Skrämmande!
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag hade tänkt skriva av mig allsköns förvåning, rädsla, oro och hjälplöshet men jag är tyst och låter detta tala för sig själv...
<a href="http://www.blondinbella.se/default.aspx" target="_blank">http://www.blondinbella.se/default.aspx</a>
:shock1:
<a href="http://www.blondinbella.se/default.aspx" target="_blank">http://www.blondinbella.se/default.aspx</a>
:shock1:
Senast redigerad av Steffo den 24 april 2008, 21:27, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
HPC goes blondinbella 
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Är det nu moralpaniken ska infinna sig? Jag orkar inte ens bry mig om små fjortisar som inte ens vet om de ska sitta eller stå längre.
När allt kommer omkring, vad bidrar dessa männsikor med i samhället egentligen?
När allt kommer omkring, vad bidrar dessa männsikor med i samhället egentligen?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Skatt i mängder... hon drar in en miljonlön på den bloggen så hon bidrar med mer skatt varje år än många på det här forumet.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
M Scotte
- Kontakt:
Det är dagens melodi för unga har jag märkt, dra in pengar på ingenting. Frågan kvarstår, vad bidrar blondinbella med för samhället?
Helt klart om bella drar in miljoner och skattar för allt så drar hon in mer skatt än någon annan här på forumet, för ingen här har en årslön på en miljon.
Helt klart om bella drar in miljoner och skattar för allt så drar hon in mer skatt än någon annan här på forumet, för ingen här har en årslön på en miljon.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Förmodligen går det in i ett bolag där hon tar ut en ok lön... men som du säger, vad bidrar hon med som inte big brother deltagare / idol / osv osv osv som bara visar ungdomarna att man kan vara loosers och ändå tjäna pengar... men det de inte fattar är att det är en möjlighet på miljonen, i stort sett.
Kör:
Kör:
- Steffo

Det var just det jag blev så rädd för när jag såg detta... Mängder med småglin tror att man ska kunna tjäna en massa pengar på att bara vara som Paris Hilton och Blonestrella eller vad hon nu kallar sig... Folk pluggar mindre och mindre och nivån på intelligensen verkar sjunka i takt med antalet tidningsomslag som Hiltonarvtagerskan och hennes gelikar är med på. De bidrar med absolut ingenting annat än att ge en massa sinnessvaga småglin förhoppningar om en My little pony-värld i vilken man gör ett utvik i någon halvsunkig blaska och sedan lever livets glada dagar.M Scotte skrev:Det är dagens melodi för unga har jag märkt, dra in pengar på ingenting. Frågan kvarstår, vad bidrar blondinbella med för samhället?
Shit...Det var verkligen inte meningen, men å andra sidan så tycker jag att det är viktigt att påtala saker som är direkt sjuka. Snacka om dekadens... Jag läste och skummade lite och kollade på bilderna av henne och hennes sagopolare med Bromma-page och pappas pengar på fickan. Jag blir matt!Charly skrev:steffo, du har just bidragit till att ge siten mer cred på googles ranking, resultat.. den kommer längre upp på sökningar
I övrigt så får man bara försöka tiga bort sådan här skit.
Senast redigerad av Steffo den 24 april 2008, 22:19, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Kristian: Radio... du skojar väl... hon är med i TV, tidningar och radio och alla betalar henne storpengar för att hon skall vara med. Var ungefär så som hon Ebba började också som sen blev chefredaktör på Veckorevyn.
Vissa har drivet att kunna slå mynt av sånt här, och visst, cred till att de lyckats och hela den baletten men frågan är som sagt vad det sänder för bild till de unga idag.
Vissa har drivet att kunna slå mynt av sånt här, och visst, cred till att de lyckats och hela den baletten men frågan är som sagt vad det sänder för bild till de unga idag.
Kör:
Kör:
-
M Scotte
- Kontakt:
Detta enda som räknas i dagens samhälle är hur mycket flis du drar in, inte hur du drar in dem, eller om du bidrar med något.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
krister"albin"
- Bil: civic vt -91
- Namn: krister johannesson
kan inte hålla med dig mer Scotte och Krister.
krister johannesson
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
Orka bry sig? hon bidrar med underhållning för de som vill betala för det. för mej är det ju absurt egentligen MEN vill folk betala för det... låt dem!? Sku jag få så mycket pengar för min blogg så skulle jag lätt ha det som primär syssla 
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
Hade det bara varit så bra ecci men tyvärr så sitter där 140000+++ små glin som följer i princip slaviskt vad hon skriver.Detta är iofs en gammal företelse som funnits i alla år på ett eller annat sett men dekadensen i det som de är nu är vansinigt.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
Ar hon kand i Sverige??? Har aldrig hort talas om personen...
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Bagarn: Nej, eller vad man ska säga. Enda anledningen till att jag känner till henne är för att Metro (som jag läser på väg till jobbet varje morgon) har en spalt där det handlar om bloggar. Hon har nämnts där några gånger. Men visst, hon är nog känd för dom som läser bloggar, hon har tydligen varit med i tidningar och annat, men jag skulle nog inte säga att gemene man har koll på henne.
Senast redigerad av ziggy den 25 april 2008, 11:17, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Krister skrev:Skatt i mängder... hon drar in en miljonlön på den bloggen så hon bidrar med mer skatt varje år än många på det här forumet.
Ja, fast gör hon verkligen det? Bloggen är väl sponsrad men det är väl rimligen pengar som redan låg i någon PR-budget och flyttades från plats A till plats B som då är bloggen?! Det sker ju inget traditionellt värdeskapanade som resulterar i tillväxt, eller har jag missat något?
ANgående själva bloggen, rubriker som denna: "Det borde vara en rättighet att få äta utomhus varje dag"
Ja vad säger man?!?!? :snurrig:
Tydligen är hon med i MUF och siktar kanske på en plats i riksdagen, kan bli roliga debatter med någon feministjänta från (v) när Bella försöker få stöd från riksdagen för svensk modeindustri som är så bra och gör så bra PR för Sverige utomlands... :wohow:
Rikard Jonsson
Accord 2.2i -90
Accord 2.2i -90
Kan mer tänka mig att hennes framtid ligger i PR än i politiken, hon är väldigt duktig på att få varumärkena att betala henne för att hon skall nämna deras grejer.
Kör:
Kör:
Skulle gissa att det kommer mer pengar till dessa bloggar...
<a href="http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1175929.svd" target="_blank">http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artik ... 929.svd</a>
<a href="http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1175929.svd" target="_blank">http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artik ... 929.svd</a>
Kör:
Kör:
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
nä jag har ingen koll på vem människan är t.ex. o shaiter ganska mycket i vem hon är med. om folk sitter o följer hennes blogg, fine, vad skulle hända om hon inte fanns? då skulle de följa nåt annat lika menlöst. Folk vill ha det? vad är det egentligen att hetsa upp sig för? de personerna som följer det tycker säkert det är lika kul som vi som kollar på topgear. o egentligen, vad är det som topgear gör som är mer allmännytta än det hon gör? e lixom bara två VITT skiljda målgrupper.
------------------------
------------------------
------------------------
- Steffo

Vem sjutton läser bloggar!?
Jag tycker att det är helt sjukt hur det har kunnat bli så stort... Jag personligen är inte ett dugg intresserad av att läsa andra medmänniskors dagböcker. Lika töntigt att blogga som att göra en hemsida där man lägger ut bilder på sin katt och sina blommor eller hur man ser ut när man tvättar sin bil. Ingen är ju intresserad, så sluta göra sådana sidor!
Tycker jag.... men uppenbarligen finns det många som inte tänker som jag (och tur är väl det). Men jag har svårt att ställa mig förstående eller accepterande till något som jag tycker är ren och skär dumhet och som inte fyller någon som helst funktion i samhället.
Jag gillar däremot kolumnister som skriver sina tankar om ämnen som intresserar dem. Det fyller en funktion iom att man får läsa andra människors syn på saker som man kanske själv har en syn på. Intressant och utvecklande.
Men att läsa om vad någon åt till lunch och med vem samt vad denne kompis hade för halsduk på sig är inte intressant och berikande någonstans. :annoyed:
Jag tycker att det är helt sjukt hur det har kunnat bli så stort... Jag personligen är inte ett dugg intresserad av att läsa andra medmänniskors dagböcker. Lika töntigt att blogga som att göra en hemsida där man lägger ut bilder på sin katt och sina blommor eller hur man ser ut när man tvättar sin bil. Ingen är ju intresserad, så sluta göra sådana sidor!
Tycker jag.... men uppenbarligen finns det många som inte tänker som jag (och tur är väl det). Men jag har svårt att ställa mig förstående eller accepterande till något som jag tycker är ren och skär dumhet och som inte fyller någon som helst funktion i samhället.
Jag gillar däremot kolumnister som skriver sina tankar om ämnen som intresserar dem. Det fyller en funktion iom att man får läsa andra människors syn på saker som man kanske själv har en syn på. Intressant och utvecklande.
Men att läsa om vad någon åt till lunch och med vem samt vad denne kompis hade för halsduk på sig är inte intressant och berikande någonstans. :annoyed:
Senast redigerad av Steffo den 25 april 2008, 13:17, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
- Steffo

På ett sätt har du rätt Ecci... Top Gear fyller inte någon funktion i det stora hela heller, lika lite som någon annan underhållning gör det. Möjligen får det tittarna på lite bättre humör och gör att det har något att se fram emot, men that's it.
Det är säkert samma sak för de stackare som följer Bimboestrellas blogg. De ser säkert fram emot att få läsa hennes nya uppdateringar och glädjs med henne när hon provat en ny topp eller smuttat på en drink med en bratt-vän.
Jag får väl helt enkelt acceptera att jag är en gammal sur gubbe som inte fattar vitsen med att läsa vad andra människor häller i kaffet eller tar på sig under sin nya Canadian Goose-jacka. Jag blir helt enkelt trött på att folk tycker att det är intressant och jag blir trött på att så många yngre verkar sikta in sig på att bli jet-setare istället för att ta tag i sina liv och göra något rimligt av dem. Vissa kommer det att gå bra för och de kommer säkert att kunna vältra sig i lyx, men 99,8% kommer det att gå åt helvete för och då hoppas jag att de lär sig en läxa och rycker upp sig när den dagen kommer, annars får jag betala deras socialbidrag resten av deras liv och det är inget som lockar...
Det är säkert samma sak för de stackare som följer Bimboestrellas blogg. De ser säkert fram emot att få läsa hennes nya uppdateringar och glädjs med henne när hon provat en ny topp eller smuttat på en drink med en bratt-vän.
Jag får väl helt enkelt acceptera att jag är en gammal sur gubbe som inte fattar vitsen med att läsa vad andra människor häller i kaffet eller tar på sig under sin nya Canadian Goose-jacka. Jag blir helt enkelt trött på att folk tycker att det är intressant och jag blir trött på att så många yngre verkar sikta in sig på att bli jet-setare istället för att ta tag i sina liv och göra något rimligt av dem. Vissa kommer det att gå bra för och de kommer säkert att kunna vältra sig i lyx, men 99,8% kommer det att gå åt helvete för och då hoppas jag att de lär sig en läxa och rycker upp sig när den dagen kommer, annars får jag betala deras socialbidrag resten av deras liv och det är inget som lockar...
Stockholm
Eccibaka: Hört talas om decentralisering? Dvs att du kan sätta dig in i diskussionen utan att såga den utifrån ditt egna perspektiv?
Steffo: Det är inte så skrämmande då människan är ett flockdjur och måste ha någon som visar nya saker/mode för att resten skall följa efter. Bara titta på skocken folk runt stureplan, ingen är ju särskilt orginell utan alla kör en följa john. Eller varför inte i vårt intresse, JDM... var ju inte många som tyckte det var nåt att ha tills någon man hyste respekt för som fick många andra att anamma samma sak. Folk behöver en ledare må det vara politiskt, smakmässigt eller hatmässigt.
När det kommer till mängden pengar i detta så tycker jag det är ett mycket större fenomen hur Altavista, Yahoo och Google har kunnat få ett sådant ENORMT marknadsvärde som de har bara genom att länka till material på nätet och sortera det efter hur poppis det är.
Steffo: Det är inte så skrämmande då människan är ett flockdjur och måste ha någon som visar nya saker/mode för att resten skall följa efter. Bara titta på skocken folk runt stureplan, ingen är ju särskilt orginell utan alla kör en följa john. Eller varför inte i vårt intresse, JDM... var ju inte många som tyckte det var nåt att ha tills någon man hyste respekt för som fick många andra att anamma samma sak. Folk behöver en ledare må det vara politiskt, smakmässigt eller hatmässigt.
När det kommer till mängden pengar i detta så tycker jag det är ett mycket större fenomen hur Altavista, Yahoo och Google har kunnat få ett sådant ENORMT marknadsvärde som de har bara genom att länka till material på nätet och sortera det efter hur poppis det är.
Kör:
Kör:
Det skrämmande är att folk nu för tiden skiter i att utbilda sig för de ser så många som får stash genom att göra ingenting.
Förr som (du steffo sa på MSN) så lirade man gitarr i nåt band och så men man fortsatte ändå att utbilda sig, så man fick ändå en framtid OCH man kunde lira gura. Idag kan man tjatta på MSN och skriva en blogg, vad är det för extra kunskap liksom.
Förr som (du steffo sa på MSN) så lirade man gitarr i nåt band och så men man fortsatte ändå att utbilda sig, så man fick ändå en framtid OCH man kunde lira gura. Idag kan man tjatta på MSN och skriva en blogg, vad är det för extra kunskap liksom.
Kör:
Kör:
Det komiska i allt raljernade om hennes blogg är ju att det finns ganska så stora likheter med vad som avhandlas på detta forum.
Ska jag ha fälg A eller B?
Vilken färg ska jag ha på fälgarna?
Jag ska köpa den eller den?
Var skall man fota bilen för att det ska se bra ut osv, osv,....
Alla projekttrådar är ju i princip bloggar..
En blogg blir bara rolig att läsa om den handlar om något man själv är intresserad av och den skrivs med stil och lite humor. Det finns massvis med bra bloggar, tyvärr handlar alldeles för många om vad man åt till frukost eller vem man träffade på lunchen. En blogg jag tror många här skulle uppskatta är om en raceingenjör i något F1-stall beskriver arbetet bakom kulisserna, vilka problem man stöter på, lösningar, hur man tänker inför loppen, taktik, hur förarna interagerer, hur man utvärderar loppen till exempel.
En blogg blir bara rolig att läsa om den handlar om något man själv är intresserad av och den skrivs med stil och lite humor. Det finns massvis med bra bloggar, tyvärr handlar alldeles för många om vad man åt till frukost eller vem man träffade på lunchen. En blogg jag tror många här skulle uppskatta är om en raceingenjör i något F1-stall beskriver arbetet bakom kulisserna, vilka problem man stöter på, lösningar, hur man tänker inför loppen, taktik, hur förarna interagerer, hur man utvärderar loppen till exempel.
Rikard Jonsson
Accord 2.2i -90
Accord 2.2i -90
att kalla trådar för bloggar tycker jag är ett steg tillbaka... en blogg är en envägsgata medans ett forum är just ett diskussionsforum och man kan få feedback och diskutera kring det.
Visst, möjligheten att diskutera finns på bloggar också men det blir inte på samma sätt. Där handlar det om att prata till en grupp och inte diskutera som en grupp.
Visst, möjligheten att diskutera finns på bloggar också men det blir inte på samma sätt. Där handlar det om att prata till en grupp och inte diskutera som en grupp.
Kör:
Kör:
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
WORDHRJ skrev:Det komiska i allt raljernade om hennes blogg är ju att det finns ganska så stora likheter med vad som avhandlas på detta forum.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Jävligt sant förvisso! :thumbup:Krister skrev:att kalla trådar för bloggar tycker jag är ett steg tillbaka... en blogg är en envägsgata medans ett forum är just ett diskussionsforum och man kan få feedback och diskutera kring det.
Rikard Jonsson
Accord 2.2i -90
Accord 2.2i -90
-
Andy63
- Bil: Brukis: Civic EJ9 1,4is, Civic ED7
- Namn: André Fossto
- Kontakt:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>CITERA</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Det var just det jag blev så rädd för när jag såg detta... Mängder med småglin tror att man ska kunna tjäna en massa pengar på att bara vara som Paris Hilton och Blonestrella eller vad hon nu kallar sig... Folk pluggar mindre och mindre och nivån på intelligensen verkar sjunka i takt med antalet tidningsomslag som Hiltonarvtagerskan och hennes gelikar är med på. De bidrar med absolut ingenting annat än att ge en massa sinnessvaga småglin förhoppningar om en My little pony-värld i vilken man gör ett utvik i någon halvsunkig blaska och sedan lever livets glada dagar.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
:biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: WORD!
:biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: :biglaugh2: WORD!
André Fossto
-
Masaru
- Bil: Integra DC5R
- Namn: Alessandro Kuric
Håller med dig fullt ut Steffo!Steffo skrev:Vem sjutton läser bloggar!?
Har heller aldrig fattat hur folk kan läsa bloggar. Jag förstår att vi på HPC och alla andra forum disskuterar och kommer oftast fram till vettiga saker som blir 100% utförbara i slutet. Men att läsa och ta efter något snorglin som testat nån klänning eller fått nån känsla när de suttit på toalleten och tro att det är det bästa valet eller rätta känslan är ju helt sjukt. Det är som att Scotte, Malkolm, Kraft, Welen och alla ni andra odödliga meckisar skulle följa min blogg om kompökning och kolvval.
Proffs som skriver i tidningar har oftast utbildning samtidigt som de är insatta i ämnet under en längre tid och kan ge självkritik är en annan femma, men att vända sig till bloggar som flest amatörer har gjort, är bara brist på liv. Jag vet inte heller om en fin klänning har gjort en ful brud finare, men jag vet att en bra kolv har gjort en slö bil snabbare ^^