Först blir man förbannad

För Topics som ej är motorrelaterade
Charly

:angry:

<a href="http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=479276" target="_blank">http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=479276</a>

Var riktigt förbannad tills jag läste :

"Den stora stenen träffade mitt på motorhuven på familjen Hanssons nya Honda."

WTF!!!
Medlem 427
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Har hänt en del gånger under viadukten vid Rosengård, dock inte denna storlek, men en knytnävsstor sten som kastas mot en bil som kör i 90km/h är inte att leka med. Man konstaterar bara att dessa individer inte har alla besticken i lådan.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Rosengård säger väll allt, och NEJ jag har inte vart i rosengård å jag har ingen aning om hur det är igentligen men ett rykte är ett rykte,

skulle ja åka neråt i sverige å se en skylt som det stod rosengård på skulle ja tvärnita å kolla vad närmaste omväg låg

spräng den hålan
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Jimmy skrev:Rosengård säger väll allt, och NEJ jag har inte vart i rosengård å jag har ingen aning om hur det är igentligen men ett rykte är ett rykte,

skulle ja åka neråt i sverige å se en skylt som det stod rosengård på skulle ja tvärnita å kolla vad närmaste omväg låg

spräng den hålan
Appropå Rosengård, när vi jobbade i Tomelilla och var ledig över helgen drog vi in till Malmö en lördag för att se på bio. Givetvis körde vi fel och såg skylten med Rosengård. Fyra livrädda, rallarnorrlänningar låste dörrarna och sen drog vi snabbare än kvickt. Vi var i Rosengård och överlevde. Någon som vill ha min autograf? :D
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Diablo

Sånt här råkar jag ut för lite då och då i mitt yrke!..
för några år sedan var det snöbollar men numera är det stenar och glasflaskor som kastas mot bussar! :angry:

blir lika förbannad varje gång man läser om sådant
FoXxIe
Namn: Daniel Lindblom

höll på att råka ut för detta själv dock så var det som martin sa knytnävs stora stenar och det är i en liten by på ett par tusen invånader.. den landade alldeles bredvid bilen. det var ett gäng snorungar som fick springa för livet för ja var väldigt uppretad!
Daniel Lindblom
Masaru
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric

Hahaha Rosengård, mysigt kvarter d dära..

"De måste ha BAXAT dit den med avsikten att slänga ut stenen på en bil." .. schysst slang medelsvenssonpappan har haha ^^
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Masaru:

Baxa är inget slang om man syftar på att förflytta något tungt mellan två punkter eller uppför en slänt.

Vad snorisar använder ordet till idag hör inte ihop (förhoppningsvis) med ursprunget, om de nu inte har en förkärlek till enormt stora tjejer.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Mibbe
Bil: Civic VT
Namn: Henrik Mårdh

Vilka idioter! Jag var med om något liknade dock inte alls så allvarligt. När jag skulle köra under en viadukt vid Bollebygd på väg 40 mot Borås så såg jag något konstigt på vägen som lyser lite svagt under viadukten så jag bromsar in kraftigt. Det konstiga föremålet visar sig var en fyrverkeripjäs modell större och den går av några meter framför bilen. Som tur var så var jag ju förberedd på att det var något på vägen.

Hade det varit någon mindre uppmärksam som kom körande hade det nog kunnat gå rätt illa.
Henrik Mårdh #248
Göteborg

Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*

Tack till

SCRAM
jmoller
Kontakt:

Man kan ju säga att Rosengård är en historia för sig...

Men det är ju för fan livsfarligt sånna här grejer!
VEM och VARFÖR tycker det är skoj?
Senast redigerad av jmoller den 27 februari 2009, 11:12, redigerad totalt 1 gånger.
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Jag fick förra året tag i en av två slynglar som kastade stenar från en gångbro ner på avfarten från motorvägen till Hägersten söder om Stockholm. Stenarna de kasta va inte så stora men fina märken blev det allt. Dock på bilen framför men jag gasade runt och körde helt sonika upp på gångbron och jagade efter dom en bit så dom va trötta sen va det bara å stanna å springa ikapp.

Och bara till mitt försvar, det enda jag gjorde var att ta tag i ena grabbens arm och frågade vilken skola, vart han bodde och vad hans föräldrar hade för nummer. Hans pappa var förbannad så det räkte med att jag jagade dom en liten stund.
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Masaru
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric

Scotte: Hahah ok ok, hade ingen aning om d, baxa betyder ju i stort sett lite alltmöjligt vart nånstans ordet används, bra man fick en proper förklarning till det då ^^

Tragiskt annars med sten på huv.
Tahiti

Baxa betyder "stjäla" för grabbarna i förorten.

Jag arbetar själv som lärare i en namnkänd förort i norra Stockholm som börjar på R. Tyvärr är det här fenomenet med stenkastning vanligt även här i Stockholm, det är framförallt bussarna som råkar illa ut. Tankegångarna hos de här som gör det är skrämmande, och de är väldigt unga. Dessutom kan man bara beklaga hur den bakbundna Polisen tvingats dra ner på all förebyggande verksamhet och endast koncentrera sig på redan begågna brott. Det kommer leda till betydligt större problem i framtiden.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
PB2000
Namn: Patrik Bolmsten

Det händer oftare än vad ni tror men media tystar ner det av någon anledning, bara på Rosengård händer det varje vecka enligt polisen...
Jazz -02
YASH
Kontakt:

Sätt upp en kamera, och bygg så att det inte går att kasta ner nåt ifrån bron.
Only M Matters
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

en dröm hade ju vart o lära förortsungarna hyfs från start
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

shit pomfritt.... dedära e ju ett stenkast (sorry) från Askim... fan va tur att man inte fått tag i några sådana ungar... :ranting:
SMacke #364
Skriv svar