1 okt
hej å hå
lite småtrött trillar man ur sänger för att ta sig till jobbet å dra ihop ett par övertid. väl i bilen börjar tankarna snurra i huvudet om att det är 1:a oktober och hur dyrt det skulle bli om polisen skulle stanna en när man kör på landsvägen. När jag kört halvvägs blinkar en bil på mig om kommer från ett krön och har hört från flera arbetspolare att där efter det krönet brukar de stå så jag slår av på tempot, kollar ljuset, känner en gång till i fickan efter korthållaren å tittar en gång till på hastighetsmätaren. efter krönet står polisen inte helt oväntat å vinkar in mig men de va endast för nykerhets-/körkortskontroll och de gick natuligtvis bra men stannad första dagen de nya reglerna gäller kommer nog att skrämma en hel del.
någon annan som också blivit stannad av våra poliser?
Ps. kör försiktigt nu under vinter så ni inte få några oförutsägda utgifter <!--emo&:D-->
<!--endemo--> Ds
lite småtrött trillar man ur sänger för att ta sig till jobbet å dra ihop ett par övertid. väl i bilen börjar tankarna snurra i huvudet om att det är 1:a oktober och hur dyrt det skulle bli om polisen skulle stanna en när man kör på landsvägen. När jag kört halvvägs blinkar en bil på mig om kommer från ett krön och har hört från flera arbetspolare att där efter det krönet brukar de stå så jag slår av på tempot, kollar ljuset, känner en gång till i fickan efter korthållaren å tittar en gång till på hastighetsmätaren. efter krönet står polisen inte helt oväntat å vinkar in mig men de va endast för nykerhets-/körkortskontroll och de gick natuligtvis bra men stannad första dagen de nya reglerna gäller kommer nog att skrämma en hel del.
någon annan som också blivit stannad av våra poliser?
Ps. kör försiktigt nu under vinter så ni inte få några oförutsägda utgifter <!--emo&:D-->
Emanuel Larsson
fanns en del blå farbröder vid mantorp nu under eftermiddagen men de verkade mest ha jobb med trafikdirigering, märkte ingenting av dem längs vägen men då undvek jag e4 eftersom det var där man skulle vara enligt hemsidan. någon annan som stött på dem i dag?
//banned//
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Körde Sthlm-Mantorp tur och retur idag, såg inte en enda faktiskt.
Jo, dem som dirigerade trafiken dårå men dem räknas inte <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Jag har iaf monterat på nummerplåten fram och kommer väl gå upp fem minuter tidigare imorgon bitti.
Jo, dem som dirigerade trafiken dårå men dem räknas inte <!--emo&:)-->
Jag har iaf monterat på nummerplåten fram och kommer väl gå upp fem minuter tidigare imorgon bitti.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
-
Zonic_boom
jo det blir till att ta det lugnt nu. vilket kommer till att bli svårt ligger o kör taxi hela dagarna. (o alla vet ju hur vi kör <!--emo&:D-->
<!--endemo--> ) så man får nog räkna med att man kommer till att få iaf en eller två sura utgifter.
Sonny Nilsson
Honda Accord BC2 Edition
Honda Accord BC2 Edition