Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Bra på dc++?
Altså SP2 ÄR inte problemet. Jag kan nästan garantera det. Vi kör SP2 på var enda XP maskin på mitt jobb och vi har inga problem. DOCK så har jag stängt av den medföljande brandväggen.
Testa detta ni med. Ni gör det under kontrollpanelen som allt annat.
Testa detta ni med. Ni gör det under kontrollpanelen som allt annat.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
Sp2 funkar hur bra som hellst med fildelningsprogram det som kan klydda är som sagt XP's brandvägg, men är bara till att lägga till dc (Fuldc) inte dc++ usch o tvii, i listan av program som den ej ska blocka.
Om man är stor användare av dc eller andra fildelnigsprog så kan det vara bra att dra ner en fix till XP som öppnar fler "max connections per second" men inget den vanlige användaren behöver göra!
Om man är stor användare av dc eller andra fildelnigsprog så kan det vara bra att dra ner en fix till XP som öppnar fler "max connections per second" men inget den vanlige användaren behöver göra!
Mattias Svensson
Honda Civic Vti -94
213 / Amaru
Honda Civic Vti -94
213 / Amaru
<!--QuoteBegin-CyprezzQ+14 Dec 2004, 23:57:40--><div class='quotetop'>QUOTE(CyprezzQ @ 14 Dec 2004, 23:57:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Om man är stor användare av dc eller andra fildelnigsprog så kan det vara bra att dra ner en fix till XP som öppnar fler "max connections per second" men inget den vanlige användaren behöver göra!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71538"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Var hittar man den ?? Är det en M$ fix??
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71538"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Var hittar man den ?? Är det en M$ fix??
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
Nä är inte en MS fix, patchen jag kört med heter EvID4226Patch.exe !
Bara ut o googla me er!!
Bara ut o googla me er!!
Mattias Svensson
Honda Civic Vti -94
213 / Amaru
Honda Civic Vti -94
213 / Amaru
<!--QuoteBegin-dave84+14 Dec 2004, 18:16:21--><div class='quotetop'>QUOTE(dave84 @ 14 Dec 2004, 18:16:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-SebbeSula+12 Dec 2004, 21:58:58--><div class='quotetop'>QUOTE(SebbeSula @ 12 Dec 2004, 21:58:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag har inte kunnat använda internet sen i onsdags eller torsdags... pga servicepack 2 märkte jag nu. För en halvtimme sen avinstallerade jag SP2 och hux flux kunde jag använda internet igen. skitskumt det där :S
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70343"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
har exakt samma problem som dig... finns det inget att göra åt det även om man har kvar servicepack 2?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71283"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vilken isp har ni? om du har IP 169.XXX, prova Start -> Kör -> Cmd, och där skriver du netsh winsock reset. starta om datorn.
99% av alla problem som uppstår i samband med SP2-installation beror på att användaren inte läser vad man ska tänka på före installation. Har man virus/spyware/adware på datorn innan man installerar sp2 är det stor risk att det kommer bli problem. Detta står klart och tydligt på våran hemsida. Man bör även avinstallera sitt antivirusprogram och brandvägg, för att sedan installera det efter Sp2 är installerat igen.
<a href="http://www.microsoft.com/sverige/produc ... /faq.asp#2" target="_blank">http://www.microsoft.com/sverige/produc ... q.asp#2</a>
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=70343"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
har exakt samma problem som dig... finns det inget att göra åt det även om man har kvar servicepack 2?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71283"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vilken isp har ni? om du har IP 169.XXX, prova Start -> Kör -> Cmd, och där skriver du netsh winsock reset. starta om datorn.
99% av alla problem som uppstår i samband med SP2-installation beror på att användaren inte läser vad man ska tänka på före installation. Har man virus/spyware/adware på datorn innan man installerar sp2 är det stor risk att det kommer bli problem. Detta står klart och tydligt på våran hemsida. Man bör även avinstallera sitt antivirusprogram och brandvägg, för att sedan installera det efter Sp2 är installerat igen.
<a href="http://www.microsoft.com/sverige/produc ... /faq.asp#2" target="_blank">http://www.microsoft.com/sverige/produc ... q.asp#2</a>
Andreas Blombäck (f.d. etna)