 2 korta och 3 långa blink är felkod nr 23.. JAg kan ha fel.. det var ett tag sedan jag höll på med de där.. Någon annan kan säkert mer..
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Axzza
Lärd
Lärd
Inlägg: 1273
Blev medlem: 25 juni 2012, 19:44
Bil: Honda Del Sol
Namn: Lasse Wilhelmsson
Ort: Ängelholm

21 december 2013, 18:23

En lång är tio, en kort är ett, man märker skillnad :)
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

21 december 2013, 18:42

Welen XLR8 Performance skrev:de kan vara så att du har fler felkoder. Felkoderna är i korta och långa blink med mellanrum mellan varje felkod.

Jag har för mig att tex 2 korta och 3 långa blink är felkod nr 23.. JAg kan ha fel.. det var ett tag sedan jag höll på med de där.. Någon annan kan säkert mer..
Ja det kan va så, men det huvudsskliga nu är ju att hitta jordfelet. Och jordfel lär jsg inte hittq igenom att räkna felkoder på ecun ?:(
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
Alex_s
Påläst
Påläst
Inlägg: 576
Blev medlem: 24 januari 2012, 22:22
Namn: Alexander Sjögren
Ort: Helsingborg

22 december 2013, 00:12

Är det så att Ecu'n blinkar när du har bilen helt avstängd? dvs ej i "tändningsläge".
För ecun kommer att blinka även om bilen är avstängd.
Men den enda jordpunkt som skulle kunna få ecun att flippa ur är väl i så fall jordpunkten som sitter på termostathuset. Alternativt batterijorden.
och vad jag har fått för mig så kan Ecun även visa att den har ett jordfel genom att lysa konstant dvs. ej blinka. Så jag sätter min femma på att du endast har felkoder.

Om det är möjligt så kan du ju filma blinken och problemet i sig. kan ju vara lättare att förstå :)

mvh
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

22 december 2013, 01:07

Alex_s skrev:Är det så att Ecu'n blinkar när du har bilen helt avstängd? dvs ej i "tändningsläge".
För ecun kommer att blinka även om bilen är avstängd.
Men den enda jordpunkt som skulle kunna få ecun att flippa ur är väl i så fall jordpunkten som sitter på termostathuset. Alternativt batterijorden.
och vad jag har fått för mig så kan Ecun även visa att den har ett jordfel genom att lysa konstant dvs. ej blinka. Så jag sätter min femma på att du endast har felkoder.

ja ecun bl7nkar ett tag efter att man stängt av bilen och dragit ur nyckeln, efter någon minut så hör man det klickar till i nått relä och allt slocknar. Jorden mellsn ecu och termo sitter j7 som det ska, likaså
Batteriet :/ kan filma imon och lägga upp hur det ser ut
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
Alex_s
Påläst
Påläst
Inlägg: 576
Blev medlem: 24 januari 2012, 22:22
Namn: Alexander Sjögren
Ort: Helsingborg

22 december 2013, 02:49

Ah okej då förstår jag.
Har aldrig upplevt detta innan, det skadar nog inte att lossa jordpunkterna o slipa rent dom, om du nu inte gjort det redan.

Men ja, räkna blinken från ecun då den visar något fel.
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

22 december 2013, 10:38

Alex_s skrev:Ah okej då förstår jag.
Har aldrig upplevt detta innan, det skadar nog inte att lossa jordpunkterna o slipa rent dom, om du nu inte gjort det redan.

Men ja, räkna blinken från ecun då den visar något fel.

Ja dwt är skumt som fanken, och el är ju absolut inte min grej heller så...men jag återkommer med film :)
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

26 december 2013, 20:49

uppdaterar !!

jag fick igång bilen idag, men sedan dog den igen :/ jag tog bort batteriet och satte i ett nytt fulladdat batteri. Innan start så checkade jag av med att vrida på tändningen för att sedan stänga av, och visst lyser lamporna i panelen iallafall. I vilket fall som helst så provade jag att starta, bilen gick igång utan vidare problem, sedan dog den efter att ha varit igång va 1 minut. Det verkar vara något som stör ut elen på nått vänster, är det någon som äns känner igen ett sådant här problem? lr vill gissa på hur jag ska gå tillväga? det jag kan utesluta är följande

Jordfel
Mainreley


Jag ska ta och låna hem en ny Ecu utav en bekant imorgon för att se om det är den som strular till det och inte har fått frispel.
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
Alex_s
Påläst
Påläst
Inlägg: 576
Blev medlem: 24 januari 2012, 22:22
Namn: Alexander Sjögren
Ort: Helsingborg

26 december 2013, 21:22

börjar tro på ignition switchen. bakstycket på tändningslåset, som redan nämnts här i tråden :)
har du kollat felkoderna förresten?
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

27 december 2013, 10:10

Alex_s skrev:börjar tro på ignition switchen. bakstycket på tändningslåset, som redan nämnts här i tråden :)
har du kollat felkoderna förresten?
Ska kika tändningslåset då :) koderna säge4 tomgången. Men jag har för hög tomgång sedan tidigare :)
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

27 december 2013, 15:58

killen som hjälper mig sa innan att han har byglat förbi tändningslåset men utan resultat, så problemet kvarstår :(
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
Alex_s
Påläst
Påläst
Inlägg: 576
Blev medlem: 24 januari 2012, 22:22
Namn: Alexander Sjögren
Ort: Helsingborg

27 december 2013, 16:20

okej, du har ingen annan fördelare att testa med?
Alternativt skulle dålig batterijord kunna förklara det, men oftast så klickar allt bara till o allting i bilen dör. Om jorden där är så pass dålig.
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

27 december 2013, 18:15

Alex_s skrev:okej, du har ingen annan fördelare att testa med?
Alternativt skulle dålig batterijord kunna förklara det, men oftast så klickar allt bara till o allting i bilen dör. Om jorden där är så pass dålig.

Tyvär har jag ingen fördelare, jag har kollat all jord men verkar fungera som det ska:/ jag ska som sagt prova en ecu imon, om killen har en fördelare så provar jag den med!! Det jag undrar annars är vad den silvriga grunkan är som sitter till vänster vid ventilkåpan är förnågot ? (Om man står framför bilen)
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
Robban32
Master
Master
Inlägg: 1787
Blev medlem: 20 maj 2004, 13:50
Bil: Civic EK3 -99
Namn: Robert Nilsson
Ort: Lund

27 december 2013, 18:43

Det är en typ av kamaxelgivare. Den borde inte vara problemet. Känns faktiskt som att det är ecu'n som har lagt av. Känns verkligen trist detta. Bilen har funkat klockrent hela tiden och jag har använt den varje dag.
Robert Nilsson #233
Emaaajl
Påläst
Påläst
Inlägg: 735
Blev medlem: 9 april 2012, 20:45
Bil: Civic Ek4 B18c N/A
Namn: Emil Tingelholm
Ort: Karlskrona

27 december 2013, 20:44

Robban32 skrev:Det är en typ av kamaxelgivare. Den borde inte vara problemet. Känns faktiskt som att det är ecu'n som har lagt av. Känns verkligen trist detta. Bilen har funkat klockrent hela tiden och jag har använt den varje dag.
Antog att det va kam givare, jag provade en annan Ecu ikväll men det va fortfarande samma problem :/ asså detta är verkligen det knäppaste jag har varit med om. Problemet är ju helt skumt :/ js jag tror inget annat heller robban, detta måste bara vara höjden av otur helt enkelt. Det enda possitiva är ju att jag har hunnit lackera huven medans fanskapet står :)
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
GroundX
Påläst
Påläst
Inlägg: 728
Blev medlem: 28 januari 2008, 01:22
Bil: EG6
Namn: Anders Olsson
Ort: Bollnäs
Kontakt:

27 december 2013, 23:08

Lite nyfiken, vad har du gjort för att utesluta jordfel? Allt du säger tycker jag pekar åt det hållet.
Civic EG6 B18 VTi - 92
Accord CB8 F22 - 92
FR-V BE1 R18 - 07
Skriv svar