Handbroms tar högt upp - Accord Tourer CM1
Jag har bytt skivor bak på Accorden. Bytte inte handbromsbackar.
Nu tar handbromsen jättehögt upp. Jag ställde in backarna med hjälp av det kugghjulet nederst på handbromsmekanismen på varje sida. Jag spände backarna så mycket att det inte gick att få på skivan, sen släppte jag lite, tills jag fick på skivan och hörde att de drog emot trumman lite lätt på insidan av skivan.
MaRIS låg nere så jag kunde inte komma åt exakt instruktioner på hur det ska göras. Någon som vet?
Vill helst slippa riva halva armstödet mellan stolarna för att spänna själva spaken.
MVH
P-H
Nu tar handbromsen jättehögt upp. Jag ställde in backarna med hjälp av det kugghjulet nederst på handbromsmekanismen på varje sida. Jag spände backarna så mycket att det inte gick att få på skivan, sen släppte jag lite, tills jag fick på skivan och hörde att de drog emot trumman lite lätt på insidan av skivan.
MaRIS låg nere så jag kunde inte komma åt exakt instruktioner på hur det ska göras. Någon som vet?
Vill helst slippa riva halva armstödet mellan stolarna för att spänna själva spaken.
MVH
P-H
Carbon Bronze Pearl Accord Tourer 2.0 Sport -07
Så jävla imponerad över svaren på detta forum. Handlar det inte om en gammal CRX, någon Type-R modell eller en Civic med B eller K swap så kan man lika gärna prata med en vägg.
Carbon Bronze Pearl Accord Tourer 2.0 Sport -07
- Daugaard

- Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
- Namn: Emil Daugaard
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 298 times
Och jag vet inte heller men det är ju inte ett svar som hjälper dig så därför helt ovidkommande.
Tänk på attityden när du ber om hjälp.
Tänk på attityden när du ber om hjälp.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2