Tv3 kl 22 Torsdag

För Topics som ej är motorrelaterade
RobbanT

Tja. Om nån är intresserad så handlar det om Rosengård ikväll på 3an. Jag tycker det är rätt intressant att se för man är där ibland osv men jag hoppas verkligen inte dom målar upp bilden av Rosengård att det bara består utav "skit
Senast redigerad av RobbanT den 27 april 2006, 22:22, redigerad totalt 1 gånger.
www.sodervidinge.se
Koffe

nej, rosengård är ju jättemyspys
Senast redigerad av Koffe den 27 april 2006, 22:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Bara undrar Koffe, har du bott där en stund för att se hur det är? Eller har du bara läst tidningar och sett på TV?
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

sluuuta nu Dani, alla vet ju att de e skit...oavsett om man bor där lr ej...alla ställen med mkt kriminalitet e skiiit oavsett vad "byn" heter o ligger
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
RobbanT

Klart rg e myspys. Speciellt R.O.G, lika kända som FFL... dagens
www.sodervidinge.se
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Hmm.. Alltså dom som gör att delen är skit, är alla jävla snorungar där. Min kollega blev överfallen när han skulle låsa Citygross. Dom kastade gatustena (rullstensblock eller va dom heter) efter honom och när han hann in i hans bil, anföll dom den med likadana stenar. Han klarade sig.

Men jag tror att Rosengård är en säkert fin fin plats, om det inte vore för alla jävla snurungar och idiot gäng där.
Stefan Karlsson
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Det var ju i Rosengård som de attackerade Efterlyst´s team när de skulle spela in ett reportage...
Благодаря мутра!
bakos
Bil: Honda Prelude 2.3 -92 4ws
Namn: David Bakos

<!--QuoteBegin-Clabbe+27 Apr 2006, 23:28:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 27 Apr 2006, 23:28:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det var ju i Rosengård som de attackerade Efterlyst´s team när de skulle spela in ett reportage...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=276793"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

snodde dom inte en videokamera med, eller var på väg att sno den eller nått? hehe
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Clabbe

Nått sånt...

hasse Aro spännde ögonen i närbild i kameran och lär Jättearg! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Благодаря мутра!
Masso

Yee... Rosengård är väl inte det mysigaste stället man kan hitta... :S
Markus Persson
Clabbe

Tja...

Du kan ju räkna upp även Bergsjön, Alby, Rinkeby, Fittja osv
Благодаря мутра!
Tobbera

Dummast jävla kommentar i studion kom den där unga tjejen till vänster i bild med. Hon tyckte man skulle riva stället och bygga nytt, det var fel på den fysiska miljön...
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Clabbe

Och varför var det dum kommentar?
Благодаря мутра!
Användarvisningsbild
insigma
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

Packen kommer då behöva flytta till ett annat ställe... och det blir samma problem där.... spelar ingen roll hur man vrider o vänder på det... de samlas alltid någonstans.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Clabbe

Alltid enklare att motivera folk med ett nya, fräscha områden...
Благодаря мутра!
Vtec_Lambo
Bil: CR-V PHEV 2024
Namn: Mathias Beijer

<!--QuoteBegin-Clabbe+28 Apr 2006, 00:49:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Clabbe 4 28 Apr 2006, 00:49:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Alltid enklare att motivera folk med ett nya, fräscha områden...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=276832"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Invandrarna kommer ju knappast ha råd att bo i ett nytt område heller...
Honda CR-V PHEV
Tobbera

Ja, och varför inte ge dem alla pengar de vill ha så kanske de slutar råna folk... Vad sänder det för signaler? "Vandalisera och bete er som idioter så bygger skattebetalarna en ny stadsdel åt er!"

Jag vill jämnföra med Landskrona. En väldigt fin stad, i grund och botten. Men översvämmad av kriminalitet och gängbildning. Ska man lösa det genom att riva stan och bygga nytt?
Senast redigerad av Tobbera den 28 april 2006, 01:25, redigerad totalt 1 gånger.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Clabbe

Jag tycker du kläcker ur dig jävligt dumma kommentarer oxå..
Благодаря мутра!
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Yak yak yak.

Tror ni föräldrarna som är invandrare har det lätt i Sverige?

Vad Sverige borde ha gjort är att inte sätta alla på ett ställe. Men nu för att åtgärda detta så borde dom sätta alla som inte kan svenska språket så bra på en svenskskola, kvittar ålder. Tror det skulle uppskattas av dem. Det gynnar även till att fler kanske accepterar dom i jobbvärlden, tror även att dom hade känt sig mer väl tillpass då dom vågar vara med i samtalsämnen runt om, kommunicera mer med Svenskar och annat folk.

Just nu tror jag att många föräldrar på Rosengård känner inte ett yak för Sverige då många av dom är arbetslösa och känner inte det minsta hopp om att få jobb i framtiden. Därav skiter dom kanske i vad deras ungar gör ?

Folk som oftas klagar på utlänningar behöver inte vara rasister, men det är oftas bönder som är insnöade i svenska samhällen som inte vet ett skit då dom aldrig har varit med om något i en sådan situation.

Tog min morsa 14 år att få ett fast jobb i Sverige. Ändå är hon högskoleutbildad ekonom i Sverige ! Hon är mycket bättre på svenska i gramatik å allt sådant än medel svensson. Anledningen till att hon inte fick jobb var faktiskt för hon bryter på Danska. Och det var bara DANSKA ! Så jag förstår verkligen hur stort problem en människa med en annan bakgrund än sverige har.

Är bara så trött på hur Sverige hanterar invandrare. Minst lika många om inte fler invandrare vill hellre jobba än gå på sunkiga bidrag och så. Det är självklart att dom vill känna sig som en svensk och kunna leva som en. Men det är hårt, inte bara Sveriges fel. Utan så hade det varit i vilket land som helst. Men Sverige gör inte ett dugg åt det, det är ju det som stör mig mest.
Stefan Karlsson
Clabbe

Problemet är att ingen vågar ta tag i problemet...
Gör man det eller kommer med konkreta förslag så e man rasist.
Ingen i Sverige vill bli kallad rasist så de backar..
Благодаря мутра!
SamH

Om rosengård klassas lika "farligt" som rinkeby/alby/fittja så verkar ni komma från insnöade byar. Under sommaren joggade och cyklade jag dagligen genom rinkeby och tensta. Inte fan kände jag mig hotad eller skrämd en enda gång. Tvärtom, det enda jag såg runt mig var bara glada föräldrar med barn och ungdomar som hängde vid en kebabkiosk.

Så allt snack om att "akta er för rinkeby, du kommer bli rånad" är bara skitsnack.
Anledningen som jag tror att de ligger över medel vid brottstatistiken är försäkringsfiffel. Många där har det svårt med ekonomin, och det är säkert många fler som fuskar med sina försäkringar där än lidingö tex, vilket gör att statistiken ökar mycket.
De som bor där stjäl knappast från sina "egna" utan deras brott sker utanför sitt lilla område.

Så öppna ögonen och våga besök så kommer ni få en helt annan bild än vad media målar upp. Snart är det också dags för rinkebyfestivalen där. Så ni som bor i stockholm har en chans att besöka och smaka på många olika maträtter som kommer från olika delar av världen.

Men allt utanför stockholm = utomlands [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] och ni som kommer från utlandet tycker tom att trafiken i sthlm är hetsk och stressig. Ni hade aldrig vågat sätta er i en bil här.
Så öppna ögonen, sverige består inte bara av 4 landsvägar där alla är parallella med varandra, utan det finns rondeller, 2+1 filer, fartgupp, korsningar, rödljus etc.
CTROliver

nu är det en sån här tråd igen, folk som inte bor i malmö och lever med skiten varje jävla dag, STFU. Jag mfl sitter inte och kommenterar t.ex rinkeby etc som man aldrig har besökt.

Men fakta är: Rosengård är piss, punkt slut. Har en bekant som är brandman vars kollega (drygt 20-år gammal så börja inte ens dravlet om att en äldre man bla bla) blev avskedad då han nitade en 15-åring som stod och kastade sten på brandmännen när de försökte släcka en brand.

Fuck hur många såna här trådar finns det inte på forumet nu.

Samma visa varje gång, alla som Inte bor i malmö försvarar Rosengård medans allt och alla som bor i malmö och kring kommunerna spyr galla över stadsdelen då de verkligen vet vad de pratar om.
James Oliver Könsberg - Malmö
Krister

Nu vet jag inget om Rosengård, har aldrig varit där och kommer nog inte åka dit på studieresa heller. Men vad gäller Rinkeby/Akalla här i sthlm så VAR det riktigt kasst och man var allmänt mörkrädd i området mitt på ljusa dagen... men det var ett antal år sedan, nu blommar områdena med företagsamhet och en vi-känsla som är oslagbar. Men visst, det finns gäng och bråk där med men det gör det överallt... finns ungdomsgäng i danderyd också. (För er som inte vet så är Danderyd sveriges rikaste kommun)

Men det var väl i Rosengård de var och intervjuade några ungdomspuckon som snodde micen och körde sin egna lilla show... där de svarade glatt att de var arbetslösa och när de behövde pengar var det bara att råna nån svenskt för svenskar är ju rika.
Sen att ambulans och brandkår inte får köra in utan poliseskort numera är väl också ett ganska starkt tecken på att något är jävligt fel.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Vicke

Jag såg programmet och tyckte att kolumnisten från AB var nog lite väl obetänksam i sitt uttalande.. Jag själv tror inte att det enbart räcker med att riva och bygga nytt, man måste göra mer insatser för att aktivera folket där. Ta bara han "Dallas" som var med; har hjälpt ungdomarna i ca 40 år och bott där under tiden. Mer såna människor som politiker sa i Insider..

Politikern nämnde även varför, som han trodde, det blivit som det har där. Lågkonjunktur 91-94 och samtidigt hjälpa flyktingar från krigsdrabbade Jugoslavien och närliggande länder.. DET är tyvärr Sverige i ett nötskal, enligt min mening; varför ta in folk när vi inte har det bra själva? Menar dock inget illa med detta utan undrar bara.. Så hacka inte på mig och säg att jag är rasist. Visst jag gillar inte alla människor men de gillar inte mig jämt heller så..
A Girl With A Need For Speed

Viveka Lundbom

Tojta Camry -89 (skruttig som få) ;-)
SAAB 9000 turbo -88 (nästan utan rost, kanonfin)(borta)
Ford Eskrot -95 (löst)
Honda Crx -89 (såld)
Corrado G60 -89 (bortbytt)
CTROliver

<!--QuoteBegin-Vicke+28 Apr 2006, 10:09:22--><div class='quotetop'>QUOTE(Vicke 4 28 Apr 2006, 10:09:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Politikern nämnde även varför, som han trodde, det blivit som det har där. Lågkonjunktur 91-94 och samtidigt hjälpa flyktingar från krigsdrabbade Jugoslavien och närliggande länder.. DET är tyvärr Sverige i ett nötskal, enligt min mening; varför ta in folk när vi inte har det bra själva? Menar dock inget illa med detta utan undrar bara.. Så hacka inte på mig och säg att jag är rasist. Visst jag gillar inte alla människor men de gillar inte mig jämt heller så..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=276960"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Att hänvisa till Lågkonjunkturen 91-94 är ren rappakalja, det var 12 år sen. Istället för att bygga t.ex citytunneln så hade de kunnat satsa dom pengarna på att lösa situationen här nere i malmö.

Anledningen till att vi har det crap i sverige är för att vi har en crap wannabe-commie regering som gör allt för att svensson ska tänka att sverige måste vara världens samvete. Gäller allt, flyktingpolitik (jämför med t.ex finland som kan sätta en gräns) Miljöpolitiken (helst ska vi ha trängselavgifter på Ica Maxi vid kassorna också, de vill ju införa det i malmö nu med men vart i malmö?), bidragspolitiken (det kan i vissa fall löna sig att gå på Soc istället för att plugga och då få ut 2378kr i månaden) etc etc etc

Det är inte ghettona som behöver "sprängas" i sverige, det är idioterna som styr sverige emot en säker död som måste "sprängas"

är så förbannat trött på att vi styrs av idioter som Göran.

"Hur kan du som köpt en villa för 6 miljoner veta hur vanligt folk har det?" -Göran Persson till Bo Lundgren i valrörelsen 2002. Återgivet i Affärsvärlden (sid 3, 12/2006).
Senast redigerad av CTROliver den 28 april 2006, 10:34, redigerad totalt 1 gånger.
James Oliver Könsberg - Malmö
Angelicus

Sedan så får man också nämna att repotaget visade en DEL i Rosengård.
Hela rosengård är inte befolkat med kriminella och arbetslösa.

Men de områden som är värst är det inte speciellt skoj, varken för skattebetalarna eller folket som bor där.

Argumenten de använder köper jag inte riktigt. Finns flera ungdomar i Malmö och för den delen Sverige som inte har jobb. Det gäller att försöka söka, de läggs så mycket resurser på att försöka för dem.

De kan inte svenska för det inte finns några svenskar där säger de, men om de så gärna vill vara med svenska, gå med i en förening, fotbollsklubb eller fickpingisklubb där det är lite mer svenskar så får man in den biten också.

Allt går om man verkligen försöker.
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
Krister

CTROliver: Bättre blir det inte av att Göran går till valet med löften om högre a-kassa också... medans de borgeliga vill sänka den.
Men så funkar deras politik, de gör medborgarna bidragsberoende och därmed när de lovar högre och mer bidrag så röstar svensken på de för då får de mer pengar över.

Kör:
Angelicus

<!--QuoteBegin-Krister+28 Apr 2006, 09:44:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 28 Apr 2006, 09:44:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->finns ungdomsgäng i danderyd också. (För er som inte vet så är Danderyd sveriges rikaste kommun)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=276944"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Sätter ungdomsgängen från Djursholm skräck i tanter och ungdomar i Stockholms innerstad och snor deras mobiler,skor och pengar?

Allt för att få det extra helröret under utgången...
<span style='color:gray'><span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>Christoffer Börjesson HPC#976</span></span></span>
Krister

Jag har ett konkret förslag.

Ge företagen och privatpersoner att sponsra skattefritt, på det viset kommer det satsas mer pengar på idrott och ungdomsrörelser från företag och man kan på det viset få fram fler lag som Assyriska eller liknande.
I dagsläget så kan inte företag ge spons utan att skattas för de pengarna såvida de inte har direkt anknytning till företaget vilket man inte direkt kan påstå att idrott har.

Detta har man i USA för både företag och privatpersoner... så istället för att skatta bort en massa pengar för att man sitter med för mycket cash så lägger man hellre pengar på sponsring.

Kör:
Krister

<!--QuoteBegin-Angelicus+28 Apr 2006, 10:46:23--><div class='quotetop'>QUOTE(Angelicus 4 28 Apr 2006, 10:46:23)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Krister+28 Apr 2006, 09:44:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 28 Apr 2006, 09:44:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->finns ungdomsgäng i danderyd också. (För er som inte vet så är Danderyd sveriges rikaste kommun)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=276944"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Sätter ungdomsgängen från Djursholm skräck i tanter och ungdomar i Stockholms innerstad och snor deras mobiler,skor och pengar?

Allt för att få det extra helröret under utgången...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=276988"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

När det kommer till dessa ungdomsgäng så handlar det inte om pengar utan slagsmål och att sätta skräck i andra människor, något jag ser som klart mer skrämmande. Dock vet jag inte om de existerar i djursholm men danderyd är så mycket större än djursholm... ungdomsgängen träffas någonstans och "gör upp" med diverse tillhyggen men de skyr inte att hoppa på andra heller.

Kör:
Skriv svar