Challengetider
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Grym tid Broman, grattis!
Vore kul att veta vad det sitter för chassi på bilen, motorn lär ju ha nog med krut iaf
EDIT: Ser att du var nästan en sekund snabbare förra året med en Evo 2, du måste putsa ner tiden med minst en sekund till mao!
Vore kul att veta vad det sitter för chassi på bilen, motorn lär ju ha nog med krut iaf
EDIT: Ser att du var nästan en sekund snabbare förra året med en Evo 2, du måste putsa ner tiden med minst en sekund till mao!
- Broman
- Inlägg: 590
- Blev medlem: 17 juni 2006, 18:42
- Bil: S2000 Vortech E85
- Namn: Anders Broman
- Ort: Järbo/Gästrikland
David Lundin skrev:Grym tid Broman, grattis!
Vore kul att veta vad det sitter för chassi på bilen, motorn lär ju ha nog med krut iaf
EDIT: Ser att du var nästan en sekund snabbare förra året med en Evo 2, du måste putsa ner tiden med minst en sekund till mao!
haha neeeej, det är ju en annan Broman det juh...en Robert Broman
Önskar dock att jag hade fyrkrafs i starten då jag förlorar ca 0,8 sek fram till första kon
Anders Broman
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Haha, så det är namnbyte som gäller ifall man skall ge sig på Challenge nån gång
- Broman
- Inlägg: 590
- Blev medlem: 17 juni 2006, 18:42
- Bil: S2000 Vortech E85
- Namn: Anders Broman
- Ort: Järbo/Gästrikland
Thanks! jo det greppar nog en del mer på den där banan med 4wd antar jag, men jag har nog roligare med bakhjulskrafs ändåSteffo skrev:Fyrhjulsdrift måste väl även ge en del ut ut böjarna, så din tid är väldigt imponerande!
Grattis!!!
Ska förhoppningsvis hinna mappa bilen till nästa challenge, finns en del att hämta i tid i en del partier tror jag.
Du får uppdatera listan nudå, det är ju inte alla dagar man får ligga överst i en sån här lista
Anders Broman
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
- Rogge/AUTOMONTAGE
- Inlägg: 730
- Blev medlem: 12 november 2007, 23:31
- Bil: XC70, 244, Husbil
- Namn: Roger "Rogge" Ohlsson
- Ort: Västerhaninge
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 7 times
Grattis! Synd att jag inte kunde komma loss idag.
Har sett fram mot detta sedan förra året, men iom att det blev lite kort varsel så hade jag tyvärr bokat upp mig på annat.
/Rogge.
Har sett fram mot detta sedan förra året, men iom att det blev lite kort varsel så hade jag tyvärr bokat upp mig på annat.
/Rogge.
Roger Ohlsson
0733200002
Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
0733200002
Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Grym tid! Jag hittade ner till en låg 1.24 som bäst själv (1.24.10 för att vara exakt), men det får dugaxzbatt skrev:Nytt personbästa idag:) 1,21.74
- Broman
- Inlägg: 590
- Blev medlem: 17 juni 2006, 18:42
- Bil: S2000 Vortech E85
- Namn: Anders Broman
- Ort: Järbo/Gästrikland
Idag var jag och körde officiella lunda challenge, och lyckades sänka mitt personbästa till 1:17:31.
En till som lyckades sänka sitt personbästa rejält var Kraft, som slog till med ett nytt banrekord på superlåga 1:16:93!!
Grattis Kraft till en mycket fin tid!
En till som lyckades sänka sitt personbästa rejält var Kraft, som slog till med ett nytt banrekord på superlåga 1:16:93!!
Grattis Kraft till en mycket fin tid!
Anders Broman
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Haha, jävlar! Men det kändes inte som det skulle vara några problem för honom att kapa sin gamla tid rejält med tanke på tiden han körde med HPC och att han inte hade sina "riktiga" däck på då
Grattis Kraft!
Men nu får du skärpa dig Hr Broman, det skall ju vara Honda högst upp, inte alla dessa Evo 9or
Grattis Kraft!
Men nu får du skärpa dig Hr Broman, det skall ju vara Honda högst upp, inte alla dessa Evo 9or
- Hammerin
- Inlägg: 2431
- Blev medlem: 25 juli 2004, 23:09
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Detta är sjukt snabba tider, bra jobbat boyz.
Nu kommer Kraft aldrig sälja sin EVO
Nu kommer Kraft aldrig sälja sin EVO
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- Broman
- Inlägg: 590
- Blev medlem: 17 juni 2006, 18:42
- Bil: S2000 Vortech E85
- Namn: Anders Broman
- Ort: Järbo/Gästrikland
Tackar, jag är mer än nöjd med tiden kan jag säga
Dagen började med att Kraft redan i andra åket slog till med 1:17:64, dvs en hundradel snabbare än Jockes tid i evon som tidigare var snabbast på 1:17:65.
Sedan fick jag till min snabbaste tid på 1:17:31, som sedan kraft exakt rullade in på också, helt otroligt haha.
Sedan tog det ett tag innan kraft slog till med sin kanontid på 1:16:93, men först efter att ha kört 1:17:33 och 1:17:32.
Jag snackade förresten med gubbarna om konornas placering, och konorna skulle stå mitt på vita punkterna och inget annat.
Dessutom så skulle dom fylla i färgen bättre nu också.
Riktigt kul dag som vanligt där, och jag skulle tycka att det var supernajs om hondaklubben kunde komma över en till dag på Lunda.
/Broman
Dagen började med att Kraft redan i andra åket slog till med 1:17:64, dvs en hundradel snabbare än Jockes tid i evon som tidigare var snabbast på 1:17:65.
Sedan fick jag till min snabbaste tid på 1:17:31, som sedan kraft exakt rullade in på också, helt otroligt haha.
Sedan tog det ett tag innan kraft slog till med sin kanontid på 1:16:93, men först efter att ha kört 1:17:33 och 1:17:32.
Jag snackade förresten med gubbarna om konornas placering, och konorna skulle stå mitt på vita punkterna och inget annat.
Dessutom så skulle dom fylla i färgen bättre nu också.
Riktigt kul dag som vanligt där, och jag skulle tycka att det var supernajs om hondaklubben kunde komma över en till dag på Lunda.
/Broman
Anders Broman
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
Riktigt kul igår med en ordentlig fight, men jag började misströsta lite på slutet.
Sjukt att åka på hundradelen samma tid med så olika bilar.
Hoppas du filmade det åket Broman, så kan vi försöka göra någon ihopfixning av filmerna och se var dom olika bilarna är snabbast.
Sjukt att åka på hundradelen samma tid med så olika bilar.
Hoppas du filmade det åket Broman, så kan vi försöka göra någon ihopfixning av filmerna och se var dom olika bilarna är snabbast.
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
- StockholmsJOCKE
- Inlägg: 711
- Blev medlem: 12 december 2007, 15:12
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Ort: Södermalm
- Been thanked: 3 times
Riktigt bra jobbat, sjuka tider grabbar
/jocke
/jocke
- Broman
- Inlägg: 590
- Blev medlem: 17 juni 2006, 18:42
- Bil: S2000 Vortech E85
- Namn: Anders Broman
- Ort: Järbo/Gästrikland
Ja man fick ju ligga överst på listan ett par dagar iaf haha.
MEN jag såg att det står på challengelistan att Kraft kör S2000, DET unnar vi fan honom inte iaf va??
Någon film av åket fick jag tyvärr inte då kamerafästet gav upp, och det enda åket jag filmade missväxlade jag och det blev en kass tid.
Herr Kraft kanske har någon film att lägga upp?
Hursomhelst så vill jag tacka hondaklubben för att vi får möjligheten att köra på lunda, det är den närmsta "bana" jag har att köra på.
Hoppas på att komma ut på riktig bana till nästa år och köra med hpc.
Mvh Broman
MEN jag såg att det står på challengelistan att Kraft kör S2000, DET unnar vi fan honom inte iaf va??
Någon film av åket fick jag tyvärr inte då kamerafästet gav upp, och det enda åket jag filmade missväxlade jag och det blev en kass tid.
Herr Kraft kanske har någon film att lägga upp?
Hursomhelst så vill jag tacka hondaklubben för att vi får möjligheten att köra på lunda, det är den närmsta "bana" jag har att köra på.
Hoppas på att komma ut på riktig bana till nästa år och köra med hpc.
Mvh Broman
Anders Broman
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Varför vänta? Bara att ta E20 ner till Kinnekulle den 5e
- Broman
- Inlägg: 590
- Blev medlem: 17 juni 2006, 18:42
- Bil: S2000 Vortech E85
- Namn: Anders Broman
- Ort: Järbo/Gästrikland
Tanken har ju slagit mig, men jag måste göra något åt bromsarna först.David Lundin skrev:Varför vänta? Bara att ta E20 ner till Kinnekulle den 5e
Dom brann ju nästan upp nu på lunda, så jag sitter och kollar lite på andra belägg nu.
Men liksom allt annat i den här branchen så ju inte det heller direkt gratis haha
Anders Broman
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Kör Hawk HP+ på min (CTR och S2000 har samma belägg ifall du inte bytt något), de är förhållandevis billiga och har aldrig fadat för mig på banan.
Hehe det är helt sjukt hur fort det går nu,
Undrar om man någonsin ska kunna vara med att fighta när man kör fwd? Jag hoppas iaf att med några mer körningar på bältet kunna köra någon sekund fortare iaf.
David, jag börjar tappa bromsar efter 10min på bana ungefär med mina hawp hp+ samt att dom nästan är slut efter en säsong. Vet inte om det är bra när man kör ctr men jag tycker det är rätt kasst.
Undrar om man någonsin ska kunna vara med att fighta när man kör fwd? Jag hoppas iaf att med några mer körningar på bältet kunna köra någon sekund fortare iaf.
David, jag börjar tappa bromsar efter 10min på bana ungefär med mina hawp hp+ samt att dom nästan är slut efter en säsong. Vet inte om det är bra när man kör ctr men jag tycker det är rätt kasst.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
xzabatt: Du får börja med att åka till officiella och slå \/ision's tid så du tar FWD-rekordet, bara en halvsekund kvar
Ang. Hawk, mina har aldrig fadeat och jag har kört som mest kanske 20 minuter på banan. Håller ungefär 1-1½ säsong. Sen kostar de ju bara 2/3 mot närmaste vettiga bromsar...
Senast jag körde ordentligt (dvs utan diverse ras och skit) var på Sturup där det bromsas rätt friskt utan rakor att kyla på, då höll jag även på och experimenterade med vänsterbroms i nån kurva, märkte aldrig att bromskänslan försvann ändå. Kör du samma som mig i övrigt, OEM-skivor, stålomspunnet och bättre bromsvätska (RBF600 i mitt fall)?
Ang. Hawk, mina har aldrig fadeat och jag har kört som mest kanske 20 minuter på banan. Håller ungefär 1-1½ säsong. Sen kostar de ju bara 2/3 mot närmaste vettiga bromsar...
Senast jag körde ordentligt (dvs utan diverse ras och skit) var på Sturup där det bromsas rätt friskt utan rakor att kyla på, då höll jag även på och experimenterade med vänsterbroms i nån kurva, märkte aldrig att bromskänslan försvann ändå. Kör du samma som mig i övrigt, OEM-skivor, stålomspunnet och bättre bromsvätska (RBF600 i mitt fall)?
Jo jag tänkte väl satsa mer på nästa säsong då det är färdigåkt iår för mej.
Ja vi har liknande setuper, enda skillnaden är väl att mitt ekipage väger något mer än ditt samt att jag kör med bredare däck som säkert påverkar bromsarna negativt. Nästa säsong hoppas jag bromsproblem är ett minne blott då jag lagt beslag på brembo 330 kitt.
Ja vi har liknande setuper, enda skillnaden är väl att mitt ekipage väger något mer än ditt samt att jag kör med bredare däck som säkert påverkar bromsarna negativt. Nästa säsong hoppas jag bromsproblem är ett minne blott då jag lagt beslag på brembo 330 kitt.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
- David Lundin
- Inlägg: 1676
- Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
- Namn: David Lundin
- Ort: Värnamo
Inget Kinnekulle?
Bredare däck gör ju garanterat sitt då bromsarna får jobba mer med den extra friktionen, vikten också förstås. Vad kör du med för fälg/däckcombo? Mitt närmsta bromsprojekt är kylning som jag hoppas räcker för att klara även bredare däck. Kommer iofs lätta mer så det kompenserar nog lite också.
Bredare däck gör ju garanterat sitt då bromsarna får jobba mer med den extra friktionen, vikten också förstås. Vad kör du med för fälg/däckcombo? Mitt närmsta bromsprojekt är kylning som jag hoppas räcker för att klara även bredare däck. Kommer iofs lätta mer så det kompenserar nog lite också.