Min taxi blev rånad!
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
MÅSTE bara berätta...helt sjukt!ber redan nu om ursäkt för eventuella felstavningar o slödder...
Förra torsdag natt fick jag ett sms från min nattchaufför att han precis blivit rånad av en beväpnad man, som tog allt möjligt i bilen.
Hoppade i kläder o sulade iväg me frugans lödevagn,ställde upp ett gott ställ in på macken han stannat på, polisen har redan kommit o man får sig en rätt go utskällning för hur man kör (iofs bryr man sig väl mer om en av sina egna än hur man kör just då).
Jag ser först ofrämst självklart till att killen mår bra, vilket han gör, polisen tar anmälan och vill inte söka efter mannen, som enligt chauffören borde finnas i närheten med sin attacheväska fylld med vapen, som han stolt skrytit med inför vår kamera i bilen.
Polis lämnar platsen, jag blir arg.
Då testade jag o ringa till flanen som rånat killen, o idioten svarar...
"jaaa hallaaaaaaaaa"
jag svarar att jag vill ha tillbala min mobil för den e väldigt viktig i jobbet med alla kontakter med mer, då svarar han att jag snällt kan få köpa tillbaka den för en 7-800 spänn!javisst säger jag, bara ja får tebax den!
vi bestämde träff och jag åkte ikapp polisen, prejjade in dom o berättade, dom blev helt till sig,hoppade upp o ner o skrek...helt sant!
nu är vi på Hisingen, o jag hade bestämt träff på frölunda torg, för er som ej vet över en lång bro o sen en bra bit till, typ en kvarts bilresa.
Polisen tänker till o frågar om han kan få köra min Taxi till mötet o ta killen...självklart får du det, men hur ska du känna igen honom fråga ja?
åk ni med ni två sa han...kör på!
jag hoppa in bredvid o nattisen bak, polisen stampar plattan i mattan o flyger iväg i MINST 160km/h på 70 sträck...en polispatrull med blåljus hänger på (snygg syn för privatbilister)...200 över bron utan o överdriva!!
snuten kör så in i helvete o ja är ärligt talat LIVrädd för han e galen, jag ber han sakta ner för mina hankook tål inte detta hehe...
det gjorde han inte, han ble bara mer o mer galen.
väl på plats skickade dom fram ett gäng civilare som rekade, vi körde fram o släckte ner bilen, jag ringde killen igen som vägrade komma om ja inte utöver pengarna hade hundgodis till hans hund??!!
jaja shit the same, till slut kommer han ut med dragen pistol o rusar upp bakom bilen...polisen i taxin blir helt jävla psykad o laddar pistol o skriker nu smääääääääller deeeeeeeeeee!!jag blev lite kissig faktiskt...polisen slänger sig ur bilen o säger att han skjuter ominte killen lägger sig ner...killen e så pundig att han stammar fram "men men...du e ju inte taxichaufför"!
nåja, nu e han fångad o polisen rusar från alla håll o tar hand om oss vettskrämde snälla taxisnubbar...
lite extra, polisen körde sönder två fälgar,sabbade hjulinställning o skaffa mej en fin buckla i bakskärmen...
befälhavare kom tillplatsen o lovade ersätta skadorna, men framförallt så tackade dom enormt för vår hjälp o att vi lyckades jobba ihop oss o få bort en idiot från gatan!
alltså detta är bara liiite lite urdrag av vad som hände, men vem orkar höra mer...
jaja idioten släpptes dagen efter i brist på bevis, men senare under dagen hämtade jag ut videon på honom när han rånade o visade upp sina vapen, så i rätten håller de...
mvh en tuff droskchaffis
Förra torsdag natt fick jag ett sms från min nattchaufför att han precis blivit rånad av en beväpnad man, som tog allt möjligt i bilen.
Hoppade i kläder o sulade iväg me frugans lödevagn,ställde upp ett gott ställ in på macken han stannat på, polisen har redan kommit o man får sig en rätt go utskällning för hur man kör (iofs bryr man sig väl mer om en av sina egna än hur man kör just då).
Jag ser först ofrämst självklart till att killen mår bra, vilket han gör, polisen tar anmälan och vill inte söka efter mannen, som enligt chauffören borde finnas i närheten med sin attacheväska fylld med vapen, som han stolt skrytit med inför vår kamera i bilen.
Polis lämnar platsen, jag blir arg.
Då testade jag o ringa till flanen som rånat killen, o idioten svarar...
"jaaa hallaaaaaaaaa"
jag svarar att jag vill ha tillbala min mobil för den e väldigt viktig i jobbet med alla kontakter med mer, då svarar han att jag snällt kan få köpa tillbaka den för en 7-800 spänn!javisst säger jag, bara ja får tebax den!
vi bestämde träff och jag åkte ikapp polisen, prejjade in dom o berättade, dom blev helt till sig,hoppade upp o ner o skrek...helt sant!
nu är vi på Hisingen, o jag hade bestämt träff på frölunda torg, för er som ej vet över en lång bro o sen en bra bit till, typ en kvarts bilresa.
Polisen tänker till o frågar om han kan få köra min Taxi till mötet o ta killen...självklart får du det, men hur ska du känna igen honom fråga ja?
åk ni med ni två sa han...kör på!
jag hoppa in bredvid o nattisen bak, polisen stampar plattan i mattan o flyger iväg i MINST 160km/h på 70 sträck...en polispatrull med blåljus hänger på (snygg syn för privatbilister)...200 över bron utan o överdriva!!
snuten kör så in i helvete o ja är ärligt talat LIVrädd för han e galen, jag ber han sakta ner för mina hankook tål inte detta hehe...
det gjorde han inte, han ble bara mer o mer galen.
väl på plats skickade dom fram ett gäng civilare som rekade, vi körde fram o släckte ner bilen, jag ringde killen igen som vägrade komma om ja inte utöver pengarna hade hundgodis till hans hund??!!
jaja shit the same, till slut kommer han ut med dragen pistol o rusar upp bakom bilen...polisen i taxin blir helt jävla psykad o laddar pistol o skriker nu smääääääääller deeeeeeeeeee!!jag blev lite kissig faktiskt...polisen slänger sig ur bilen o säger att han skjuter ominte killen lägger sig ner...killen e så pundig att han stammar fram "men men...du e ju inte taxichaufför"!
nåja, nu e han fångad o polisen rusar från alla håll o tar hand om oss vettskrämde snälla taxisnubbar...
lite extra, polisen körde sönder två fälgar,sabbade hjulinställning o skaffa mej en fin buckla i bakskärmen...
befälhavare kom tillplatsen o lovade ersätta skadorna, men framförallt så tackade dom enormt för vår hjälp o att vi lyckades jobba ihop oss o få bort en idiot från gatan!
alltså detta är bara liiite lite urdrag av vad som hände, men vem orkar höra mer...
jaja idioten släpptes dagen efter i brist på bevis, men senare under dagen hämtade jag ut videon på honom när han rånade o visade upp sina vapen, så i rätten håller de...
mvh en tuff droskchaffis
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
-
PatrikGBG
haha e jag tokig??de va ju haaaan!!hehe
nämen nu i efterhand känns de rätt ball
nämen nu i efterhand känns de rätt ball
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
galet!
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
-
PatrikGBG
jess, polisen tog tillbaka allt,han hade de på sig...han va inte så sund!
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Haha wtf Patrik, rena CSi polis.. sjukt att vara med om något sådant alltså
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Grymt bra jobbat! Höjer kaffekoppen och gratulerar till en fin insats för samhället! 
Team222
HPC IRC CREW, SWEDEN
HPC IRC CREW, SWEDEN
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Shit så koooolt!
Nyförvärvet e taxitant (sitter i telefjun), fick höra om en grejj som hände i fredags i kalmääää. Då va de nån som försökte råna en chaffis precis utanför polishuset. detta va mitt under början på ruschen, så va 3-4 andra taxis på samma plats som ställde sig runt om tills sheriffen tittade ut genom dörren å fick banditen rätt lätt.
Nyförvärvet e taxitant (sitter i telefjun), fick höra om en grejj som hände i fredags i kalmääää. Då va de nån som försökte råna en chaffis precis utanför polishuset. detta va mitt under början på ruschen, så va 3-4 andra taxis på samma plats som ställde sig runt om tills sheriffen tittade ut genom dörren å fick banditen rätt lätt.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
HAHA gött att plisen kan agera på lite civilcourage,fast har polisen så lite action så att de blir som han i kopps direkt.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
Hehe, jäkligt sköns story!
Men är du säker på at han släpptes i brist på bevis? Du skrev ju att han kom emot dig med pistolen dragen när polisen var med?
Annars brukar dem släppa småbus ganska snabbt i väntan på utredning, evhäktningsbegäran etc
Men är du säker på at han släpptes i brist på bevis? Du skrev ju att han kom emot dig med pistolen dragen när polisen var med?
Annars brukar dem släppa småbus ganska snabbt i väntan på utredning, evhäktningsbegäran etc
[b]Medlem #1535[/b]
PatrikGBG skrev:polisen i taxin blir helt jävla psykad o laddar pistol o skriker nu smääääääääller deeeeeeeeeee!!
Hahaha
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
hahahaha grym storry man vart ju fan hajpad här hemma ju =)
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
fan va kul att ni fick fångat honom :worthy:
hoppas nu de håller i rätten och han får et långt tvåltappande straff
hoppas nu de håller i rätten och han får et långt tvåltappande straff
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
-
PatrikGBG
pratade me polis o åklagare idag....bevisen räcker inte för mer än stöld!
ärligt talat VAD FAN HÄNDER MED SVERIGE?
ärligt talat VAD FAN HÄNDER MED SVERIGE?
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal
- c0k3
- Bil: Honda Jazz-04
- Namn: Marcus Claesson
Jadu det är helt sjukt, man får tex. högre straff om man skjuter en varg än om man våldtar någon... straffen är alldeles för mesiga i sverige.
Senast redigerad av c0k3 den 23 februari 2008, 11:26, redigerad totalt 1 gånger.
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
amenvafan !?!?!? borde de inte bli hot mot tjänsteman eller liknande om han nu stod me en picka å vifta mot pålisen ??
olaga vapeninehav måste de ju minst bli.. ( eller snacka han bara om de som "drabbade" er å inte helheten ? )
olaga vapeninehav måste de ju minst bli.. ( eller snacka han bara om de som "drabbade" er å inte helheten ? )
SMacke #364
-
PatrikGBG
nej nej...hela åtalet blir stöld!!
men vi ligger på som iglar...åklagaren hade inte fått ta del av kamerabilderna o videon...så de kan nog ändra lite förhoppningsvis!'
polisen "glömde" skicka vidare all info hette det...
men vi ligger på som iglar...åklagaren hade inte fått ta del av kamerabilderna o videon...så de kan nog ändra lite förhoppningsvis!'
polisen "glömde" skicka vidare all info hette det...
Patrik Andersson #928
Urgammal
Urgammal