Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Jävla tull fanskapet!
Någon som har stött på seg leverans ifrån USA på sistonde?
Nu år 2005 har Posten tagit över alla USPS frakt, istället för schenker. Usch fy blä, det är både söligare och sämre.
Sen har tullen en förmåga att "hålla" på paketen. Trött blir man på det.
Nu år 2005 har Posten tagit över alla USPS frakt, istället för schenker. Usch fy blä, det är både söligare och sämre.
Sen har tullen en förmåga att "hålla" på paketen. Trött blir man på det.
Stefan Karlsson
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Hur fasiken fastnar du där hela tiden?
Seglar själv igenom hela tiden.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Seglar själv igenom hela tiden.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
Благодаря мутра!
<!--QuoteBegin-Clabbe+18 Feb 2005, 15:28:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 18 Feb 2005, 15:28:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hur fasiken fastnar du där hela tiden?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=101722"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag förstår det inte heller. Mina paket fastnar, sen får jag ändå hämta ut dom utan några som helst avgifter. Tycker dom det är roligt att ha lager eller?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=101722"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag förstår det inte heller. Mina paket fastnar, sen får jag ändå hämta ut dom utan några som helst avgifter. Tycker dom det är roligt att ha lager eller?
Stefan Karlsson
<!--QuoteBegin-Chrille79+18 Feb 2005, 15:54:28--><div class='quotetop'>QUOTE(Chrille79 4 18 Feb 2005, 15:54:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Våra paket eller??? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=101734"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Japp, eller kanske det är min stereo. Vet inte om båten har kommit i land än.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=101734"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Japp, eller kanske det är min stereo. Vet inte om båten har kommit i land än.
Stefan Karlsson
Har beställt en uppsättning fälgar som borde varit hemma förra veckan... med min tur med fälgar är dem förmodligen bortslarvade någonstans men jag hoppas det "bara" är tullen som sitter och trycker på dem.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
Baden - CH
Jag har också märkt att dom börjat bli segare nu... förra hade man det oftast lämnat hemma vid dörren efter 2 dagar .. nu tar det ibland 3... suck... =)
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda CR-V Black Edition - 2014
Toyota Auris - 2007 (tantens)
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
efter snart 9 veckor har inte mitt dc grenrör kommit, gissa vart det ligger TULLEHELVETET! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
<!--QuoteBegin-Koffe+19 Feb 2005, 11:00:17--><div class='quotetop'>QUOTE(Koffe 4 19 Feb 2005, 11:00:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->efter snart 9 veckor har inte mitt dc grenrör kommit, gissa vart det ligger TULLEHELVETET! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=102061"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
samma här...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=102061"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
samma här...
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
en fråga
brukar tullen öpnna paket för ev kolla efter kvitton.
har en kontakt i usa(privat person) som snart kommer att skicka 1 eller 2 paket till mig.
undrar också vilken som är bäst av UPS eller FEDEX?.
brukar tullen öpnna paket för ev kolla efter kvitton.
har en kontakt i usa(privat person) som snart kommer att skicka 1 eller 2 paket till mig.
undrar också vilken som är bäst av UPS eller FEDEX?.
Patrik Johnson.
ACCORD så klart!!!
ACCORD så klart!!!
kör på fedex!
Väntar också på ett paket.. visserligen skulle det ta drygt en vecka, men det ligger väl hos tullen & samlar damm..
Lite trist bara då det inte bara är jag som ska ha grejerna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Väntar också på ett paket.. visserligen skulle det ta drygt en vecka, men det ligger väl hos tullen & samlar damm..
Lite trist bara då det inte bara är jag som ska ha grejerna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
<!--QuoteBegin-pat+23 Apr 2005, 12:49:10--><div class='quotetop'>QUOTE(pat 4 23 Apr 2005, 12:49:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hur vet man om det ligger hos tullen eller inte?.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=131273"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Om du skickar genom USPS kan du få tracking number som typ CP478163781236US . Det söker du upp på http://www.usps.com så ser du när det har anlänt till Sweden. Med det numret kan du även söka efter det på Posten, då kan posten avgöra om det har kommit till dem eller om tullen har kvar det.
Posten har hand om alla ärenden för USPS (Amerikanska huvudpost). FedEX osv. kan ni söka genom dem om ni bara får kollinumret ifrån USA.
Tänk på att tullen öppna 90% av alla företagspaket om inget kvitto finns tillhands (Det är krav i usa att Företag sänder kvitto med försendelsen), där värderar dom antingen på plats eller ringer till något speciell (får man inte veta).
Sen momsar dom skiten och tullar det.
Sen tar posten eller annat fraktföretag (beroende på vem som skickar det) hand om ärendet.
Jag köpte lite delar till några den 17januari, och tog båtfrakt för annars hade det inte gått att lösa. Anländer hos mig runt mitten av April! Frakten med båt tog 4-5 veckor tror jag beroende på hur många stopp båten gör och när det går ifrån hamnen i USA. Sen så håller tullen paketet runt 1,5 månader då surface paket prioriteras inte så högt, samt dom klagar på att dom har inte tillräckligt manskap i göteborg där paketen anländer.
Så om ni kan ta Airmail, det lönar sig med tiden!
Skickar ni det privat, så måste antingen personen som skickar värderar paketet, eller skicka det som "Gift", gåva alltså. Värderar dom paketet och paketets innehåll överstiger 500kr så kommer tullen momsa och tulla det. Skickar dom det som gåva så är det mycket ytterst sällan tullen tar det. Men det kan hända.
Mvh
Stefan
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=131273"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Om du skickar genom USPS kan du få tracking number som typ CP478163781236US . Det söker du upp på http://www.usps.com så ser du när det har anlänt till Sweden. Med det numret kan du även söka efter det på Posten, då kan posten avgöra om det har kommit till dem eller om tullen har kvar det.
Posten har hand om alla ärenden för USPS (Amerikanska huvudpost). FedEX osv. kan ni söka genom dem om ni bara får kollinumret ifrån USA.
Tänk på att tullen öppna 90% av alla företagspaket om inget kvitto finns tillhands (Det är krav i usa att Företag sänder kvitto med försendelsen), där värderar dom antingen på plats eller ringer till något speciell (får man inte veta).
Sen momsar dom skiten och tullar det.
Sen tar posten eller annat fraktföretag (beroende på vem som skickar det) hand om ärendet.
Jag köpte lite delar till några den 17januari, och tog båtfrakt för annars hade det inte gått att lösa. Anländer hos mig runt mitten av April! Frakten med båt tog 4-5 veckor tror jag beroende på hur många stopp båten gör och när det går ifrån hamnen i USA. Sen så håller tullen paketet runt 1,5 månader då surface paket prioriteras inte så högt, samt dom klagar på att dom har inte tillräckligt manskap i göteborg där paketen anländer.
Så om ni kan ta Airmail, det lönar sig med tiden!
Skickar ni det privat, så måste antingen personen som skickar värderar paketet, eller skicka det som "Gift", gåva alltså. Värderar dom paketet och paketets innehåll överstiger 500kr så kommer tullen momsa och tulla det. Skickar dom det som gåva så är det mycket ytterst sällan tullen tar det. Men det kan hända.
Mvh
Stefan
Stefan Karlsson
hehehe..har du fasta med mer grejor nu eller???? tack foresten broshan messa mig idag a sa att paketet har kommit han ska hamta ut d idag..hoppas d passar bra nu bara [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
If I cant take my CRX with me to heaven...I'd rather drive it to hell...
- Bavan Ahluwalia, CRX´89
- Bavan Ahluwalia, CRX´89
vad händer om man skriver att det är en gåva plus att man skriver i gåvans värde c:a400 dollar(försäkring).
blir jag skattad på det då trots det är en gåva?.
Senast redigerad av pat den 25 april 2005, 22:55, redigerad totalt 1 gånger.
Patrik Johnson.
ACCORD så klart!!!
ACCORD så klart!!!
<!--QuoteBegin-pat+25 Apr 2005, 21:53:57--><div class='quotetop'>QUOTE(pat 4 25 Apr 2005, 21:53:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vad händer om man skriver att det är en gåva plus att man skriver i gåvans värde c:a400 dollar(försäkring).
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=132283"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Gåva = nada försäkring eller väldigt liten, vad jag har förstått.
Om det skulle gå skriva värde på gåva så lär du bli tullade. Tänk också på att tullen låter inte hur stora paket gå igenom hur som helst. Bodykit, och sådana saker är väldigt svåra att få genom utan tull.
Jag ska höra vidare med min kusin om hur försäkringen är med "gåva".
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=132283"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Gåva = nada försäkring eller väldigt liten, vad jag har förstått.
Om det skulle gå skriva värde på gåva så lär du bli tullade. Tänk också på att tullen låter inte hur stora paket gå igenom hur som helst. Bodykit, och sådana saker är väldigt svåra att få genom utan tull.
Jag ska höra vidare med min kusin om hur försäkringen är med "gåva".
Stefan Karlsson
tror jag fick svar att gåva är upp till 200-300 kr som betalas om den skulle försvinna.
sluta skicka med usps så får ni sakerna kvickare... martin p:s bromsar landade på sturup söndag natt.. kl 12 var dom utkörda till mig och hade passerat tullen 8 på morgonen på 10min.
sluta skicka med usps så får ni sakerna kvickare... martin p:s bromsar landade på sturup söndag natt.. kl 12 var dom utkörda till mig och hade passerat tullen 8 på morgonen på 10min.
Daniel Skevarp
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
Honda Accord -2009
Honda S2000 - 2005
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-infra+26 Apr 2005, 08:00:09--><div class='quotetop'>QUOTE(infra 4 26 Apr 2005, 08:00:09)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->tror jag fick svar att gåva är upp till 200-300 kr som betalas om den skulle försvinna.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=132372"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jepp, det tackar vi tullen för att de va så kvicka, trots "strejk" på sturup
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=132372"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jepp, det tackar vi tullen för att de va så kvicka, trots "strejk" på sturup
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16