Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Uppgradera bromsar Honda Accord cl7
Några frågor angående detta, har precis fått ett återfall och köpt Malcolms svarta accord.
Min förhoppning är att den ska fungera för trackdays i förlängningen.
Det första ja vill göra är lite biffigare bromsar, lite googling ledde till brembo-ok från Genesis som tydligen ska va bolt-on?!
(Se länk)
http://typeaccord.co.uk/forum/topic/230 ... solutions/
Är det nån som testat?
Vad kan ni annars rekommendera för budgetorienterade lösningar?
Min förhoppning är att den ska fungera för trackdays i förlängningen.
Det första ja vill göra är lite biffigare bromsar, lite googling ledde till brembo-ok från Genesis som tydligen ska va bolt-on?!
(Se länk)
http://typeaccord.co.uk/forum/topic/230 ... solutions/
Är det nån som testat?
Vad kan ni annars rekommendera för budgetorienterade lösningar?
Oskar Rönnberg
Civic Tourer -14
Civic Tourer -14
-
NIzmO
- Bil: Honda Civic Type-R FK2
- Namn: Daniel Ollikkala
- Been thanked: 1 time
Jag monterade broms ok från Accord Type R / NSX / Legend med Euro R skivor (något tjockare än orginal) och Ferodo DS2500 belägg fram på min CL9.
Funkade riktigt bra på både gata och bana (Mantorp) för mig.
Funkade riktigt bra på både gata och bana (Mantorp) för mig.
Daniel Ollikkala - Civic Type-R FK2
Time Attack
Time Attack
- lotek9003
- Bil: Accord CL9 Type SE
- Namn: Mathias Eriksson
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Hej Oskar,
Grattis till din Accord. Malkom har redan haft honda OEM BBK på den bilen, ring honom och kolla om det finns kvar.
Jag kör en sådan uppgradering på min Accord. Jag tror det är bromarna ifrån en 2009 Accord Type-S Diesel. Minns inte såhär på rak arm.
Jag kör OEM belägg och OEM skivor. Man fick massera bromssköldarna lite, annars var det verkligen bolt-on.
Pedalkänslan blir lite mer svampig. Men bromsarna jämfört med dom som sitter original är amazing.
Körde på med stålomspunnet runt om, samt RBF600 bromsvätska när jag ändå var i farten.
Grattis till din Accord. Malkom har redan haft honda OEM BBK på den bilen, ring honom och kolla om det finns kvar.
Jag kör en sådan uppgradering på min Accord. Jag tror det är bromarna ifrån en 2009 Accord Type-S Diesel. Minns inte såhär på rak arm.
Jag kör OEM belägg och OEM skivor. Man fick massera bromssköldarna lite, annars var det verkligen bolt-on.
Pedalkänslan blir lite mer svampig. Men bromsarna jämfört med dom som sitter original är amazing.
Körde på med stålomspunnet runt om, samt RBF600 bromsvätska när jag ändå var i farten.
Mathias Eriksson
Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.
Behöver ni svetstillbehör, slitagedelar eller svetsgas inom stockholmsområdet skicka ett PM. Har kontakter.