SuperStage Tider !

Här diskuterar vi allt om banköring/racing: racingteknik, spårval, motorsport, däck, chassi etc.
green_civic
Inlägg: 482
Blev medlem: 31 december 2004, 02:12
Bil: Integra K24-R
Namn: Stefan Abelson
Ort: lidköping
Been thanked: 1 time

hadde varit snuskigt roligt med

HPC vs hondaklubben i norge eller något i den stilen
Stefan Abelsson


DCK24-R
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Danmarkskillarna borde inte va allt för svåra att locka hit, kan ta ett snack med de kontakter jag har kvar där
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Fege
HPC Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: 26 oktober 2004, 14:38
Bil: civic -91 k20
Namn: Fredrik Gehammar
Been thanked: 10 times

Mooseman skrev:Ja den tidtagningen bör de ju ha på banan konstant. Det var ju inte bilsport själva som hade byggt detta, utan det var nån kille som skulle köra dagen efter oss som byggt den. Jag la in en intresseanmälan från HPC på att köpa en sådan när han gjort den helt klar med programvara och allt. Lät inte som att det skulle behöva bli så dyrt heller. B)

Nu e de nog dax att trimma lite mer Fege, för jag ger mig inte. 1-1.. ;)
Hehe det kan jag tänka mig att du inte gör :)

Japp 1-1 nu då, din tur och vinna nästa gång igen ;)

M Scotte skrev:Kompressor nästa för båda?
Hade varit skoj! För min del som inte är någon "Malkolm" så skulle det vara ett vinterprojekt isåfall. Eller kanske 2 års vinterprojekt :prop:
Fredrik Gehammar

Kör: Civic -91 k20
Superstage: 1.20.90
Vinnare av TimeAttackNu Club Challenge 2019 🏆
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

LinusE skrev:<!--quoteo(post=486588:date=26 May 2008, 08:32:35:name=M Scotte)--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 26 May 2008, 08:32:35) <a href="index.php?act=findpost&pid=486588"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->En sak som dock är tråkig är att varenda inbjudan jag skickade till andra klubbar för två år sedan om en batalj i SS så var i princip ingen intresserad då de ansåg att vi var för snabba. Undra hur de ställer sig till samma inbjudan idag? För hur roligt det än är att köra mot varandra inbördes i klubben, finns det inget bättre än att tävla mot andra märken i en gren där vi vet att bvi är snabba som få.
men de är ju ingen tävling ? :P
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det finns en klocka, det finns förare, vad mer behöver man säga.......

En dag på strippen, precis som SS är inte en tävling. Finns det tidtagning är det tävling för mig, men inte kanske för alla.

Hade inte lagt ned så mycket pengar på däck, väghållning och körning i SS om det inte gav resultat i form av lägre tid. Bankörning är kul, men ger mig inte den ultimata kicken som runda i SS gör.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Istvan
Inlägg: 414
Blev medlem: 14 juni 2005, 01:28
Namn: István Csiszár
Ort: Borås
Kontakt:

En riktig bana är ju 1000ggr roligare än att runda några koner. Enligt mig..
SS mot bana är rätt orättvis bedömning med, en B16 kanske är snabbare på SS än mig, men på en riktig bana har de inte så mkt att säga emot.
Så bara för att en liten Civic med B16 är as snabb runt SS behöver den inte va så extremt snabb på en bana om ni förstår mig.

Nu kommer jag säkert få massa mothugg, men SS är ingen bana, så är det bara.
Tidtagning på riktiga banor is tha real shit, och jämnföra bilarna på olika banor med, vissa bilar passar bättre på vissa banor liksom.

MVH
István
http://www.fotoi.se
Användarvisningsbild
LinusE
Inlägg: 1952
Blev medlem: 27 april 2004, 17:53
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Ort: I Skåne
Been thanked: 3 times

kan bara hålla med (Y)
Senast redigerad av LinusE den 28 maj 2008, 00:20, redigerad totalt 1 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Tidtagning på bana kommer aldrig ske på samma enkla vis som på SS, dessutom är där för stora risker med att börja ta tid om fler än en är ute samtidigt på bana. Bana har sin charm absolut och jag älskar att köra bana, men SS ger mig personligen mer då man verkligen ser bilens brister som man inte alls gör på samma vis på bana. Dessutom kan man köra betydligt hårdare i SS än på bana, och den som tycker han tar i lika mycket i SS som på bana har mycket mer att hämta i SS.

Riskerna tycker jag är helt avgörande, där har SS alla fördelar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Fege
HPC Medlem
Inlägg: 95
Blev medlem: 26 oktober 2004, 14:38
Bil: civic -91 k20
Namn: Fredrik Gehammar
Been thanked: 10 times

Istvan skrev:En riktig bana är ju 1000ggr roligare än att runda några koner. Enligt mig..
SS mot bana är rätt orättvis bedömning med, en B16 kanske är snabbare på SS än mig, men på en riktig bana har de inte så mkt att säga emot.
Så bara för att en liten Civic med B16 är as snabb runt SS behöver den inte va så extremt snabb på en bana om ni förstår mig.

Nu kommer jag säkert få massa mothugg, men SS är ingen bana, så är det bara.
Tidtagning på riktiga banor is tha real shit, och jämnföra bilarna på olika banor med, vissa bilar passar bättre på vissa banor liksom.

MVH
István
Vad som är roligt beror ju på vem man frågar, vissa gillar SS, vissa bana, vissa 402m. Själv gillar jag alla :)

Dock som Scotte säger så vågar man ju verkligen köra på gränsen i SS med bra avåkningszoner, och med tidtagningen så taggar man ju sig själv och försöker åka fortare vilket jag tycker är roligt.

SS kräver mycket chassi och mindre motor, en formel 1 bana kräver kanske mer motor än chassi i våra bilar. Allt är ju relativt. Sen på en bana kanske en Civic type R (minibus, McPerson, k20) är snabbare än en liten Civic med b16 men det låter jag vara osagt ;) ;) haha
Fredrik Gehammar

Kör: Civic -91 k20
Superstage: 1.20.90
Vinnare av TimeAttackNu Club Challenge 2019 🏆
cetv
Inlägg: 37
Blev medlem: 3 augusti 2006, 23:05
Ort: Södervidinge
Kontakt:

Istvan skrev:En riktig bana är ju 1000ggr roligare än att runda några koner. Enligt mig..
SS mot bana är rätt orättvis bedömning med, en B16 kanske är snabbare på SS än mig, men på en riktig bana har de inte så mkt att säga emot.
Så bara för att en liten Civic med B16 är as snabb runt SS behöver den inte va så extremt snabb på en bana om ni förstår mig.

Nu kommer jag säkert få massa mothugg, men SS är ingen bana, så är det bara.
Tidtagning på riktiga banor is tha real shit, och jämnföra bilarna på olika banor med, vissa bilar passar bättre på vissa banor liksom.


MVH
István
Ses på Knutstorp jag och min lilla crx med b16 kommer vara där !! och jag lovar dig att min lilla crx med b16 kommer ha massor att säga emot. :prop:
Senast redigerad av cetv den 27 maj 2008, 20:54, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Israelsson
www.sodervidinge.se
Mooseman
Inlägg: 812
Blev medlem: 9 mars 2006, 19:13
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson
Ort: Kalmar

Enbart med hög effekt kan man ju köra ifrån det mesta på Mantorp eller Anderstorp, det kräver ju inte så mkt. Man kan även kompensera massor med felaktiga spår och tillkortakommanden i chassisetup med effekt. Därför så är jag t ex en sämre SS-förare än Fege (alternativt har en sämre inställd bil) eftersom jag har mer effekt men ändå sämre tid.
I alla kurvor är Feges bil snabbare än din Istvan, bortsett från om kurvan kan tas i extremt hög fart och Fege inte kommer upp i den farten på föregående raka. Nu exemplifierar jag bara med just Fege. I min värld så ställer SS överlägset högst krav på chassi (och förare) av allt vi kan köra och är därmed den bästa måttstocken på ovanstående. Och detta säger jag inte bara för att min bil råkar vara ganska snabb på SS, för jag älskar banåka, utan därför att det är sanningen. ;)
Team Kalmar
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Skuteryd är så pass slät så man kan ha en stenhård setup på bilen vilket inte fungerar på bana och änu mindre i trafik.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Istvan
Inlägg: 414
Blev medlem: 14 juni 2005, 01:28
Namn: István Csiszár
Ort: Borås
Kontakt:

Jag är inte alls säker på att Feges bil är snabbare "i alla kurvor" än min bil, kanske för tillfället iom jag saknar diffbroms, men när den kommer på så tror jag absolut inte det. Kanske med era suddigummidäck som ni använder på SS, så kan den vara snabbare i kurvorna några varv, men efter 10min ute på bana i full attack så kommer de däcken vara hala som attan.
Det är väl knappast så att Feges bil har något F1 chassie, ni har övat skit mkt på SS, har suddigummi däck, klart det går snabbt.
Som sagt, jag är imponerad av era tider, inte det. Men att jämnföra det med en riktig bana är inte samma sak.

Ta t.ex. mig, jag har kört SS 2 ggr i hela mitt liv, körde med 1,25ton tung bil, utan diffbroms, stenhårt chassie (innerhjulet studsar upp i spinn hela tiden) och med gamla toyo 205 breda däck. Körde ändå 1.26,19

Går inte ritkigt jämnföra med en 950kg bil, diffbroms, suddgummidäck, och kört SS 15ggr. Klart de går snabbare.

Och hur kan en konbana ställa högst krav på chassie och förare? En bana med massa krön, svåra kurvor, staket som man kan krocka med osv,
det ställer höga krav på chassie och förare (typ ringen), inte någon "älgtest" ute på en stor flygraka, höger vänster höger vänster höger vänster höger vänster.
Gasa, bromsa, höger vänster höger vänster höger vänster, gasa bromsa vänd bla bla bla.

Konstigt att dessa F1 stjärnor och Race förare inte kommit på detta med Superstage så hade de med kunnat hitta det utlimata sättet att förbättra deras körteknink och ställa chasse ;) Obs ta detta med en gnutta ironi nu.

Men tycker bara det låter lite skoj hur allt här på HPC känns som det kretsar kring SS tiderna. Kanske därför inte så många på rejsa heller tycker det är något att hurra så mkt över, inte så många som är seriösa banåkare som ens kört SS. Kanske testat 1 eller 2 gånger som mig.

MVH
István
http://www.fotoi.se
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Va inte detta feges 3e eller 4e gång han körde ss?

Känns som det börjar bli pajjkastning fram å tillbaks här nu. istället kom ner och ha en underbar dag med hondagänget och snacka skit om andra märken istället för inbördes.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Istvan
Inlägg: 414
Blev medlem: 14 juni 2005, 01:28
Namn: István Csiszár
Ort: Borås
Kontakt:

Ta bara t.ex. knutstorp, som är en väldigt "Honda vänlig" bana.

Bild

Dessa 3 bilar lär nog knappt köra under 1.26 på SS med deras egna förare, men ni/vi kommer nog ha JÄVLIGT svårt att komma ner i 1.10 tider
fastän de kanske är långsammare på SS. Tar vi en bana med lite mer rakor, så blir det ännu mer skillnad.

Det jag vill få fram av detta, är att bara för det är super bra tider i SS, behöver inte de va supersnabba på banorna med.

MVH
István
http://www.fotoi.se
Istvan
Inlägg: 414
Blev medlem: 14 juni 2005, 01:28
Namn: István Csiszár
Ort: Borås
Kontakt:

Martin_P skrev:Va inte detta feges 3e eller 4e gång han körde ss?

Känns som det börjar bli pajjkastning fram å tillbaks här nu. istället kom ner och ha en underbar dag med hondagänget och snacka skit om andra märken istället för inbördes.
Menade inte att pajkasta, och menade inte Fege i mitt exempel, var bara generellt.

Jag lägger ner detta, grymma tider i vilket fall pojkar!

Peace and löve!
http://www.fotoi.se
Mooseman
Inlägg: 812
Blev medlem: 9 mars 2006, 19:13
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson
Ort: Kalmar

Hehe, börjar du förklara bort att du inte är snabbare på SS eller vad är det du är ute efter Istvan? Vi kan väl inte rå för att du inte har nån diff eller att din bil är tung, det är ju ett val du gjort när du skaffade bilen. Själv sålde jag min CTR efter att jag kommit till insikt om att det inte var lönt att bygga på en sådan om målet var att bli riktigt snabb på bana/SS.

Vad gäller SS så har jag säkerligen kört där 15 dagar, men fege har bara kört 3 eller 4 gånger, och "suddgummidäcken" används ju bara på SS eftersom de är snabba just där. Om du inte vill lägga ut de pengarna, gnäll inte på oss andra för att vi gör det. Jag åker Michelin och Toyo på bana, för de däcken passar bättre där. Att gnälla på däcksvalet är ju som om jag skulle gnälla på att du kör om mig på rakan för att du köpt "Mount Everest-kammar" i din K20.. :hmm:

Vad gäller tider på bana så är det ju så mkt svårare rent mentalt att ta ut max ur bitarna. Jag vågar t ex inte köra ens i närheten av vad min nuvarande bil klarar på bana, jag är helt enkelt inte förare nog till det, Med CTRen kunde man köra nära nog vad grejerna pallade eftersom den inte hade samma potential att köras så mycket fortare. Bana är i mångt och mycket den som vågar mest vinner, och jag vågar iaf sällan mest. :wallbash:

Självklart testar inte F1 eller STCC på Emmaboda eftersom de har en mkt speciellare inställning för varje individuell bana än vad vi hobbyåkare kan ha. Därför menar jag att måttstocken på chassit är överlägset iom SS-tiden eftersom SS verkligen kräver max ur bitarna.
Och det faktum att man faktiskt vågar pressa max i alla partier och inte behöver vara rädd för att åka av gör att SS även lämpar sig bra för att mäta en förares kapacitet. Det är ju på inget sätt lättare att hitta spårvalen på SS än på t ex mantorp.

Det är nog dax att bara erkänna att du inte rår på oss farmor-civicar på SS längre och därför tvingas "tävla" med oss på bana istället. :saythat: :prop:
Team Kalmar
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

Vore kul att dra dit en JAS-civic (EP3) och kolla tiden om de skiljer emot en farmors-civic. Eller annan riktigt preppad honda

Thed björk brukar ju komma och köra SS när klubbar annordnar.
Senast redigerad av Martin_M den 28 maj 2008, 10:05, redigerad totalt 1 gånger.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Istvan
Inlägg: 414
Blev medlem: 14 juni 2005, 01:28
Namn: István Csiszár
Ort: Borås
Kontakt:

Erik, jag gnäller inte på er för att ni kör de däcken, missförstå mig rätt.
Jag hävdar fortfarande att min CTR är riktigt snabb på bana/SS, säg bara första gången vi körde SS förra året.
Jag körde exakt lika snabbt som dig på SS med min tyngre bil och utan diff. Tills nästa gång kapade jag nästan 2s.
Klart jag med skulle kunna kapa mer med lite mer övning, speciellt med diffen som sagt, det har tyvärr bara inte klaffat för mig i år med
reservdelarna från USA, har dragit ut något sjukt enormt på tiden, ligger delar för 20k och väntar på ett litet drev till hastighetsmätargivaren bara ju.

Jag bortförklarar inte min tid, för jag är nöjd iom inte ens söderberg har kört snabbare än så med sin CTR när han hade den.
Men jag hävdar att med mer övning, min setup som jag har iår med lite mer effekt, MKT bättre däck, bättre bromsar, samt om diffen hade kommit på, så hade jag kunnat köra en 1.23tid. Kanske låter som riktig drömmare för vissa, men tänk er själva ni hade vart utan diffbromsen hur mkt tid den hjälper er att tjäna in, ni kan ju i stort sett styra bilen med gaser hur ni vill.

MVH
István
http://www.fotoi.se
Användarvisningsbild
Regge
Inlägg: 1030
Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Ort: Staffanstorp

Klart att folk i hondaklubben gillar SS, vi presterar ju fantastiska tider i denna typ av tävling gämfört med många andra bilklubbar.

Men i min mening så går ingenting upp emot en hel dag på t ex Knutan. SS har sin charm, precis som knutstorp har sin. SS är mycket upp till föraren, vilket jag tycker är hel rätt.

Knutstorp mfl är mer för egen vinning, där kör man själv och ställer sina "egna" krav hur snabbt man vill köra osv. På SS är det ju full attack som gäller från start till mål.

Jag tycker det är super skoj att folk visar att det bara inte är en materialsport, utan man kan prestera med "mindre medel".

heja heja
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20


KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Det enda som jag tycker behöver poängteras är riskerna i olika moment i bankörning vs SS-körning. Jag tänker nog för mycket och är för hänsynsfull mot andra förare under vår bankörning för att jag ska stå på allt vad det går överallt på bana, riskerna är för stora, inte bilen för slö.

Jag är stor förespråkare för båda bantyperna, men samtidigt väldigt tävlingsinriktad, och SS hjälper mig att stilla denna abstinens som icke-tävlingskörning ger. Jag har ingen tid eller möjlighet att börja tävla på "riktigt" så denna form passar mig utmärkt som mätverktyg för hur snabb jag och min bil är.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Krister
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 april 2004, 14:07
Ort: Sollentuna

Börjar det inte bli mycket spekulerande om vilka tider man skulle kunna få med olika delar på bilen om man bara varit där fler ggr.... fess up istället och inse att det är bara att köra mer så kommer bättre tider.

Är grymt imponerad av tiderna ni presterat.

Men SS låter i sig så jäkla skoj att jag nästan är sugen på att dra ned med kombin bara för att testa lite. :)
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Jontis
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

Att spekulera i vilken tid man skulle kunna sätta om man körde oftare eller hade andra delar på bilen är helt ointressant...

Att dessutom säga "på en annan bana är jag snabbare å därmed är min bil bättre än din" är ju j-kligt löjligt oxå.
Jag är övertygadom att med samma vikt/effekt förhållande och liknande chassi å drivlina så får EP3 spöa av de gamla gardet.

SS är kul, men kommer inte i närheten av en bankörning ihop med rätt sparringpartner.
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Mooseman
Inlägg: 812
Blev medlem: 9 mars 2006, 19:13
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson
Ort: Kalmar

Jontis skrev:SS är kul, men kommer inte i närheten av en bankörning ihop med rätt sparringpartner.
Helt sant, roligare än så blir det absolut inte!!! Bankörning är som sex, det är inget skoj ensam. :wub:

Men för att testa gränserna är SS överlägset. :hypocrite:
Team Kalmar
Jontis
Inlägg: 623
Blev medlem: 23 april 2004, 09:03
Namn: JonasSundgren
Ort: Stockholm

Jag har samma attack på bana som på ss... B)
#587
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Mooseman
Inlägg: 812
Blev medlem: 9 mars 2006, 19:13
Bil: Civic K20
Namn: Erik Petersson
Ort: Kalmar

Jontis skrev:Jag har samma attack på bana som på ss... B)
Då har du för lite attack i SS.. :prop:
Team Kalmar
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Inlägg: 152
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:13
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson
Ort: Staffanstorp

Mooseman skrev:<!--quoteo(post=486956:date=28 May 2008, 11:36:22:name=Jontis)--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis @ 28 May 2008, 11:36:22) <a href="index.php?act=findpost&pid=486956"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag har samma attack på bana som på ss... B)
Då har du för lite attack i SS.. :prop:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Eller för mycket på bana... :busted_cop:
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Jontis skrev:Jag har samma attack på bana som på ss... B)
då har du mycket kvar att hämta i SS gamle man.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Det är kul att gissa vad diverse uppdateringar av bilen kommer göra i tid i SS, men verkligheten är mer komplicerad än så. Värsta prylarna på bilen ger uppenbarligen inte lägsta tiden.

Jag spekulerar gärna i vad för tid jag hoppas sätta, men uttalar aldrig mig i att- "Nu med kompressorn och 245 breda däck kommer 1.17 bli på en halvmiss, och 1.15 om jag slutar äta glass samtidigt som jag kör." Det är livsfarligt att uttala sig om önsketider om man sedan inte trots alla balla prylar inte presterar bättre.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

i slutändan är de ju ändå skiten bakom ratten ;)
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
StefanSOD
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 april 2005, 11:39
Ort: Gävle
Kontakt:

Tycker det börjar bli dags att åka fort med din bil Erik... ;)
Mvh Stefan Söderberg

Utför lackeringsjobb, plåtjobb m.m.
Har F-skattsedel och redovisar moms

0708163541
info@stefansoderberg.com
<a href="http://www.stefansoderberg.com" target="_blank">http://www.stefansoderberg.com</a>
Skriv svar