Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Höjda trafikböter om en vecka
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
<!--QuoteBegin-malkolm666+26 Sep 2006, 08:54:08--><div class='quotetop'>QUOTE(malkolm666 @ 26 Sep 2006, 08:54:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det verkar som att man får fortkörningsböter vid farter upp till 40kmh över den tillåtna hast.gränsen.
Jag känner mig gammal då när jag tog körkort så va det bara upp till 30kmh över tillåtna hastigheten. Sen blev man av med kortet och fich böter för typ vårdlöshet i trafik.
Får man behålla körkortet om man kör 39kmh för fort nuförtiden? <!--emo&:blink:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]332091[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det har väl aldrig varit gratis att köra mer än 30 för fort?
Jag menar att man både får böter OCH blir av med kortet. Det har väl inte ändrats, men man kanske har ett bötestak vid 40 för fort. Eller så trodde inte tidningen att någon kan köra mer än 40 för fort och redovisade inte resten av bötesstegen.
Jag känner mig gammal då när jag tog körkort så va det bara upp till 30kmh över tillåtna hastigheten. Sen blev man av med kortet och fich böter för typ vårdlöshet i trafik.
Får man behålla körkortet om man kör 39kmh för fort nuförtiden? <!--emo&:blink:-->
[right][snapback]332091[/snapback][/right]
Det har väl aldrig varit gratis att köra mer än 30 för fort?
Jag menar att man både får böter OCH blir av med kortet. Det har väl inte ändrats, men man kanske har ett bötestak vid 40 för fort. Eller så trodde inte tidningen att någon kan köra mer än 40 för fort och redovisade inte resten av bötesstegen.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Verkar funka rätt bra det där... jag kommer iaf att montera min nummerplåt fram under veckan.
Har redan en 400ing som ligger och väntar på att betalas så några jkla 1500 balubas tänker inte jag riskera iaf <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Har redan en 400ing som ligger och väntar på att betalas så några jkla 1500 balubas tänker inte jag riskera iaf <!--emo&:)-->
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
då är vi 2 som har för skylt fram.. 400 sura pengar och 700 för parkeringsböter.. trevligt värre..
skiter mest i vad andra tycker jag tycker dessa lagarna går till överdrift dumma jävla politiker som får detta att gå igenom och deras rövslickare till poliser som gör deras jobb inte har nått vettigt att göra än att plocka en för nummerskylten inte är godkänd istället för att plocka killen som står och säljer majja runt hörnet som vem som helst kan förstå..
jag tycker definitivt de rika ska få betala mer ananrs är det ine rättvist mot de som knapp har pengar, för till slut kommer de inte äns kunna ha bil och hur kul är det för en familj att inte kunna ha råd me bil o se nån äcklig rälig gubbe komma i en ferrari med en thailänsk 20 åring med silikon pattar sidan om..
"pappa varför har inte vi bil?"
jag tog i lite väl mycke kanske.. men jag stör mig
skiter mest i vad andra tycker jag tycker dessa lagarna går till överdrift dumma jävla politiker som får detta att gå igenom och deras rövslickare till poliser som gör deras jobb inte har nått vettigt att göra än att plocka en för nummerskylten inte är godkänd istället för att plocka killen som står och säljer majja runt hörnet som vem som helst kan förstå..
jag tycker definitivt de rika ska få betala mer ananrs är det ine rättvist mot de som knapp har pengar, för till slut kommer de inte äns kunna ha bil och hur kul är det för en familj att inte kunna ha råd me bil o se nån äcklig rälig gubbe komma i en ferrari med en thailänsk 20 åring med silikon pattar sidan om..
"pappa varför har inte vi bil?"
jag tog i lite väl mycke kanske.. men jag stör mig
Senast redigerad av eko den 26 september 2006, 17:31, redigerad totalt 1 gånger.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
klart d suger hårt att böterna ska chockhöjas så...jag kör själv oftast för fort så drabbar ju mig också så absolut ingen änglabarn..snarare långt ifrån ett ängla barn i trafiken..
men samtidit eko så skriver du att vissa fattiga till slut inte kommer att ha råd me bil..men du tänkte inte på att denna där fattiga kanske ska skippa d där me att köra för fort?!
det går ju faktiskt att undvika böter genom att följa hastigheten på vägarna...och är man fattig så bör man nog göra det också om man inte vill hosta upp ett par tusen för att man kört 60 på 50 väg!
men samtidit eko så skriver du att vissa fattiga till slut inte kommer att ha råd me bil..men du tänkte inte på att denna där fattiga kanske ska skippa d där me att köra för fort?!
det går ju faktiskt att undvika böter genom att följa hastigheten på vägarna...och är man fattig så bör man nog göra det också om man inte vill hosta upp ett par tusen för att man kört 60 på 50 väg!
Svetlana Oussova
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Kör för tillfället en volvo 850 från 97
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Kör för tillfället en volvo 850 från 97
-
MikaelR.
- Bil: CR-V 2013
- Namn: Mikael Rautio
- Kontakt:
Moget med noll tolerans, så det kostar 2000kr o köra 51km/h. Lär rädda många liv det! <!--emo&:ranting:-->
<!--endemo-->
Mikael Rautio
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
dedära me böter efter inkomst har de la i Finland..
de va la någon Nokia VD som fick runt 1 mille i fartböter för några år sedan ?!? <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
sedan tycker jag du har fel Krister.. är du student å har 7 000: att leva på under en månad så är 1500 i böter en satans massa pengar, medans någon som har 700 000 i månaden så e de en piss i havet....
ett straff skall la vara lika oavsett din rang i samhället ?? så fungerar ju dagsböter så varför skall inte vanliga böter räknas likadant ??
de va la någon Nokia VD som fick runt 1 mille i fartböter för några år sedan ?!? <!--emo&:hmm:-->
sedan tycker jag du har fel Krister.. är du student å har 7 000: att leva på under en månad så är 1500 i böter en satans massa pengar, medans någon som har 700 000 i månaden så e de en piss i havet....
ett straff skall la vara lika oavsett din rang i samhället ?? så fungerar ju dagsböter så varför skall inte vanliga böter räknas likadant ??
SMacke #364
Smacke: Det var väl en av grundarna till F-Secure som körde sin lamborghini och bytte fil för ofta vilket gjorde att han fick närmare en mille i böter.
Sen är jag faktiskt kluven till hur det skulle funka med dagsböter... visst, jag håller med om att straffen inte känns för de som är riktigt rika, men samtidigt så har inte Sverige velat erkänna att vi har rika heller... så nu skall de erkännas och straffas hårt för det direkt?
Och dagsböter... finns väl väldigt många andra straff som måste höjas då med tanke på vad det är för skadestånd (dagsbötersanpassat) på de... kan ju inte vara mer straffbart att köra 130 än att våldta nån brud som är påväg hem från krogen...
Sen är jag faktiskt kluven till hur det skulle funka med dagsböter... visst, jag håller med om att straffen inte känns för de som är riktigt rika, men samtidigt så har inte Sverige velat erkänna att vi har rika heller... så nu skall de erkännas och straffas hårt för det direkt?
Och dagsböter... finns väl väldigt många andra straff som måste höjas då med tanke på vad det är för skadestånd (dagsbötersanpassat) på de... kan ju inte vara mer straffbart att köra 130 än att våldta nån brud som är påväg hem från krogen...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
håller på att skriva ett litet arbete om det här i skolan och jag undrar, vem ligger egentligen bakom höjningen? någon skrev här att det inte var alliansen och vägverket kan väll inte göra något sådant här utan stöd från riksdagen alltså måste det vara socialdemokraternas idéer? eller är det så att vägverket kan göra som de vill? svar till liten och förvirrad <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
-
dalibor
- Bil: Del sol vti civic vti
- Namn: Dalibor Brajkovic
på 30 50 vägar kan det höjas men resten bör stå kvar.
folket skriker om större och snabbare vägar.I Tyskland
går det bra att köra fort så länge man håller avstånd
folket skriker om större och snabbare vägar.I Tyskland
går det bra att köra fort så länge man håller avstånd
Kör
volvo s40 t5 -06
honda del sol vti -93
Gamla bilar
honda civic vti eg9 -92
volvo 850s -95 såld
seat ibiza cupra gti -98 såld
civic lsi -92 såld
civic esi -94 såld
bmw 325 e30 -89 såld
audi 80 1.8s -88 såld
Dalibor Brajkovic
volvo s40 t5 -06
honda del sol vti -93
Gamla bilar
honda civic vti eg9 -92
volvo 850s -95 såld
seat ibiza cupra gti -98 såld
civic lsi -92 såld
civic esi -94 såld
bmw 325 e30 -89 såld
audi 80 1.8s -88 såld
Dalibor Brajkovic
<!--QuoteBegin-Tsubasa+28 Sep 2006, 23:08:19--><div class='quotetop'>QUOTE(Tsubasa @ 28 Sep 2006, 23:08:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ingen som kan ge mig ett vettigt svar? eller ens spekulationer ? <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
[right][snapback]333133[/snapback][/right]
eftersom ett sånnt här beslut inte tas över en natt så är de defenetift inte den nya regeringen som har genomfört det iallafall...
[right][snapback]333133[/snapback][/right]
eftersom ett sånnt här beslut inte tas över en natt så är de defenetift inte den nya regeringen som har genomfört det iallafall...
Kristian, Hondalös.