Sälja bilen?
-
Tommie Blomqvist
Anar jag att det finns kappvändare på HPC.
Visst får man vara avundsjuk, men inte racka ner på någons investeringar.
Vi har väl alla en genuint bilintresse på HPC?
/T
Visst får man vara avundsjuk, men inte racka ner på någons investeringar.
Vi har väl alla en genuint bilintresse på HPC?
/T
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
_malkholm666 - jag läste ditt inlägg precis.. nu förstår jag vad du menade just om det,
tyckte dock inte detta var schysst skrivet av dig:
"Sen så är din bil byggd som en Fastandfulios aka Cornflakesbil så det är inte konstigt om du inte får den såld."
Tycker det är upp till var och en HUR en bil skall se ut... !
Men som sagt att vissa hackar ner på honom är inte snällt... även om det är vintertid nu och denna årstiden..
tyckte dock inte detta var schysst skrivet av dig:
"Sen så är din bil byggd som en Fastandfulios aka Cornflakesbil så det är inte konstigt om du inte får den såld."
Tycker det är upp till var och en HUR en bil skall se ut... !
Men som sagt att vissa hackar ner på honom är inte snällt... även om det är vintertid nu och denna årstiden..
Senast redigerad av Andreas79 den 19 december 2007, 10:07, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
klassiskt på detta forum, är det något man själv inte gillar så skriver man som om det är den allmänna uppfattningen. Tycker det är många här som lägger ord i andras mun!
Lycka till med försäljningen... kan dock vara svårt att sälja cab på vintern.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
håller helt med krister där!Krister skrev:klassiskt på detta forum, är det något man själv inte gillar så skriver man som om det är den allmänna uppfattningen. Tycker det är många här som lägger ord i andras mun!
det är precis så det är på detta forum..
kunna inte sagt det bättre själv så därför håller jag bara med och kniper.
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Onödigt att klaga på hur bilen serut, men den blir mer svårsåld pga utseendet. Personen som säljer bilen har ju även ändrat flera gånger i annonsen om jag inte minns fel, så det är inte så konstigt att folk reagerar. Motor effekt mm är det som har blivit ändrat om jag inte blandar ihop. Tycker det är bra att folk ifrågasätter så att ingen blir lurad.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Den förra ägaren sa dom uppgifterna till mig om motor effekt. Sedan när jag blev tillsagd att de inte kunde vara så. Så ändrade jag det.
Spelar väl ingen roll hur mycket jag har lagt ner på bilen själv. Måste ju räkna med alla pengarna när jag säljer den annars får jag ju inte tebax något av de som sponserna har lagt.
Köparen får ju en bil som de är nerlagt mycket jobb och pengar på. Så självklart vill jag ju få tebax så mycket som möjligt. Av allt som är gjort på bilen och inte bara de som jag har gjort och betalat för.
Vet att jag har kastat bort mycket pengar, men de är ju upp till mig. Jag har haft roligt under tiden Och de är det ända som räknas.
Tycker de är tråkigt att folk trackar ner på bilen, jag sitter inte och kollar in andras bilar och skriver massa taskiga saker om dom.
Alla har sin smak, så håll era tankar för er själva.
Tycker de verkar lite konstigt på det här forumet ibland. vi är väl ändå här för att hjälpas åt, inte smutskasta varandra.
Tackar så mycket till er som har gett mig svar på det som tråden handlar om.
Spelar väl ingen roll hur mycket jag har lagt ner på bilen själv. Måste ju räkna med alla pengarna när jag säljer den annars får jag ju inte tebax något av de som sponserna har lagt.
Köparen får ju en bil som de är nerlagt mycket jobb och pengar på. Så självklart vill jag ju få tebax så mycket som möjligt. Av allt som är gjort på bilen och inte bara de som jag har gjort och betalat för.
Vet att jag har kastat bort mycket pengar, men de är ju upp till mig. Jag har haft roligt under tiden Och de är det ända som räknas.
Tycker de är tråkigt att folk trackar ner på bilen, jag sitter inte och kollar in andras bilar och skriver massa taskiga saker om dom.
Alla har sin smak, så håll era tankar för er själva.
Tycker de verkar lite konstigt på det här forumet ibland. vi är väl ändå här för att hjälpas åt, inte smutskasta varandra.
Tackar så mycket till er som har gett mig svar på det som tråden handlar om.
Henrik Jonsson
Honda s2000 -01
<a href="http://www.garaget.org/nitrys" target="_blank">MIN BIL</a>
Honda s2000 -01
vilken sandlåda
hur han bygger sin bil e hans en sak
han tycker ju att han gjort en bra bil
sen ska han ju sälja den , vad e det för menning då o skriva massa skit
killen bad om råd angående försäljning inte vad ni tyckte om hans bil personligen
har man inget snäll o säga så är det oftast klokast o inte säga nåt alls
smaken e som baken (delad)
sen tror jag inte att alla tycker att din bile så jäkla fin heller (malkolm666)
Peace Out
hur han bygger sin bil e hans en sak
han tycker ju att han gjort en bra bil
sen ska han ju sälja den , vad e det för menning då o skriva massa skit
killen bad om råd angående försäljning inte vad ni tyckte om hans bil personligen
har man inget snäll o säga så är det oftast klokast o inte säga nåt alls
smaken e som baken (delad)
sen tror jag inte att alla tycker att din bile så jäkla fin heller (malkolm666)
Peace Out
kevin farzaie
Vill man få sin show bil värderad av folk som är med i en performace club tror jag det kan bli svårt. Prova med garaget.org. Tror där finns fler spekulater på en show bil.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Så som jag läser det så vill han inte få bilen värderad utan frågan löd om den kanske e svår såld just nu.Flygare skrev:Vill man få sin show bil värderad av folk som är med i en performace club tror jag det kan bli svårt. Prova med garaget.org. Tror där finns fler spekulater på en show bil.
Sen att alla plötsligt sitter med mer info om bilen än vad ägaren själv gör e ju skrämmande.
Rune Rydell
JDM är så häftigt.
Vill vara som någon annan.
JDM är så häftigt.
Vill vara som någon annan.
Skulle jag sälja en bil så skulle jag vilja få ut så mycket som möjligt för den... samma om jag säljer en lägenhet eller något annat heller för den delen... kvittar om det är jag, sponsorer eller förra ägaren som lagt ned pengar på den så vill ju jag få ut så mycket som möjligt.Clabbe skrev:Jag förstår bara inte varför du försöker få tillbaka pengar du inte betalat sj... :hmm:
Får du tillbaka det du har lagt sj ska du ju vara glad...
Kapitalist javisst!
Senast redigerad av Krister den 20 december 2007, 08:48, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör:
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
[OT] Skärpning på flera personer! Lägg ner skitsnacket... det får ju räcka med sånt alltså... Nån ordning får det vara,
konstigt det ALLTID ska behöva bli så här på forumet i flera trådar... då och då... inte sällan precis :worthy: [/OT]
Håller med dig Krister!
Så klart man vill få ut så mycket som möjligt då man säljer sin bil, det är väl självklart..
dock så är det tyvärr svårt ibland. Då mycket saker sjunker i värde fort.
Lycka till med försäljningen av bilen Mr s2000 :thumbup:
konstigt det ALLTID ska behöva bli så här på forumet i flera trådar... då och då... inte sällan precis :worthy: [/OT]
Håller med dig Krister!
Så klart man vill få ut så mycket som möjligt då man säljer sin bil, det är väl självklart..
dock så är det tyvärr svårt ibland. Då mycket saker sjunker i värde fort.
Lycka till med försäljningen av bilen Mr s2000 :thumbup:
Senast redigerad av Andreas79 den 20 december 2007, 09:25, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
- gnagis
- Bil: Civic X
- Namn: Daniel Svensson
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
pengarnas härkomst kvittar la fullständigt... bara för sponsorer har varit med o pyntat är det ju inte sämre ellerhur? det är ju fortfarande dom pengarna som lagts ner på varan.
vore som att säga nä du vann den prylen på lotto så jag bjuder 5kr max för du har ändå inte lagt pengar själv på den.
sen som vanligt är det klankning som tusan för att någon vågar sticka ut!
fy skäms på er alla som gör det!
bara för att klubben heter performance club måste man inte ha en rostlättad bil med turbo!
det är väll ändå lagom med krut i denna S2Kn eller hur? så lägg ner det!
jag tror dock som någon tidigare nämnde att sälja cab på vintern är inte lätt.
men lycka till och hoppas att du får ut vad du vill annars tycker jag du ska vänta till sommarens intåg och testa då!
vore som att säga nä du vann den prylen på lotto så jag bjuder 5kr max för du har ändå inte lagt pengar själv på den.
sen som vanligt är det klankning som tusan för att någon vågar sticka ut!
fy skäms på er alla som gör det!
bara för att klubben heter performance club måste man inte ha en rostlättad bil med turbo!
det är väll ändå lagom med krut i denna S2Kn eller hur? så lägg ner det!
jag tror dock som någon tidigare nämnde att sälja cab på vintern är inte lätt.
men lycka till och hoppas att du får ut vad du vill annars tycker jag du ska vänta till sommarens intåg och testa då!
[b]Daniel "gnagis" Svensson[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
[i]Member since:[/i][b]2002[/b]
-
StiFt
- Bil: VW Golf MK2 GTI 16V
- Namn: Mattias Lindblad
- Kontakt:
Japp japp... Hade jag haft pengarna hade jag köpt bilen, tycker den är råfet!
Sen att vissa tycker han lagt ner mycket pengar så är det la upp till honom...
Du skall se att du får sålt den till våren när det blir lite varmare. Aldrig fel med en s2000 i värmen!
Sen att vissa tycker han lagt ner mycket pengar så är det la upp till honom...
Du skall se att du får sålt den till våren när det blir lite varmare. Aldrig fel med en s2000 i värmen!
[b]VW Golf GTI 16v -88[/b]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]
[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]
[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
MR_s2000 detta forummet är värkligen ingte för stylade bilar... så har jag fått uppfatingen av det..
har sett fler som skrivit om sina fina bilar..
och dem svar men ser är typ..
Nja det är mycket F&F style.. eller andra tråkiga komentarer...
den ännda bilen som har bra komentare här på forumet är den vita civicen som var med i någon biltidnig för några månader sen...vet inte vem som hade gjort den...
aja det jag vill säga att här gäller tyvärr mycket mer reace.. and style...det är tråkigt tycker jag...
hade jag haft pengar hade jag köpt den med.. vem vill inte ha en s2000 lixom...
om du inte vill byta rakt av mot min CTR:P hehe skoja..
mvh yll
har sett fler som skrivit om sina fina bilar..
och dem svar men ser är typ..
Nja det är mycket F&F style.. eller andra tråkiga komentarer...
den ännda bilen som har bra komentare här på forumet är den vita civicen som var med i någon biltidnig för några månader sen...vet inte vem som hade gjort den...
aja det jag vill säga att här gäller tyvärr mycket mer reace.. and style...det är tråkigt tycker jag...
hade jag haft pengar hade jag köpt den med.. vem vill inte ha en s2000 lixom...
om du inte vill byta rakt av mot min CTR:P hehe skoja..
mvh yll
Yll Ramadani
Superyll: Det handlar ju faktiskt om att folk hyllar bilar som är "stylade" i racestuk vilket "den vita" och resten av ägarens verk är klart värd all uppmärksamhet. finns ju fler, t.ex. ulle o micke (tror det är så de heter) med sin s2k får ju mycket beröm... så nej, det handlar inte bara om performance men jag är med på vart du är påväg.
Kör:
Kör:
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Ett forum reflekterar antagligen bara hur folk tänker i verkliga livet.
Om det är många som ser ner på bilar som har "styling" som högsta prioritet med prestanda och användbarhet som mindre viktiga saker, ja, då kanske det är så många tycker?
Själv får jag kräkattacker då jag ser en stylad bil ute på gatan samtidigt som jag bara går förbi dom på mässor.
Så... Om massvis med pengar hade lagts ner på att fixa en bil så den går bättre hade den kanske varit mer lättsåld? Fast har man som intresse att spendera sina surt förtjänade pengar på plast som ingen vill betala för i andra hand då är det den individens högst personliga val.
Skönt med mångfald
Men alla diggar inte allt och det ska man inte behöva hålla tyst om 
Om det är många som ser ner på bilar som har "styling" som högsta prioritet med prestanda och användbarhet som mindre viktiga saker, ja, då kanske det är så många tycker?
Själv får jag kräkattacker då jag ser en stylad bil ute på gatan samtidigt som jag bara går förbi dom på mässor.
Så... Om massvis med pengar hade lagts ner på att fixa en bil så den går bättre hade den kanske varit mer lättsåld? Fast har man som intresse att spendera sina surt förtjänade pengar på plast som ingen vill betala för i andra hand då är det den individens högst personliga val.
Skönt med mångfald
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Aker
- Bil: Honda NSX 3.0
- Namn: Fredrik Aker
- Kontakt:
Tack för denKrister skrev:Superyll: Det handlar ju faktiskt om att folk hyllar bilar som är "stylade" i racestuk vilket "den vita" och resten av ägarens verk är klart värd all uppmärksamhet.
Honda is the shit....not the actual shit but the essencs in shit!
-
fredde199
- Namn: Fredrik Gustafsson
- Been thanked: 2 times
Ska man oxå ge sig in i sandlådan?!?!?!
Tror nog att cab/sportbils marknaden alltid brukar svalna samtidigt när frosten på bilrutan på kommer.
Sen hjälper det nog inte till att en S2000 har en smalare kundkrets iom att den är en rätt extrem bil från början. Och sen är ju även din bil utöver det ännu extremare ombyggd vilket jag tror att potentiella köpare blir ännu färre.
Du har inte provat lägga ut den på den norska marknaden??? Är ju en hel del extrembilar som gått dit och säljarna har fått rätt så bra betalt med...
Tror nog att cab/sportbils marknaden alltid brukar svalna samtidigt när frosten på bilrutan på kommer.
Sen hjälper det nog inte till att en S2000 har en smalare kundkrets iom att den är en rätt extrem bil från början. Och sen är ju även din bil utöver det ännu extremare ombyggd vilket jag tror att potentiella köpare blir ännu färre.
Du har inte provat lägga ut den på den norska marknaden??? Är ju en hel del extrembilar som gått dit och säljarna har fått rätt så bra betalt med...
Hpc 166
Sthlm divisionen
Sthlm divisionen
Nej de har jag inte. har du någon bra sida??
Tack för hjälpen.
Tack för hjälpen.
Senast redigerad av Mr s2000 den 22 december 2007, 16:39, redigerad totalt 1 gånger.
Henrik Jonsson
Honda s2000 -01
Honda s2000 -01