precis hemkommen...
kan sammafatta dagen så här: blött och sjukt halt..
körde 11 varv med "instruktör" i ösregn på andra passet. det va allt..
snurrade en gång, driftade lite ibland...
Inbjudan till banträff anderstorp 11/10
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Suzuki Swift Sport -14
Halt? Det var bara för att du glömde trycka på snödäcken
Det var helt ok i början, men ju längre dagen led desto blötare och jobbigare blev det o köra... Kände själv att jag mest kanade i sidled hur jag än gjorde...
Synd att de klagade på att jag hade en för högljudd bil bara
Jag har definitivt fått mersmak!
Mvh,
Det var helt ok i början, men ju längre dagen led desto blötare och jobbigare blev det o köra... Kände själv att jag mest kanade i sidled hur jag än gjorde...
Synd att de klagade på att jag hade en för högljudd bil bara
Jag har definitivt fått mersmak!
Mvh,
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
jag orkade inte köra alls när det var så jävla blött, synd på annars en trevlig dag. Hoppas att den körning inte ligger så här sent på hösten nästa år. 
-
Bongo
- Bil: Crx/Civic
- Namn: Daniel Fernerö
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Synd att vädret förstörde dagen annars roligt att få träffa några hpc:are.
Mantorp park är bokad den första maj en lördag så de är bara ladda i vinter så syns vi igen
Mvh/Danne
Mantorp park är bokad den första maj en lördag så de är bara ladda i vinter så syns vi igen
Mvh/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
Vaddå blött???
Typiskt Karlskrona väder, 5 grader i luften, regn och snålblåst
;)
Tyckte faktiskt att greppet blev bättre strax efter lunch uppehållet men sedan började det ösa ner och så försvann ju allt fäste värt att tala om.
Jag lyckades även drag på mig en svartflagg i sista heatet för dagen med decibel på 103 :blink:
Tycket detta verkar konstigt eftersom jag körde med samma setup hela dagen och på de tidigare 4 heaten var det inga problem.
Trots regnet gick det att få upp lite fart med mina gatdäck, men när diffen började jobba på flygrakan så regnade det lite väl mycket.
Men annars var det trevligt, kul att köra på Anderstorp för första gången och att snacka med lite HPC folk.
Typiskt Karlskrona väder, 5 grader i luften, regn och snålblåst
Tyckte faktiskt att greppet blev bättre strax efter lunch uppehållet men sedan började det ösa ner och så försvann ju allt fäste värt att tala om.
Jag lyckades även drag på mig en svartflagg i sista heatet för dagen med decibel på 103 :blink:
Tycket detta verkar konstigt eftersom jag körde med samma setup hela dagen och på de tidigare 4 heaten var det inga problem.
Trots regnet gick det att få upp lite fart med mina gatdäck, men när diffen började jobba på flygrakan så regnade det lite väl mycket.
Men annars var det trevligt, kul att köra på Anderstorp för första gången och att snacka med lite HPC folk.
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
ja de var blött och kallt men vad kan vi egentligen vänta oss så här sent på året.
Men de var ändå kul att köra, första ggn för mig när de regnar och de var speciellt.
Låg mest och drifta i kurvorna och de va ju riktigt kul att styra sladden med diffen..
Ja då var säsongen över och så laddar vi för nästa säsong...
Sen så är de ju alltid trevligt att träffa folk från klubben...
Men de var ändå kul att köra, första ggn för mig när de regnar och de var speciellt.
Låg mest och drifta i kurvorna och de va ju riktigt kul att styra sladden med diffen..
Ja då var säsongen över och så laddar vi för nästa säsong...
Sen så är de ju alltid trevligt att träffa folk från klubben...
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Jag trivdes riktgit bra på Anderstorp som vanligt,trotts regnet. Tidigare jag har kört 2 ggr på Anderstorp när det var regn(2-3ggr när det var tortt) och jag trivs riktigt bra när det regnar.
Idag var det väl halt på visa ställen,men det gick bra endå.
Bilen gick över all förväntan,trodde inte att den skulle vara så jäkla bra på bana. Diffen på CW funkar fantastiskt,trotts regnet den funkade klanderfritt.
Det var nöje att köra bilen, jag kände att jag var väldigt snabb med den trotts det var första gången att jag kör bana med CW. Naturligtvis det är en del att önska som r-däck och bättre väghållning(orginal fjädrar känns väl mjuka när man pressar bilen på gränsen)
Som vanligt alltid roligt att träffa grabbar från HPC,vi ses nästa år...
Bilen gick över all förväntan,trodde inte att den skulle vara så jäkla bra på bana. Diffen på CW funkar fantastiskt,trotts regnet den funkade klanderfritt.
Det var nöje att köra bilen, jag kände att jag var väldigt snabb med den trotts det var första gången att jag kör bana med CW. Naturligtvis det är en del att önska som r-däck och bättre väghållning(orginal fjädrar känns väl mjuka när man pressar bilen på gränsen)
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Din bil lät förjävla grymt killroy, satt o beundrade ljudet under mitt flaggvaktspass... Tack förresten för lånet av nyckeln... =)
På tal om ljud... Det hade vart intressant o se vad de hade mätt om jag hade fått upp varvtalet ordentligt när de mätte... Såhär mätte jag bara 99 dB
Mvh,
På tal om ljud... Det hade vart intressant o se vad de hade mätt om jag hade fått upp varvtalet ordentligt när de mätte... Såhär mätte jag bara 99 dB
Mvh,
Senast redigerad av luckan den 11 oktober 2009, 22:05, redigerad totalt 1 gånger.
kallt å regnigt! roligare bandagar finns ju :/
va där å tittade lite, kul mä några på HPC. synd att du fick trycka in tratten luckan, din lät skit gott.
de va min polare som hjälpte dig mä tratten å ja som hämtade sätesskyddet så du slapp blöta ner dig
fy fan va ja saknar min honda nu. ja ska bara ha en snart igen, hoppas ja iaf.
va där å tittade lite, kul mä några på HPC. synd att du fick trycka in tratten luckan, din lät skit gott.
de va min polare som hjälpte dig mä tratten å ja som hämtade sätesskyddet så du slapp blöta ner dig
fy fan va ja saknar min honda nu. ja ska bara ha en snart igen, hoppas ja iaf.
JAG SAKNAR MIN HONDA!!!!!!!!!
I'll be back..... som han sa! :D
I'll be back..... som han sa! :D
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Vad gillade du inställningen på VSA:n i din bil i regn?SAUD skrev:Jag trivdes riktgit bra på Anderstorp som vanligt,trotts regnet. Tidigare jag har kört 2 ggr på Anderstorp när det var regn(2-3ggr när det var tortt) och jag trivs riktigt bra när det regnar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Hoppas att Anderstorp dyker upp igen på nästa års kalender. Väderprognosen såg lite väl dyster ut dagen innan, så jag valde att stanna hemma.
Ni får lägga upp lite bilder vetja
Ni får lägga upp lite bilder vetja
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
Hehe, ja man får tacka alla inblandade för hjälpen me den där skitenablazed skrev:kallt å regnigt! roligare bandagar finns ju :/
@Christer
Jag kan bara tala för mig själv, men jag tror inte det var nån som högg med kameran... Saud hade ju med sig sin videokamera som han skulle fästa o ha i bilen, men med tanke på regnet så valde han att låta bli, vilket jag kan förstå.
På tal om Saud, tyckte han fällde en rätt skön kommentar. "När jag var bakom dig kände jag att jag hade för jävla gott ljud i bilen. Sen kom jag på att det var din bil jag hörde".
Mvh,
-
SAUD
Vad gillade du inställningen på VSA:n i din bil i regn?M Scotte skrev:<!--quoteo(post=567752:date=11 Oct 2009, 21:33:51:name=SAUD)--><div class='quotetop'>QUOTE(SAUD @ 11 Oct 2009, 21:33:51) <a href="index.php?act=findpost&pid=567752"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag trivdes riktgit bra på Anderstorp som vanligt,trotts regnet. Tidigare jag har kört 2 ggr på Anderstorp när det var regn(2-3ggr när det var tortt) och jag trivs riktigt bra när det regnar.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hej Martin,hoppas allt är riktigt bra med dig?!
Jag kör ALLTID med VSA-OFF oavsett underlaget,men visst jag provade i 2 varv med VSA-ON, jag ville se hur den funkar att kunna jämföra med ATS VSA:n.
Kan säga att Honda har gjort jäkla bra jobb med CW VSA,den är ljus år bättre än på ATS. ATS var helt okörbar(livsfarlig) med VSA på oavsett om det var torr eller blöt underlag om man kör på bana!
På CW den funkade kanon bra,kände att den aldrig störde mig i min körning. Enda gången den gick in det var i depåkurvan,men där var riktigt blött,med andra ord sagt man ska provecera bilen ordentligt innan den går igång.
Funderade idag över körningen med CW och försökte jämföra den med ATS. Kan säga att bakvagnen på CW man får betydligt lättare ut än på ATS men väldigt lätt att hämta den tillbaks(den släppte räjelt i Hansenkurvan ett par gånger).Men på ATS det är väldigt svårt att få bakvagnen ut nästan oavsett hur mycket du provocerade,men få du den ut då finns det ingen chans att hämta den tillbaks.
ATS känns mer neutral och känns en anning snällare på något sätt att köra,chassi känns lite mer civiliserad. CW kräver mer av sin förare och om man kan köra bil då är man ju betydligt snabbare med den än med ATS. Jag kan säga att körde ifrån betydligt snabbare bilar än CW tex nya Ford Focus RS och andra ska vi inte nämna
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Jag missade denna, enda för i år
Men vill ju se bilder iaf!
Men vill ju se bilder iaf!
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
- {BÅGEN}

här kommer lite mer bilder...

*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
ja peter fick några foton på mig 
trots att han är peugått man så fotar han i alla fall mig lite då jag känner honom sedan tidigare
Men jag hittar fasen inte var hans bilder från anderstorp ligger... hilfe bågen!
trots att han är peugått man så fotar han i alla fall mig lite då jag känner honom sedan tidigare
Men jag hittar fasen inte var hans bilder från anderstorp ligger... hilfe bågen!
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Suzuki Swift Sport -14
Suzuki Swift Sport -14
- {BÅGEN}

Jag hitta dom på PSC hemsida under "efter snack" om anderstorp men han hade inte lagt upp fler men han kanske har fler på lager?
Edit: riktigt rå bild på dig fixxe...
Edit: riktigt rå bild på dig fixxe...
Senast redigerad av {BÅGEN} den 13 oktober 2009, 21:45, redigerad totalt 1 gånger.
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Luckan, visserligen låter det gött, men ska du köra mycket bana kanske du ska titta efter ett alternativ 
Vi vill ju inte ha en massa svartflagg.
Eller blir det ok med plugg? Det var svårt att hitta en bild på det...feels heter något annat också va?
Vi vill ju inte ha en massa svartflagg.
Eller blir det ok med plugg? Det var svårt att hitta en bild på det...feels heter något annat också va?
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Medlem #1538
Den blir ju tystare me plugg, men man känner att motorn blir mer ansträngd... Förlorar en hel del effekt på det samt att den inte alls är lika varvvillig me pluggen i. Alternativet e ju o inte varva ur... För det är ju trots allt inte på raksträckorna man vill va som snabbast på banan =).
Mvh,
Mvh,
Lite skadeglädje
Låg bakom den där svarta fårrden i x antal varv, han vägrade släppa förbi mig.. Jag kom inte förbi så jag släppte "kön" som bildades bakom oss. Till slut bråkade fiestan lite me honom, vilket gjorde att han fick käka lite lecakulor.
Mvh,
Mvh,
-
SAUD
luckan skrev:Lite skadeglädjeLåg bakom den där svarta fårrden i x antal varv, han vägrade släppa förbi mig.. Jag kom inte förbi så jag släppte "kön" som bildades bakom oss. Till slut bråkade fiestan lite me honom, vilket gjorde att han fick käka lite lecakulor.
Mvh,
Här är en video som du är med rätt så länge från typ 4.40 och framåt och en video till med diverse bilar.
<a href="" target="_blank">
<a href="" target="_blank">
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
SAUD
Här har ni massor med bilder från Anderstorp!
<a href="http://www.flickr.com/photos/igelhammar/" target="_blank">http://www.flickr.com/photos/igelhammar/</a>
<a href="http://www.flickr.com/photos/igelhammar ... 596034549/" target="_blank">http://www.flickr.com/photos/igelhammar ... 034549/</a>
<a href="http://www.flickr.com/photos/igelhammar/" target="_blank">http://www.flickr.com/photos/igelhammar/</a>
<a href="http://www.flickr.com/photos/igelhammar ... 596034549/" target="_blank">http://www.flickr.com/photos/igelhammar ... 034549/</a>
Senast redigerad av SAUD den 3 november 2009, 00:21, redigerad totalt 1 gånger.
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Ingen vidare upplösning på bilderna men alltid trevligt med "in action" bilder på ens bil
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98