Vilken diff ska jag satsa på? K20

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Användarvisningsbild
Dala_racing
Användare
Användare
Inlägg: 121
Blev medlem: 16 september 2012, 22:16
Bil: crx ed9 -88
Namn: johan melin
Ort: Falun

12 juli 2014, 10:11

Vi går i tankarna och sätta i en diff i våran långloppsbil. Problemet är att jag inte har en aning om vilken diff som passar bäst och var man får tag på en sådan. Har hört att man kan byta till en Jdm låda och få diff på köpet. Vilken låda är det och vart kan man få tag på en sådan. Behöver jag tänka på något annat i och med installationen.

Tacksam för svar.
Banbil crx ed9 -88 (K20 med K-PRO)
073-1582788
Hellre pipor och portat än pippad och portad.
Användarvisningsbild
Malkolm
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Inlägg: 5135
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 19 times
Been thanked: 2 times

12 juli 2014, 10:51

Finns massor med olika diffar till k20. Titta gärna på min hemsida för lite mer info.
Lamelldiff eller Torsen? är la första frågan.

Du skriver om jdm-lådan, sån går att bygga ihop själv nuförtiden för mindre pengar och då kan man välja fritt vilken diff o slutväxel man vill ha.
Jag har 4:e, 5:e o 6:e jdm växlarna hemma, och ett gäng vxlådor o slutväxlar.

Egentligen handlar det om vilken budget man har och vart man vill komma, samt givetvis använingsområdet för bilen.
Tex en hårt ställt lamelldiff är inget för normal gatkörning, och en torsendiff är inget för Rally.
Struntar man i budget är Quafie´s nya sekventinella låda underbar!
Där ingår både vajrar o spakställ! :mrgreen:


Malkolm Roth, Västerås #600, 070-770 49 66 www.JDMracing.se
Skriv svar