Display Honda accord 2005

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Robb43
Inlägg: 21
Blev medlem: 17 augusti 2019, 22:51
Bil: Honda accord
Namn: Robert Brodén

Hej jag har precis köpt en Honda accord kombi 2005. Min fråga är var får jag tag i en ny version till navigeringen. Och vad är det som är fel när den lilla displayen bara lyser jätte svagt( där klockan och temp visas ) Mycket tacksam för svar/Robban
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Prova att vrida på den lilla runda där man justerar ljuset.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Robb43
Inlägg: 21
Blev medlem: 17 augusti 2019, 22:51
Bil: Honda accord
Namn: Robert Brodén

Hej tack för du svarade mig 😀👍jo jag vet att jag kan vrida på det, och det fungerar men man ser bara att det ändrar sig väldigt lite,men på instrumentpanelen fungerar det som det ska. Sitter där en lampa till den lilla displayen, kanske den som börjar bli bränd. Mvh Robert
Robb43
Inlägg: 21
Blev medlem: 17 augusti 2019, 22:51
Bil: Honda accord
Namn: Robert Brodén

Hej det verkar inte vara speciellt mycket aktivitet på detta forum.
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Ja det är en liten lampa bakom.

Finns väl ingen nya skivor längre till Navin, så enklast är att montera en annan stereo.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Robb43 skrev: 20 augusti 2019, 22:17 Hej det verkar inte vara speciellt mycket aktivitet på detta forum.
Nej Facebook tar ju tyvärr död på det mesta nu för tiden :( Glad att du hittat hit iaf!
Robb43
Inlägg: 21
Blev medlem: 17 augusti 2019, 22:51
Bil: Honda accord
Namn: Robert Brodén

Okej tack för svar. Var kan jag hitta beskrivning på lamp bytet då. Vill inte knäcka alla plast detaljer :lol:
Användarvisningsbild
four
Inlägg: 1157
Blev medlem: 4 november 2004, 13:54
Bil: ek3
Namn: Ingemar Eriksson
Ort: Oxelösund
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Ingemar Eriksson 073-959 06 46

Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Robb43
Inlägg: 21
Blev medlem: 17 augusti 2019, 22:51
Bil: Honda accord
Namn: Robert Brodén

Tack men det är inte den modellen, jag undrar om den lilla displayen som sitter övan på radion ( visar kl och temperaturen på vänster och höger sida. :D
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Är bara bilar med Navi som har klockan däruppe.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

För att göra googlandet enklare så heter din bil Acura TSX i USA.



Kanske ger dig åtkomst till klockan?

Eller här, om det är rätt modell så finns mycket info:
https://honda-tech.com/forums/honda-acc ... m-2888142/
Robb43
Inlägg: 21
Blev medlem: 17 augusti 2019, 22:51
Bil: Honda accord
Namn: Robert Brodén

Det är denna jag har ,men hittar inte den . Har sökt på Youtube också.  Problemet är att den lyser väldigt svagt,och ska man se något måste man titta rakt framför/Robban
Det är denna jag har ,men hittar inte den . Har sökt på Youtube också. Problemet är att den lyser väldigt svagt,och ska man se något måste man titta rakt framför/Robban
20190812_205942.jpg (101.87 KiB) Visad 1558 gånger
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Här har du ett urklipp som fanns under länken jag skrev i mitt förra inlägg, fram med verktygen och börja gräva :)
Och titta på videon jag länkade, ser ut att vara samma. Och se länken jag postade.
DaysOfNoah@driveaccord skrev: For those just joining us (because I bumped the thread) -- go read "03 Accord clock issue?" which lists the exact symptoms that led to this repair.

I bought the part from Majestic Honda. Part number 39710-SDA-A41. Once installed, everything has worked great and the problem is gone. So it was not the connector, it was the display assembly itself.

Unless you can buy from your local Honda dealer, here are 2 places you can get the part:
http://www.hondaautomotiveparts.com
http://www.hondapartscheap.com

I took apart the dash. There are 3 clasps that will release if you pull on the whole vent assembly with enough force. Approximate location: lower right, lower left, under the hazard light (when depressed).

Some recommend using a thread looped through your vents and just pulling hard. In any event, I used a micro-screwdriver to pry out the left side and right side of the vents -- the whole upper vent assembly then was released. I did not need to fiddle with the hazard-light button at all. Just look at the photo below.

Bild

Bild

Look at the red squares below... those are the 2 screws to release the display assembly from the upper dash vent assembly. Don't drop them into your air ducts!

Bild

This is the part (display assembly) that needed replacing.

Bild

Further taken apart. This is all included with part number 39710-SDA-A41
Bild

Bild

The original part lasted 6 years. Hopefully the new part will last the life of the car (30+ years) :D .

Other thoughts on repair...
If you are adventurous, and want to give one last ditch effort before buying the $115 part... you could always heat the circuit board (remove as much of the plastic enclosure as you can) at 360 degrees (F) for 5 minutes in an oven until the solder melts, then open the oven and let cool 30 minutes before you touch. Bake over aluminum foil (or preferably a cookie sheet covered with aluminum foil) and make sure there is good ventilation. Some have had success with electronics repair using this method (HP LaserJet 2015 series, XBOX, etc). You can Google to see what I mean. Try at your own risk, I am not an electronics repair expert at all. For all I know the display part could badly melt, blow up, etc. I doubt it, but my point is this is outside my expertise. If you try it, post your results so everyone else can see whether it was a good or bad idea. But then again, I don't think you have much to lose. Worst case is it doesn't work and you have to buy the new part anyway.

I hope the pictures are helpful to anyone else running into this issue.
Eller så ringer du en Hondaverkstad och hör om de vet en enkel fix för detta problem, ibland är man inte först med ett fel. Rosenholtz i Stockholm vet jag har haft en del knep tidigare på konstiga fel.
Robb43
Inlägg: 21
Blev medlem: 17 augusti 2019, 22:51
Bil: Honda accord
Namn: Robert Brodén

Tack så jätte mycket för hjälpen 👍👍👍👍😀😀😀
Skriv svar