Tjena!
Jag har ett litet problem. Sedan jag skaffade min trådlösa router kan jag inte längre köra Active Mode i DC++, vilket leder till att jag inte kan komma åt speciellt mycket. Jag hörde från en jobbarkompis idag att det går att "låsa upp" vissa portar på routern så att man kan vara Active ändå. Någon som vet hur jag ska gå tillväga? Om det är till någon hjälp så heter routern Philips Wireless Base Station 11g...
"Active Mode" i DC++ bakom router?
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Det Du ska göra är att kolla i DC vilken port som sitter som "active mode port". Sen låser Du upp den porten i din gateway och det handlar om INBOUND trafik.
Just philips routrar/gw:s är jag inge bra på men jag antar att Du kans surfa till den för att konfa den. Adressen borde väl vara typ 192.168.0.1 eller liknande.
Just philips routrar/gw:s är jag inge bra på men jag antar att Du kans surfa till den för att konfa den. Adressen borde väl vara typ 192.168.0.1 eller liknande.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Ok, nu har jag kommit lite närmre. I DC har jag valt port 1300 till TCP och 1301 till UDP. I routerns config-program har jag hittat ett inställningsfönster för onlinespel och sånt, antar att det är där jag ska greja. Där ska man fylla i lite grejer. I första rutan står det trigger port/s, i den andra Trigger Type, där kan man välja mellan TCP/UDP/BOTH. I den tredje rutan står det Public port/s, och den fjärde rutan ser ut som ruta två. Hur ska jag gå vidare härifrån? Vilken port ska vara i vilket fönster?
<span style='color:blue'>Tobias Rydholm
Honda Prelude 2,3i
Golf TDi Highline</span>
Honda Prelude 2,3i
Golf TDi Highline</span>