Trummor

För Topics som ej är motorrelaterade
Pabbe

Har fastnat totalt på två olika trumset, men jag kan inte bestämma mig för vilket. Skulle behöva lite råd om vilket som skulle funka bäst.
<a href="http://www.musikborsen.se/frameset.aspx ... 80998&fm=1" target="_blank">http://www.musikborsen.se/frameset.aspx ... 98&fm=1</a>?
<a href="http://www.musikshopen.com/live/product ... ts_id=1487" target="_blank">http://www.musikshopen.com/live/product ... id=1487</a> +extra kagge

Båda ligger ju i nästan samma prisklass. Dock blir East setet lite dyrare om jag ska ha en extra kagge, men jag har aldrig hört talas om East förut. Pearl vet jag är bra. Det jag har fastnat för på båda är den mattsvarta färgen på all hardware, så märket spelar mindre roll. Skulle bara behöva lite för- och nackdelar från erfarna personer som jag hoppas ska finnas här! Vet att det fanns en tråd om trummor, men det var ju om digitala.

Mvh/Pablo

Edit: en jävla massa edit.
Senast redigerad av Pabbe den 7 april 2007, 18:05, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Pablo Munoz<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->EG6<!--colorc--></span><!--/colorc--> Turbo *såld*
sk8micke
Bil: prelude bb6
Namn: Micke svensson
Been thanked: 2 times

dom va inte direkt det billigaste.va väll 10års sen man trummade så har inte direkt koll.men tyckte d east såg lite väl billigt ut. men pearl e ju en gammal goding. :thumbup:
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style

www.garaget.org/sk8micke

kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
Användarvisningsbild
nenilsson
Bil: Civic VT
Namn: Emil Nilsson

East är väl ett budgetmärke?
Dock har jag själv aldrig kännt på dem, låter ju ganska sjyssta på filmen i länken du gav.
Å andra sidan är Pearl trummorna riktigt sjyssta, och det är ett ganska bra deal på just det setet.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Pabbe

Jag testade ett annat Eastset, men jag blev inte så impad av ljudet i det. Det lutar ju åt Pearl. Som du säger Deadhead, väldigt bra deal känns det som.
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Pablo Munoz<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->EG6<!--colorc--></span><!--/colorc--> Turbo *såld*
Användarvisningsbild
nenilsson

Har du prövat båda seten? Om inte så gör det, alltid bästa sättet att komma fram till vad man egentligen vill ha, om det inte bara handlar om utseende så klart ;)
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Pabbe

Det ska jag göra. Vet inte ens om man får pröva pearlsetet innan man köpt det. kollade på skinnen och inte ett märke hehe..Ska höra med dom, tack!
Ricce
Kontakt:

Jag har klämt endel på East grejerna på http://www.thedrumstore.se och jag tycker det var riktigt fina grejer, stommarna hade riktigt fin kvalitet på trä. gillar Easts upphängningssystem med blir inga resonanser från pukorna. när jag ska köpa akistiskt igen så blir det nog east eller ett begagnat TAMA Stagestar. Köp hellre ett lite billigare sett så du kan lägga mer pengar på bra cymbaler.
Delsol(sommar) och Accord(vinter) -Åkersberga

Rickard Johansson
Användarvisningsbild
nenilsson

Har du känt något på east-cymbalerna då? Jag har hört nån som tycker att de funkar helt ok, men har svårt att tänka mig det.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Ricce
Kontakt:

East Pro och East Classic Serierna är sjyssta. Dock så är deju inte lika nice som Zildjans eller Sabians finare serier. Men så kostar East ju bara en bråkdel.

Rickard Johansson
danne_gn

Har läst lite om dom Pearl trummorna det är ju Joey Jordison edition (trummisen i Slipkot), dom ska vara helt ok.
Mitt tips till dig är att köpa ett bättre begagnat sett, det tjänar du bäst på. Alla som spelat ett tag vet att ett par inspelade trummor låter bäst.
Sen brukar det oftast också följa med cymbaler när man köper beg, och som du kanske vet är det jävligt dyrt med cymbaler som är nått att ha.
Var bor du någonstans?? Kan hjälpa dig att hitta ett bra sett nära dig..

Sen är det minst lika viktigt, om inte viktigare hur ett sett är stämt. Du kan få det bästa settet att låta skit, fel stämt.
Daniel Gustafson

<span style='font-family:Arial Black'>Honda Integra Type-</span><span style='font-size:11pt;line-height:100%'><span style='color:Red'>R</span></span>

<span style='font-family:Arial Black'>En våt dröm för vissa en verklighet för andra...</span>
Pabbe

Tack för alla superbra tips!
Danne_gn: Jag fick tag på en kille som hade 2 trumset och som kanske kunde tänka sig att sälja ett. Jag ska spela med dem om ett par veckor så jag får känna på det. Han visste inte riktigt vad han skulle sätta för pris bara. Jag bor i Västerås.
danne_gn

Pabbe skrev:Tack för alla superbra tips!
Danne_gn: Jag fick tag på en kille som hade 2 trumset och som kanske kunde tänka sig att sälja ett. Jag ska spela med dem om ett par veckor så jag får känna på det. Han visste inte riktigt vad han skulle sätta för pris bara. Jag bor i Västerås.
Ok vilken prisklass hade du tänkt dig??
Det bästa du kan göra är att testa lite olika märken, moddeller innan du bestämmer dig..
Daniel Gustafson

<span style='font-family:Arial Black'>Honda Integra Type-</span><span style='font-size:11pt;line-height:100%'><span style='color:Red'>R</span></span>

<span style='font-family:Arial Black'>En våt dröm för vissa en verklighet för andra...</span>
Pabbe

Hmm. Beggat, säg max 10k och då får det gärna vara dubbla kaggar och två golvpukor + allt annat krafs. Inget ont mot dubbelpedaler dock=)

Nytt, kanske runt 15k exl. cymbaler.

Sen vet man inte hur det blir med bilen då den kommer sluka en jävla massa pengar om jag ska bygga klart den till sommaren :annoyed:
Ricce
Kontakt:

Jag tycker personligen bättre om dubbeltramp istället för dubblakaggar. Köp ett beggat TAMA Ironcobra och byt lager och fjädrar så har du en grym dubbelkick för bra pengar.

Dock är det ju snyggare med 2 kaggar=)

Rickard Johansson
danne_gn

Ricce skrev:Jag tycker personligen bättre om dubbeltramp istället för dubblakaggar. Köp ett beggat TAMA Ironcobra och byt lager och fjädrar så har du en grym dubbelkick för bra pengar.

Dock är det ju snyggare med 2 kaggar=)
Håller med dubbeltramp är oftast bättre då det kan vara svårt att få samma ljud i kaggarna.

Pabbe:
Satsa på ett sätt som känns bra, som sagt testa dig runt alla tycker olika.
Jag själv har för tillfället ett Mapex sett funkar kanon för mig. (Har en begg "Stagg" 16" crash till salu som är helt ny, om du är intresserad?
Funkar bra om du tex spelar lite hårdare musik.
Daniel Gustafson

danne_gn

Om ni vill köpa billiga trumpinnar. Mycket bra pris.......
<a href="http://www.slagverkskompaniet.se/images/accademix.jpg" target="_blank">http://www.slagverkskompaniet.se/images ... mix.jpg</a>
Daniel Gustafson

Pabbe

Fan vilken grym klubb! :thumbup: Tack ännu en gång för alla tips. Det blir nog bra det här=) Jag hör av mig ang. cymbalen.
Senast redigerad av Pabbe den 25 april 2007, 16:05, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar