Måste erkänna va å plockade ut en X1 innan jag la senaste inlägget. rätt go mobil, men fattar ingenting, iof en mobil ska man ringa med, denna har lite flashiga grejjer med pekskärm osv. att skriva med tangentbord är något nytt jag får lära mig med, men tror man lär sig med tiden. samma som tangenbordvalsen framför en hela tiden vid en dator så.
den är mysig, har inte testat gränssnittet men har gått o dreglat över dem sen i somras snyyygga
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Har inte testat en själv, men var hos en kund som skaffat en...
Hans intryck var mest negativ... Den hängde sig och var seg mest tyckte han (firmware?)...
Bagarn skrev:Har inte 100 koll på P-telefonerna, men har inte dem mikroskopiska tangentbord?
Har aldrig lyckats lära mig skriva med pennan (kan vara för jag inte helhjärtat försökt heller )
Jo det är ganska litet, det bästa är nog faktiskt på P1 som inte har Qwerty ens, men det funkar klockrent och har framförallt riktiga sifferknappar som jag saknar på min (kör utan lucka).
Det går fort att lära sig skriva faktiskt, kolla i manualen hur systemet funkar med stora och små bokstäver samt siffror sen går det på nolltid. Eller lär dig på egen hand som jag för att du inte läser manualer av princip
polaren står å väljer mellan denna X1 å HTCs Diamond / PRO... så lite info när du hunnit testa den Bågen vore fint...
framförallt undrar han om de e samma "fördröjning som i de flesta Windowsmobiler.. ( därebland PRO/Diamond som oxså lider av det.. )
Har beställt x1:an genom Telia, hoppas den kommer snart.
Tittade lite på HTC´s PRO-modell, å jag tyckte då att tangentbordet på den va riktigt epa.
Kändes klart mer välgjord på x1:an
Efter en natt med X1an så är man helt kär. kunde inte somna när den låg där brevid sängen, testade surfa. gps osv. och den här mobilen är grymmaste på länge iPhone känns som en leksak i jämnförelse.
Och visst den är lite väl avancerad i vissa avseénden, men man har full koll på tex inget datorpaket ligger och tuggar pengar från mobilen (har hänt på föregående mobiler) så det är skönt att veta att man kan ha koll på det. Opera är den motorn jag hade för surfa som fungerade bäst. Finns varken något onödigt eller för lite i mobilen direkt från butik. är det något mer så är det ju bara att instalera.
Som ni säger om Windowsmobiler är även denna LITE seg. men knappt så man stör sig, kommer garanterat uppdatering som hjälper mot detta.
Riktigt fint att ha ett tangentbord att skriva med. man lär sig snabbt. Kolla på film i DVD kvalitet eller va dem skröt med va ganska så najs också.
Haft luren en vecka typ nu. laddat den en gång det var igår. helt paff över batteritiden, ändå har jag hållt på leka mycket med kamera, GPS, surfa, sms osv. Riktigt positivt förvånad över batteritiden.
Än har jag inget dåligt om säga om luren, redan byggt om den med ett "shell" program. blir lite segare men det får man räkna med.
Många säger att en Windows mobil är seg, detta är inget jag märkt av alls än. min N95a va segare än denna i alla avsikter ändå.
Edit: Finns säkert något negativt med telefonen, men jag kommer inte på något, allt som är "pilligt" osv är inget negativt för mig än....
Senast redigerad av Martin_M den 22 oktober 2008, 12:45, redigerad totalt 1 gånger.