Dags att bilda familj!! UPPDATERING!!

För Topics som ej är motorrelaterade
Vicke

Var på ultraljud igår, 14/8, och fick reda på att det är minst 5-lingar på väg.. <!--emo&:blink:-->Bild<!--endemo--> Så parningen av vår tik blev lyckad och vi väntar nu nervöst tills hon ska föda.. Hon har gått 27 dagar nu och har 36 dagar kvar.. Så det borde bli i slutet på september det blir fullt ös i köket här hemma.. Bilder på valparna kommer att komma upp så fort hon klämt ut dem.. <!--emo&:wohow:-->Bild<!--endemo-->

Om någon är intresserad av att köpa en valp så kommer det att vara en handpenning på 1500kr så att vi märker att du/ni som ska köpa är seriösa av er.. Köpesumman kommer ligga på 5-6000/valp.. Även ett kontrakt kommer att skrivas där det ger oss rätten att ta tbx valpen om det kommer till vår kännedom att den blir antingen misshandlad eller används till kamp, dock utan att pengarna för hunden ges tbx.. I gengäld får ni en valp som är vaccinerad och chipmärkt..

Vid intresse messa gärna..

<span style='color:blue'><span style='font-size:21pt;line-height:100%'>Så.. Nu var det time för damen att föda.. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> I vår säng.. <!--emo&:(-->Bild<!--endemo--> Än så länge har det ploppat ut hela 4 otrooooligt gulliga små bäsar.. Vad vi vet som sagt är 5 så allt över det är ju en bonus..</span> </span> <!--emo&:wub:-->Bild<!--endemo-->

Nu är det 6 st.. Vi tror dock att det kan finnas nån mer.. <!--emo&:blink2:-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Vicke den 17 september 2006, 15:11, redigerad totalt 1 gånger.
A Girl With A Need For Speed

Viveka Lundbom

Tojta Camry -89 (skruttig som få) ;-)
SAAB 9000 turbo -88 (nästan utan rost, kanonfin)(borta)
Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Corrado G60 -89 (bortbytt)
Mattias I
Bil: Civic
Namn: Mattias Ingvarsson

trodde först att du skulle få 5-lingar <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> sen när jag läste nästa rad så fattade jag
Senast redigerad av Mattias I den 15 augusti 2006, 17:17, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Ingvarsson, Kalmar

Passat -16
Civic Ek

Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
Koxen
Namn: Patrik Kristiansen
Been thanked: 2 times

Samma här <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
M-G

me3
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Vicke

Det var ju det som var meningen .. *S* Men jag måste säga att jag är mer än nöjd med "sköna höna" här hemma.. Ska se om jag kan få in ultraljudsbilden oxå.. Måste bara hitta kabeln till skrivaren.. *hmpf*

Viveka Lundbom

Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Hondagirl

gud va skoj me valpar! hoppas allt går bra! <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->

va e d för ras vi pratar om här då? tänkte eftersom du nämnde kamp o så...lr hmm man kanske kan använda vilka hundar som helst till kamp?! <!--emo&:blink2:-->Bild<!--endemo-->
Svetlana Oussova
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Kör för tillfället en volvo 850 från 97
Vicke

Det är pitbulls vi pratar om.. Folk säger att de är så farliga men om de hade träffat våra skulle de tro att det är nåt fel på dem; de äter gräs som en ko.. Vi har gjort så när vi har "fostrat" dem att inte betinga det felaktiga beteendet utan de har fått leka tills de blivit trötta, utan vår inblandning förutom när vi tycker att de börjat leka lite för hårt.. Har haft en båttamp upphängd åt hanen och han har hängt och lekt där i timvis och när vi sagt till han att släppa så har han gjort det oxå.. En del andra gör så att de står och hejar på dem under tiden och då blir det lite som Pavlovs hundar.. Tyvärr..

Jag vet inte om det går att få alla hundraser att bli "kampiga" men det är nog ingen omöjlighet.. Eller nån som kan mer i ämnet.. ?!?

Tackar, kommer nog gå kanon.. Har försökt lära mig så mkt som möjligt nu inför detta så jag är beredd OM nåt går åt pipan.. *peppar peppar*

Här är ett kort på hanen, Arkan, vi parade Misery med.. Han väger 34 kg jämfört med Misery´s 25kg..
Senast redigerad av Vicke den 15 augusti 2006, 19:25, redigerad totalt 1 gånger.

Viveka Lundbom

Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Bagarn

han verkar vara ganska redo för en andra omgång på fotot... <!--emo&:whatever:-->Bild<!--endemo-->
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]

Magnus Bergström

Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Vicke

Bagarn: Jag tror det där var efter antingen 2:a lr 3:e omgången.. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> Det blev 4 ggr på 2 dagar.. Var värt resan dit.. Arkans första kull, som han fick nyligen, innehöll 6 tikar + 1 hane.. Dock så klarade sig inte hanen.. Därför är jag lite mer petig med att ha vissa saker hemma när det är Miserys tur att föda.. Vill att alla valparna ska överleva.. <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->

Viveka Lundbom

Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Är iaf de enda Pittisar som jag har käkat nachos och druckit bira med <!--emo&:))-->Bild<!--endemo-->

Trodde fan du hade trillat in i samma spår som många andra här på klubben, tills jag läste 5-lingar... <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

<!--QuoteBegin-M%G+15 Aug 2006, 17:37:03--><div class='quotetop'>QUOTE(M%G 4 15 Aug 2006, 17:37:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->me3
[right][snapback]317933[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

VISSTE ATT DU HADE 3 PERSONLIGHETER !! <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Beck

Alla kan begära ut sina egna uppgifter från polisen. Kräv att köparna skall visa upp att de inte förekommer i polisens register. Ofta inte hundarna det är fel på utan ägarna.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Vicke

Clabbe: Tyvärr så blev Schooby lite bakis dagen efter.. *S* Så han dricker inte öl längre.. *puh* Eller hur?! Finns inte tid med det.. Än iaf.. Det kommer det kommer.. Ska du vara gudfar då?? <!--emo&:wub:-->Bild<!--endemo-->

Beck: Det var en bra idé, hade vi inte tänkt på.. Tackar för det.. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

Viveka Lundbom

Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Clabbe

Hehe... I Can be Tha Doggfather...
Bild
Благодаря мутра!
Krister

Grattis Vicke!

Finns kontrakt hos SKK man kan använda där man även kan lägga till klausul om kamphund och liknande.
Sen är väl 5-6000 lite underpris väl? Runt 9 borde de väl ligga på?

Och jo, de flesta hundar kan "fostras" till att vara kamphundar, det beror helt o hållet på ägaren. Kan ju till exempel nämna att Staffordshire Bullterrier (som ofta förekommer som kamphund) i england kallas för nannydog just för att den är så otroligt bra med barn...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
M Säverot

<!--QuoteBegin-Vicke+15 Aug 2006, 19:20:22--><div class='quotetop'>QUOTE(Vicke 4 15 Aug 2006, 19:20:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är pitbulls vi pratar om.. Folk säger att de är så farliga men om de hade träffat våra skulle de tro att det är nåt fel på dem; de äter gräs som en ko.. Vi har gjort så när vi har "fostrat" dem att inte betinga det felaktiga beteendet utan de har fått leka tills de blivit trötta, utan vår inblandning förutom när vi tycker att de börjat leka lite för hårt.. Har haft en båttamp upphängd åt hanen och han har hängt och lekt där i timvis och när vi sagt till han att släppa så har han gjort det oxå.. En del andra gör så att de står och hejar på dem under tiden och då blir det lite som Pavlovs hundar.. Tyvärr..

Jag vet inte om det går att få alla hundraser att bli "kampiga" men det är nog ingen omöjlighet.. Eller nån som kan mer i ämnet.. ?!?

Tackar, kommer nog gå kanon.. Har försökt lära mig så mkt som möjligt nu inför detta så jag är beredd OM nåt går åt pipan.. *peppar peppar*

Här är ett kort på hanen, Arkan, vi parade Misery med.. Han väger 34 kg jämfört med Misery´s 25kg..
[right][snapback]317950[/snapback][/right]

vägde han 34kg på det kortet? våran boxer väger 30kg(vetrinärensvåg) fast han ser betydligt större ut hehe... lycka till med valparna och hoppas dom inte tuggar sönder allt <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
Elvis_EG2
Namn: Elvis

lycka till me de små rackarna <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> dom är otroligt söta när de är små <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Vicke

Clabbe: Är nog den mest klockrena kommentar jag läst på länge.. <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo--> Så klart du kan vara doggfather med om du vill.. Blir dyrt när de fyller år bara.. *S*

Krister: Vi har ingen stamtavla till våra, därav det lite billigare priset. Hade tavlan funnits så hade ju priset ökat med.. Han vi köpte våra av hade ingen på sina, men vi försöker få tag på Misery & Schoobys föräldrars föräldrars namn så vi kan göra en stamtavla.. Ser bättre ut med en sån..

Var en tant som kom fram till Andreas nu när han stod på marknad sist och frågade om det inte var pitbulls han hade sittandes bredvid sig.. Joo svarade han och då log tanten och sa: är ju världens bästa barnvakt.. *S*

Säverot: Han har bara tränat hunden en månad på det kortet och han vägde 34 precis innan han träffade Misery.. Är inte boxern bredare över bröstet? Schooby är inte tränad än men han ser lagom bred ut tycker jag.. Vi ska köpa leksaker åt dem så de slipper tugga på allt annat... <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Civic_Boy: Tackar.. Ska bli skoj även om det är mkt jobb med dem..

Viveka Lundbom

Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Clabbe

<!--QuoteBegin-Vicke+20 Aug 2006, 10:40:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Vicke 4 20 Aug 2006, 10:40:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Clabbe: Är nog den mest klockrena kommentar jag läst på länge..  <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->  Så klart du kan vara doggfather med om du vill.. Blir dyrt när de fyller år bara.. *S*
[right][snapback]319471[/snapback][/right]

För presenter till dem eller för deras Matte? <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Kan nog få fram bra priser på köttben här nere <!--emo&:))-->Bild<!--endemo-->
Благодаря мутра!
M Säverot

<!--QuoteBegin-Vicke+20 Aug 2006, 10:40:32--><div class='quotetop'>QUOTE(Vicke 4 20 Aug 2006, 10:40:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Clabbe: Är nog den mest klockrena kommentar jag läst på länge..  <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->  Så klart du kan vara doggfather med om du vill.. Blir dyrt när de fyller år bara.. *S*

Krister: Vi har ingen stamtavla till våra, därav det lite billigare priset. Hade tavlan funnits så hade ju priset ökat med.. Han vi köpte våra av hade ingen på sina, men vi försöker få tag på Misery & Schoobys föräldrars föräldrars namn så vi kan göra en stamtavla.. Ser bättre ut med en sån..

Var en tant som kom fram till Andreas nu när han stod på marknad sist och frågade om det inte var pitbulls han hade sittandes bredvid sig.. Joo svarade han och då log tanten och sa: är ju världens bästa barnvakt.. *S*

Säverot: Han har bara tränat hunden en månad på det kortet och han vägde 34 precis innan han träffade Misery.. Är inte boxern bredare över bröstet? Schooby är inte tränad än men han ser lagom bred ut tycker jag.. Vi ska köpa leksaker åt dem så de slipper tugga på allt annat...  <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Civic_Boy: Tackar.. Ska bli skoj även om det är mkt jobb med dem..
[right][snapback]319471[/snapback][/right]

inte alltid bredare över bröstet men dom är oftast betydligt högre...föv så har dizel en staffe kompis(tik) dom leker väldigt bra ihop då dom är ungefär lika vilda +hårda i leken dom flesta andra hundar brukar morra och försöka bita mml när han dundrar på för fullt
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

min närmsta vän, har en underbar rednose, o han är heeeelt underbar med barn oxå...

men man märker ju att de har vilja värre än tjejer...

fy vad mer jobb det är än en border hehe
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Krister

Vicke: Jag skulle nog ändå kolla upp priset... ett lågt pris har en tendens att dra till sig oseriösa köpare.

Sen det med handpenning skulle jag nog gärna hålla mig ifrån, fick det förklarat från Ivanhoe´s uppfödare. Om du en gång tagit emot handpenningen får du svårt att backa från den köparen om du får dåliga vibbar... om du inte tagit någon handpenning så har du fortfarande valet att säga nej ända fram till den dag du faktiskt lämnar ifrån dig valpen. Har hört många stories från Ivanhoe´s uppfödare om hur bra folk verkat men hur de sedan lyckats säga något som fått henne att börja undra vad de faktiskt tänker med och sen backat ur.

Kör:
Hondagirl

Gud va sugen ja e på en hund...blir d speciellt nu när Vicke ska få valpar o allt <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
vart sugen på nån ganska stor hund då den såfall måste kunna hänga me i stallet o på ridturer o så..typ rottisar lr såna som Vicke har..men tyvärr e priset lite för högt <!--emo&:crybaby:-->Bild<!--endemo-->

men Vicke du får va beredd på rätt mkt jobb som nåra innan sagt men d lär bli väldit skoj o speciell upplevelse att vara me från allra första början! <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Svetlana Oussova
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Kör för tillfället en volvo 850 från 97
Vicke

Jaa du Clabbe... Är ju bara att välja vem du tror det blir billigast att handla åt.. Matte kan ju vara rätt krävande på såna små detaljer ibland.. *S* Och matte äter inte ben.. <!--emo&:blink2:-->Bild<!--endemo-->

Säverot: Det är ju sant att de är, hade en boxer när jag var liten.. De är riktigt roliga att leka med.. Men mkt dregel.. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> Våra hundar vill så gärna leka med allt och alla men det är ju just det; de kan bli lite för hårda i leken och vem vill skrämma folk mer än vad som skrivs i tidningarna? Misery & Schooby har en halvsyster som de brukade leka med, vi åkte förbi dem när vi hade parat Misery klart och då lekte M och hon utan problem.. Även att de båda löpte samtidigt.. Det säger folk med att det inte ska gå..

Patrik: Rednosarna är ju så söööta.. <!--emo&:wub:-->Bild<!--endemo--> Det fanns ett par såna i kullen, dock så har en av dem fått avlivas.. <!--emo&:crybaby:-->Bild<!--endemo--> Mkt berodde på att de mer eller mindre betingade fram det dåliga hos han och han inte klarade av att vara bland mkt folk.. Han blev aggressiv och högg mot folk när det blev för mkt folk och liv runt han.. Så Chili fick som sagt somna in..

Krister: Bara för att priset kanske drar till sig folk som är oseriösa så är inte vi det med vårt urval.. Du ska ju inte tro att vi tar handpenningen utan att ta reda på så mkt som möjligt om folket först.. + att dem som redan har anmält intresse för valpar är människor vi känner sen ett bra tag tillbaka.. Vi tyckte det var bättre att fråga folk vi kände innan en annons sattes ut... Så ett par st av valparna har ev redan ägare.. Men eftersom vi inte vet det exakta antalet så frågar vi såhär med..

Hondagirl: Priset är inte farligt om du jämför med vad du kan få ge för en "modehund" i dagens läge, typ en cihuahua.. Tack, jag tror det kommer gå kanon med valparna när de har kommit men lite nervös är jag ju.. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Viveka Lundbom

Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Krister

Vicke: Ok, det låter bra det. Försöker som sagt bara komma med lite råd men verkar som att ni har koll på allt. Lycka till med sötisarna.

Kör:
Vicke

Tack Krister.. Djur och deras hälsa är nåt jag bryr mig mkt om.. De går t o m före mig när det gäller hälsa och välmående.. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo--> Som det ska vara.. Uppskattar dina, och andras, råd.. Är alltid bra att höra vad andra har för erfarenheter och så..

Nu har Misery gått lite över halva tiden och det börjar synas så smått på henne.. =) Börjar bli rätt nervös inför dagen D.. <!--emo&:blink:-->Bild<!--endemo-->

Viveka Lundbom

Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Clabbe

<!--QuoteBegin-Vicke+22 Aug 2006, 08:37:27--><div class='quotetop'>QUOTE(Vicke 4 22 Aug 2006, 08:37:27)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jaa du Clabbe... Är ju bara att välja vem du tror det blir billigast att handla åt..  Matte kan ju vara rätt krävande på såna små detaljer ibland.. *S*  Och matte äter inte ben..  <!--emo&:blink2:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]320046[/snapback][/right]

Fan vad du ska vara kräsen då... <!--emo&:annoyed:-->Bild<!--endemo-->
Благодаря мутра!
Vicke

Jaa.. Vad då då?? Ville inte du ha en kräsen dam vid sidan om?? <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> Men vi kan göra en deal; om du äter ett ben så kan jag oxå äta ett.. <!--emo&:prop:-->Bild<!--endemo-->

Viveka Lundbom

Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Clabbe

haha... Deal! <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Clabbe den 22 augusti 2006, 22:20, redigerad totalt 1 gånger.
Благодаря мутра!
Vicke

Fan oxå Clabbe.. Du ska ju inte gå med på nåt sånt.. <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->

Viveka Lundbom

Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Skriv svar