Delat från: HONDA PERFORMANCE CLUB - medlemsavgift för 2012

För Topics som ej är motorrelaterade
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig
Bil: rollerblades:(
Namn: Ceasar Göksu

6 februari 2012, 22:22

Trevliga medlemmar skön klubb MEN,De känns som klubben är död,ingen gnista,händer ju knappt något.
De behöver inte alltid vara events de handla om.kan vara en utekväll,kryssning ,årets bygg prestation,årets snyggaste honda,årets medlem,

Känns även som de nya medlemmarna inte vågar ta för sig?alltid samma ansikten..

Tycker att Hpc ska vara mer aktivt i Facebook.sätta upp nya klipp på hondor,strippen,videon ifrån banträffarna.
Honda S2000 Expert
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Styrelsen
Bil: S2000 -05
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times

7 februari 2012, 08:59

Tänk på att det typ var -100 grader i hela landet nyligen, vad ska hända? :P
Men jag förstår vad du menar, förra året var lite smådött i Sthlm. Men vi ändrar på det till 2012, eller hur?

:D
Richard Lindström, Stockholm
Accord, EK4, S2000
Användarvisningsbild
Cess
Kunnig
Kunnig
Bil: rollerblades:(
Namn: Ceasar Göksu

7 februari 2012, 17:18

pasen skrev:Tänk på att det typ var -100 grader i hela landet nyligen, vad ska hända? :P
Men jag förstår vad du menar, förra året var lite smådött i Sthlm. Men vi ändrar på det till 2012, eller hur?

:D

Ja de klart vi ska ha våran egna Honda kvällar,vi måste hitta något schysst ställe..
ska inte förstöra denna tråd mer men offtopic .koll Honda sthlm tråden på träffar.
Honda S2000 Expert
Welen
Proffs
Proffs
Bil: Civic double nature
Namn: Fredrik Welen

10 februari 2012, 07:34

Ja det va tydligen lite för jobbigt att ha de här i tråden om medlemsskap. Sanningen svider visst för mycket.

Oavsett hur reglerna ser ut kommer jag aldrig acceptera dumheter och när man vägrar föra en vettig diskution så tvingas jag göra det öppet på forumet och enda sättet för mig att trycka på är att inte vara betalande medlem längre och lägga ner min project tråd.. För några år sedna var jag med och tyckte att vi kunde höjja medlemsavgiften. Hela den här historien är inget som kom upp nyligen utan något jag försökt få någon åtgärd kring i flera år. Jag har gjort mer för klubben än de flesta som sitter i styrelsen har och jag kommer och supporta och hjälpa till så mycket jag kan men inte om ledningen ser till att det blir ändring. Tyvärr tror jag redan att det är för sent.

Stockholms jocke:
Det jag sysslar med är ren välgörenhet i princip och skulle man slå ut det på timpenning skulle det bli rent pinsamt. Anledningaen till att jag hållt på på slutet är mest för intresse och utnyttja rabbaterna jag arbetat upp. Den lilla vinst jag haft har oavkortat gått till att bygga upp ett lager så jag ska kunna erbjuda ännu bättre service, snabbare leveranser och bredare utbud. Men nu inriktar jag mig på annat också så det enda företaget som riktar sig på Hondas eftermarknad och racing är i princip nerlagt. Så tro att jag står och hovar in pengar är väldigt fel.. Då skulle jag inte behöva ett heltids dagjobb. Allt har gått tillbaka till kundrna i form av större utbud i lagret. Men hpc gynnar andra saker i stället, det är ju tydligt.

Jag menar inte att svarthandeln som sats i system direkt gjort att man tappar medlemmar. Det är indirekt via splittringar i styrelsen som uppstår och konflikter med sponsorer/samarbetspartners anonsörer som gör att man tappar medlemmar. Specielt om man gämför med draghjälpen man kan få av dem istället. Medlemstappet började väll innan ekonomin gick neråt så jag tror inte de är ett argument heller. Medlemstappet började när vi hade en orförande som inte ville ha med klubben att göra och vilt tjafsade va det som fick leda klubben. Det var det som hände när Mooseman tröttnade och avgick.

Att tro att de handlar om någon sorts personlig konflikt får väll i så fall stå för Malkom men för mig handlar det om att han tillåts förstöra en klubb jag arbetat hårt för och som jag inte vill se bli förstörd. Jag kanske har onormalt hög moral som tycker att jag hamnar i fel sits mot andra sponsorer och samarbetspartners om jag hade setat i styrelsen. Men som den ser ut nu är ju faktiskt till och med brottsligt. Jag begriper inte hur man som styrelse inte tar så mycket avstånd från det som det bara går.
Kolla vad jag har kvar till salu: HÄR Skicka ett PM för pris!
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Been thanked: 2 times

10 februari 2012, 10:07

"Det är indirekt via splittringar i styrelsen som uppstår och konflikter med sponsorer/samarbetspartners anonsörer som gör att man tappar medlemmar."

Jag hinner inte bemöta allt detta nu... för vi som arbetar för klubbens bästa har häcken full just nu.
Men jag kan säga detta... Att sedan jag tog över så stämmer inte detta alls.
Ingen splittring i ledningen eller konflikter alls, framför allt har det aldrig varit någon konflikt med sponsorer eller annonsörer i klubben historia. Det enda som varit, mig veterligen är allt strul med dig.

Du annonserar om din firma i tid och otid där du inte får, trots påpekande. Det är du ensam om.
Du följer inte reglerna om hemsida och tydliga priser och rabatter.
Du sprider en negativ stämmning.
Du gör inget mer för klubben än någon annan icke betalande medlem gör.

Det som du har påpekat tidigare finns helt klart en visus relevans i, i vissa saker. Och dessa skall vi ta tag i.

Kan vi försöka höja blicken framåt, göra allt vi kan för att bli än bättre än vi har varit tidigare.
(editerat pga lite för tufft uttalande av mig )

Mvh / Richard Hammerin
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd
Bil: Civic VT-Turbo
Namn: Krille Brozinic

10 februari 2012, 12:02

Vid nästa möte? så bör kanske en diskussion om samarbetspartner tas upp, jag har lite smarta förslag som kan stabilisera klubbens ekonomi och locka till sig fler medlemmar .. men jag är ju inte vald till president ännu så det får vänta ;)

Hur ofta träffas ni/samtalar/möten??
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem

10 februari 2012, 13:22

Kanon brox. Bra takter.
Så nu har jag lugnat ner mig lite, gillar inte när jag låter mig påverkas negativt.
Har precis talat med kinnekullering, och vi får 1/5 om vi vill.
JAg vill, vill ni ? :-D
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Användarvisningsbild
benci
HPC Medlem
HPC Medlem

10 februari 2012, 14:33

Hellre en klappad o klar Kinnekulle,
än en oviss väntan på Mantorp.

Bra jobbat Richard!
Mvh Benci_Hovanyi
Andreas79
Master
Master
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

10 februari 2012, 14:33

Älskar HPC, MEN varför så mycket spydiga kommentarer ?

När man träffar folk ifrån HPC IRL är ni hur trevliga som helst. Så chilla på forumet,
detta har pågått i flera år nu, det var verkligen inte sån här stämning förr.

Ändrar vissa sin attityd så är vi som en enda stor familj igen som vi var förr,
som det är nu är det för mycket påhopp och oschyssta kommentarer folk
får till svar då de frågar enkla saker.

Så varför tjafsa, detta är bara för löjligt alltså... att det håller på så här
det kan jag verkligen inte förstå ?

Ska vi lägga ner skitsnacket och gå vidare, eller ? :wink:

Man kan ju undra hur gamla vissa är på forumet, trodde alla
var vuxna människor. Många vågar slänga ur sig precis vad
som helst på forumet, MEN som sagt är ni trevliga i verkligheten.

Var schyssta till alla, ni som känner att ni varit taskiga på forumet
och inte betett er riktigt rättvist och schysst... så ska vi se att
HPC blir lika bra som förr 8)

Nu måste vi skapa en gemensam BRA stämning så får vi
fler medlemar och klubben kommer fortsätta i en underbart
trevlig anda även i framtiden.

Vi MÅSTE hjälpas åt - åt det positiva hållet, det får inte
hålla på så här längre.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

10 februari 2012, 15:04

Hammerin skrev:Kanon brox. Bra takter.
Så nu har jag lugnat ner mig lite, gillar inte när jag låter mig påverkas negativt.
Har precis talat med kinnekullering, och vi får 1/5 om vi vill.
JAg vill, vill ni ? :-D

Står "SSK Tävling" den dagen på deras kalender?

Alla träffar är att se fram emot! :)
Bara bilen håller dit...
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Welen
Proffs
Proffs

10 februari 2012, 15:33

Hammerin skrev:”Jag hinner inte bemöta allt detta nu... för vi som arbetar för klubbens bästa har häcken full just nu.
Ingen splittring i ledningen eller konflikter alls, framför allt har det aldrig varit någon konflikt med sponsorer eller annonsörer i klubben historia. Det enda som varit, mig veterligen är allt strul med dig.”

Jag har heller inte orkat driva det här speciellt mycket så efter du tog över har det väll varit lugnt. Vänta tills det här ställs på sin spets igen så blir det säkert problem igen.
Tragiskt nog är jag den enda av sponsorerna/samarbetspartners som bryr mig av de som HPC haft. Det säger mer om hur klubben har skött sina relationer med sponsorer och samarbetspartners. De som är eller har varit sponsor/samarbetspartner skiter i HPC för de säljer så lite på det området och man riktar sig då åt ett annat håll. Men om jag ringer dem och frågar hur de tycker vad tror du svaret kommer bli då?
Hammerin skrev:”Du annonserar om din firma i tid och otid där du inte får, trots påpekande. Det är du ensam om.”
Fel.. Verksamhet som sats i system utan företagande sprids genom HPC flitigt. Bekämpa det i stället.
Hammerin skrev:”Du följer inte reglerna om hemsida och tydliga priser och rabatter.
Du gör inget mer för klubben än någon annan icke betalande medlem gör.”
Jag har inte läst några regler någonsin som gäller samarbetspartners/sponsorer om det inte kommit till de senaste året eller så. Jag har erbjudit mig otaliga ggr att i dialog med ledningen ta fram dem. Priser kan jag inte använda mig av då de används som riktmärke för svartförsäljningen. Sätter jag inte ut priser är chansen hyffsat stor att jag är billigare än dem. Är problemet XLR8 Performance eller svartförsäljningen????????

Jag har varit medlem i snart 15år men på slutet ej betalande då jag måste på alla sätt jag tycker är möjligt få bort svartverksamheten. Jag har bidragit med mer kunskap och hjälp än någon annan någonsin i klubbens historia.

Självklart är all den här informationen negativ. Men det beror ju på svartförsäljningen. Ta bort den så är det löst. Jag kommer fortsätta motsätta mig den tills någon fattar vad rätt och fel är!!. Det är ju frukten av besluten i styrelsen och svartförsäljningen som orsakar det här, inte jag som firma.

Hela den här historien började med att jag försökte just blicka framåt och ta upp en dialog med HPC om problem och hur vi kan lösa dem och hur det ska se ut i framtiden. Jag behövde veta sådant för att göra satsningar i maskiner och lager. Cornerweight och rullandelandsväg mm hade jag tänkt att man kanske skulle börja ta med ihop med en del av sortimentet till banträffar, partaj och happenings osv. För att tex kunna bli återförsäljare av exempelvis skunk2 måste en ”buy in” göras för ungefär 50 000 kr Sånna typer av satsningar kräver planering och i mitt fall att HPC och XLR8 performance drar åt samma håll. Därför försökte jag få till en dialog med styrelsen och det slutade med att styrelsen delades och hälften hoppade av och kvar blev katastrof. Jag har erbjudit mig att göra jobbet helt och komma med förslag men ingen vågar visa sig så jag kan prata med någon för då ger man mig ett ansikte på den som håller svartförsäljningen bakom ryggen. Och de vill ingen. Det är väll knappast för att man tycker att man gör rätt.?? Man är självisk och kortsiktig och TROR att man kan komma över någon del billigt ibland eller så när det i själva verket kanske inte alls är billigare.

Sedan har det bara gått nerför. När jag lägger fram problemen så är de så jobbiga så man försöker allt möjligt för att de inte ska synas. Man skickar på mig varningar, hänvisar till regler som inte finns, raderar mina inlägg, flytta trådar och gud vet allt. Man försöker få tyst på mig och ser mig som problemet istället för att ta tag i den igentliga orsaken. Det finns inga argument för något som är så solklart fel.. Gör det som är rätt så kanske det här kan gå vägen tillslut ändå. Finns det något av de lite större forumen som tillåter sånt här? NEJ!! För vi skulle väll blicka framåt och där är vi väll större??
070 41 55 55 3
M.P
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: Civic Type R FK8
Namn: Magnus Pettersson
Been thanked: 1 time

10 februari 2012, 19:59

Jag åker gärna till Kinnekulle och tittar och framförallt lyssnar på härlig vtec.Jag som för närvarande
bara hör turbon vissla.Ut på bana åker jag inte eftersom ni andra bara skulle få äta damm. :wink: :wink:
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552

CTR FK8
Carbon Pack

Tidigare:
Scirocco R 16
Megane RS 265
Seat Leon Cupra R 2010
S2000-07
Civic Type R -04
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem

10 februari 2012, 21:04

m.p du är fan skön :lol:
Du är medlem och dessutom goldmember, men du har ingen honda. Det gillar vi. :mrgreen:

Vem vet du kanske får möjlighet att köra tillsammans med "riktiga bilar" :wink:
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

10 februari 2012, 21:44

Welen XLR8 Performance skrev:
Hammerin skrev:”Jag hinner inte bemöta allt detta nu... för vi som arbetar för klubbens bästa har häcken full just nu.
Ingen splittring i ledningen eller konflikter alls, framför allt har det aldrig varit någon konflikt med sponsorer eller annonsörer i klubben historia. Det enda som varit, mig veterligen är allt strul med dig.”

Jag har heller inte orkat driva det här speciellt mycket så efter du tog över har det väll varit lugnt. Vänta tills det här ställs på sin spets igen så blir det säkert problem igen.
Tragiskt nog är jag den enda av sponsorerna/samarbetspartners som bryr mig av de som HPC haft. Det säger mer om hur klubben har skött sina relationer med sponsorer och samarbetspartners. De som är eller har varit sponsor/samarbetspartner skiter i HPC för de säljer så lite på det området och man riktar sig då åt ett annat håll. Men om jag ringer dem och frågar hur de tycker vad tror du svaret kommer bli då?
Hammerin skrev:”Du annonserar om din firma i tid och otid där du inte får, trots påpekande. Det är du ensam om.”
Fel.. Verksamhet som sats i system utan företagande sprids genom HPC flitigt. Bekämpa det i stället.
Hammerin skrev:”Du följer inte reglerna om hemsida och tydliga priser och rabatter.
Du gör inget mer för klubben än någon annan icke betalande medlem gör.”
Jag har inte läst några regler någonsin som gäller samarbetspartners/sponsorer om det inte kommit till de senaste året eller så. Jag har erbjudit mig otaliga ggr att i dialog med ledningen ta fram dem. Priser kan jag inte använda mig av då de används som riktmärke för svartförsäljningen. Sätter jag inte ut priser är chansen hyffsat stor att jag är billigare än dem. Är problemet XLR8 Performance eller svartförsäljningen????????

Jag har varit medlem i snart 15år men på slutet ej betalande då jag måste på alla sätt jag tycker är möjligt få bort svartverksamheten. Jag har bidragit med mer kunskap och hjälp än någon annan någonsin i klubbens historia.

Självklart är all den här informationen negativ. Men det beror ju på svartförsäljningen. Ta bort den så är det löst. Jag kommer fortsätta motsätta mig den tills någon fattar vad rätt och fel är!!. Det är ju frukten av besluten i styrelsen och svartförsäljningen som orsakar det här, inte jag som firma.

Hela den här historien började med att jag försökte just blicka framåt och ta upp en dialog med HPC om problem och hur vi kan lösa dem och hur det ska se ut i framtiden. Jag behövde veta sådant för att göra satsningar i maskiner och lager. Cornerweight och rullandelandsväg mm hade jag tänkt att man kanske skulle börja ta med ihop med en del av sortimentet till banträffar, partaj och happenings osv. För att tex kunna bli återförsäljare av exempelvis skunk2 måste en ”buy in” göras för ungefär 50 000 kr Sånna typer av satsningar kräver planering och i mitt fall att HPC och XLR8 performance drar åt samma håll. Därför försökte jag få till en dialog med styrelsen och det slutade med att styrelsen delades och hälften hoppade av och kvar blev katastrof. Jag har erbjudit mig att göra jobbet helt och komma med förslag men ingen vågar visa sig så jag kan prata med någon för då ger man mig ett ansikte på den som håller svartförsäljningen bakom ryggen. Och de vill ingen. Det är väll knappast för att man tycker att man gör rätt.?? Man är självisk och kortsiktig och TROR att man kan komma över någon del billigt ibland eller så när det i själva verket kanske inte alls är billigare.

Sedan har det bara gått nerför. När jag lägger fram problemen så är de så jobbiga så man försöker allt möjligt för att de inte ska synas. Man skickar på mig varningar, hänvisar till regler som inte finns, raderar mina inlägg, flytta trådar och gud vet allt. Man försöker få tyst på mig och ser mig som problemet istället för att ta tag i den igentliga orsaken. Det finns inga argument för något som är så solklart fel.. Gör det som är rätt så kanske det här kan gå vägen tillslut ändå. Finns det något av de lite större forumen som tillåter sånt här? NEJ!! För vi skulle väll blicka framåt och där är vi väll större??
Är det bara jag eller har jag missat något? Enligt dig ska det finnas en stor svart maskin som spottar ut delar men efter mina få år här så har jag aldrig ens märkt av den? Kan det vara så att du tror att folket som skickar prisförfrågningar och aldrig återkommer får tag i samma del eller blir erbjuden utav maskinen?
Då kan jag säga att det i lätt 90% utav fallen handlar bara rent om priset, inte så svårt att du faller undan när du räknar 10-12kr per dollar..
Och för de som är rädda att handla utomlands för risken tror jag har minskat då det har blivit mycket vanligare och säkrare att handla "själv" direkt från staterna exempelvis..

Jag förstår din prisberäkning, det är klart att du inte kan erbjuda 6-7kr per dollar för då hade du inte kunnat gå plus alls... men man kan inte överleva i denna moderna värld genom att klaga på marknaden/kunderna/forumet/konkurrenterna, man kan endast överleva genom förnyelse och innovation.

Jag tror inte att det är lätt att sitta i din sits men det hjälper inte att sura ihop och deppa, enda sättet ut är just med förnyelse så den där svarta importmaskinen inte kan dra ner dig!

Tänk ut resten utav kvällen hur du kan öka din kundkrets samt öka din omsättning! Vilken väg skall du gå? Vilka alternativ har du? Vad har du för vision? Drömmar? Hur kan vi uppnå dem?

Exempel : Skapa stora gruppköp, "justerings dagar" hos dig, gör ett eget event hos dig osv.... se över ditt sortiment och vad du tror vi konsumenter kommer vilja köpa om 1-2 år.. se över dina avtalade priser med leverantörerna för bättre marginal osv.

Spåna gärna idéer här istället för att hålla de inom dig själv och bara spotta på forumet..om det nu finns en storsvartimportör som kränger delar hejvilt så kan han ju lätt klås med att du är legal med garantier och försäkringar, kanske även certifierad? Annars hade ju hela Sveriges legala företag varit bortblåsta för länge sedan ifall det inte hade gått att klå svartimportören! :wink:
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 2 times
Kontakt:

10 februari 2012, 22:41

Tror personligen att största svartimportören är var och en själv :) Fast så svart är inte den importen heller. Åker ju på tull och moms mest hela tiden...
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
blom_
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Ctr Fn2
Namn: Martin Blomquist

10 februari 2012, 22:47

+1
Follow your nose your nose knows...
Användarvisningsbild
Blue Machine
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: CW2 2,4 EXE
Namn: David Furubrink

11 februari 2012, 00:19

Anledningen till medlemsminskningen tror jag kan vara många. Tror att det dels beror på den ekonimiska krisen dvs att
folk fått mindre pengar att röra sig med, bilmärkeskonkurransen upplever jag har ökat mm.

Nu vill jag bara först klargöra att jag varken vill eller kan utala mig om företag och svartimportörer eftersom jag jag inte är insatt i frågan.
Har handlat av både Welen och Malkolm som båda gett mig mycket bra service.

Däremot kan jag inte blunda för Welens argument att medlemsminskningen till viss del beror på att det inom HPC:s styrelse funnits ytterst
oseriösa personer/person, under ett par föregående år. DVS året efter att Scotte lämnade ordförandeposten har jag för mig att det var.

För att ge bakgrund: Jag hade hamnat i en tvist med ett företag som sålde stylingdelar. Det företaget sponsrade HPC när det fortfarande fanns. Det var så jag hittat företaget. Men XSS som det förkortades hade blåst mig totalt, med felaktiga delar, ockerpriser samt falsk marknadsföring. Detta anmälde jag till ARN. Jag skulle fått 20% rabatt på delarna eftersom jag var betalande medlem på HPC. Något det visade sig att jag inte fått, och när jag kollade med ett annat företag så var priset på samma delar halva summan. I min handling till ARN referarade jag till detta och det faktum att jag inte ens fått den rabattsats som jag borde fått. Jag varnade även folk för XSS i tråden " Företag vi varnar för" och bad den sponsoransvarige att avsluta sponsorskapet med XSS på grund av detta. Det ger ju ingen bra reklam för HPC med sådana sponsorer menade jag.
Men till mitt stora förtret togs mina inlägg bort helt oförklarat bort och när jag frågade någon i styrelsen varför fick jag till svar att man utreder det i styrelsen. Sedan var det tyst tills jag fick hem en svarshandling från XSS, där det fanns med ett mail som den då varande ordföranden för HPC skrivit. Där stod att jag inte varit medlem för det år då jag beställt delarna. Det innebar att jag inte hade rätt till rabatten menade XSS. Saken var bara den att jag var medlem då och att Herr Dåvarande Ordförande uppgivit falska uppgifter till XSS och ARNs utredning. Som tur var hade jag medlemskortet kvar för det året. Herr Dåvarande Ordförande hade alltså gjort sig skyldig till urkundförfalskning. Varför undrar man? Det undrar jag fortfarande. Detta är varför jag gjorde ett uppehåll med mitt medlemskap tills nu när denna personen inte är ordförande.

Hur som helst ger jag klubben en ny chans att visa vad den går för och har betalt medlemskap för 2012. Ser framemot att träffa medlemarna på några banträffar i år :)

Tycker dock att man måste få ge både ris och ros, det blir farligt när man börjar censurera folk för deras åsikter.

Sedan tycker jag inte att man ska behöva göra säljavdelningen tillgänglig för bara medlemar. Det är en guldgruva för ALLA som gillar Honda att
kunna köpa och sälja delar där. Gör man det till en medlemsavdelning tror jag att mer publicitet försvinner och det blir färre medlemmar. Det blir mindre utbud och svårare att sälja.

Mordiiax: Nej, inte om man inte känner någon med ett företag som tar in delarna åt dig,,, som man kan använda eller sälja vidare med profit...
Kör:

Accord CU2 2,4 EXE

Projektbil:

CRX VT Mid Type R
Användarvisningsbild
Mordiiax
1337!
1337!
Bil: Civic 1300 -81
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 2 times
Kontakt:

11 februari 2012, 01:00

Men om man har företag som tar in delarna, så har man väl ett företag och är inte en privatperson som kränger svart?
*Regionsombud Norr* Johan Mähler 070 358 06 13
Honda Accord Tourer -11 & Honda Civic 1300 -81
Tidigare Honda: Civic "Spoon", Civic diesel, Civic VEi, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Welen
Proffs
Proffs

11 februari 2012, 09:39

Brox skrev: Är det bara jag eller har jag missat något? Enligt dig ska det finnas en stor svart maskin som spottar ut delar men efter mina få år här så har jag aldrig ens märkt av den? Kan det vara så att du tror att folket som skickar prisförfrågningar och aldrig återkommer får tag i samma del eller blir erbjuden utav maskinen?
Då kan jag säga att det i lätt 90% utav fallen handlar bara rent om priset, inte så svårt att du faller undan när du räknar 10-12kr per dollar..
Och för de som är rädda att handla utomlands för risken tror jag har minskat då det har blivit mycket vanligare och säkrare att handla "själv" direkt från staterna exempelvis..
Storleken på svartförsäljningen är omfattande. Exakt hur stor är klart att jag inte kan visa men det är den. Klart att vanliga medlemmar kanske inte märker av det speciellt mycket men jag som är mitt i smeten märker det ofta. Folk tror att den här personen har företag och sponsrar HPC och vill förhandla med mig om priset på en vara för just i det här fallet var han någon hundring billigare än mitt pris i säljes anonnsen. Klart jag måste engagera styrelsen då.. Problemet är ju att den här personen tillåts sitta i just styrelsen och att han får stöd. En sådan styrelse förtjänar inte att sitta aktiv och ska inte häller. Andra varianter är kunder som kommer till mig som berättar om köpes anonser där de blir pm:ade div förslag och erbjudanden. Att man dessutom som medlem i styrelsen har möjlighet att läsa mina pm med kunder är ju ytterligare en anledning varför man inte kan ha jäviga personer i styrelsen. Bara att möjligheten finns gör skada.
Jag har inte fasta priser på saker som jag inte har i lager och har lagerkostnader för. Priserna beror på storlek tyngd och hur mycket grejjer som kan samfraktas. En front tex för 100 dollar kostar kanske 200 dollar att skicka.. Det är klart att det blir dyrare än 12kr/dollarn då. Så allt beror på tillfälligheterna.
Som företag har jag rabbater så jag kan hålla ner priset så det i princip alltid kommer vara billigare att handla av mig än att ta hem själv.

Brox skrev: Jag förstår din prisberäkning, det är klart att du inte kan erbjuda 6-7kr per dollar för då hade du inte kunnat gå plus alls... men man kan inte överleva i denna moderna värld genom att klaga på marknaden/kunderna/forumet/konkurrenterna, man kan endast överleva genom förnyelse och innovation.

Jag tror inte att det är lätt att sitta i din sits men det hjälper inte att sura ihop och deppa, enda sättet ut är just med förnyelse så den där svarta importmaskinen inte kan dra ner dig!

Tänk ut resten utav kvällen hur du kan öka din kundkrets samt öka din omsättning! Vilken väg skall du gå? Vilka alternativ har du? Vad har du för vision? Drömmar? Hur kan vi uppnå dem?

Exempel : Skapa stora gruppköp, "justerings dagar" hos dig, gör ett eget event hos dig osv.... se över ditt sortiment och vad du tror vi konsumenter kommer vilja köpa om 1-2 år.. se över dina avtalade priser med leverantörerna för bättre marginal osv.

Spåna gärna idéer här istället för att hålla de inom dig själv och bara spotta på forumet..om det nu finns en storsvartimportör som kränger delar hejvilt så kan han ju lätt klås med att du är legal med garantier och försäkringar, kanske även certifierad? Annars hade ju hela Sveriges legala företag varit bortblåsta för länge sedan ifall det inte hade gått att klå svartimportören! :wink:
Du är 5 år efter.. Allt det där är redan uträtt och beakatat och jag tänker inte sitta och blåtta mitt företag för allmän beskådning För runt 5 år sedan var jag beredd att satsa men ville kolla så jag fortfarande hade HPC med och tillsammans kunde vi då dragit åt samma håll. Istället valde man att hålla svartimporten om ryggen och begränsa möjliheterna för samarbetspartners vilket faktiskt förvånade mig ganska kraftigt.

Om du tycker att jag spottar på forumet får stå för dig.. Det jag försöker förklara är att jag försöker rädda det på sikt och enda sättet kvar är att visa medlemmarna hur man i styrelsen i alla fall fram till idag fattar sina beslut och tänker.Genom att göra det offeciellt är enda sättet jag kan se att det skulle bli en förändring. Jag hoppas Richard har kraften,viljan och förståndet att ta det här besluten mot mångas viljor men det är att göra rätt och för en långsiktig förbättring..
Brox skrev:om det nu finns en storsvartimportör som kränger delar hejvilt så kan han ju lätt klås med att du är legal med garantier och försäkringar, kanske även certifierad?
Brox skrev:i lätt 90% utav fallen handlar bara rent om priset
Det här är ju rejält motsäjelsefullt eller hur?
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem

11 februari 2012, 11:10

Hej!
Blue Machine:

Jag kan tyvärr inte svara på något av du skrivit då detta är helt obekant för mig. Dock så kan jag tala om att vi har haft problem att tillsätta styrelsen och ledningen med folk, och några av de tillsatta har tyvärr varit mer eller mindre frånvarande. Detta är tyvärr något man aldrig kan göra något åt... framför allt då vi är en ideél förening. Vi hoppas att de som sitter idag är mer seriösa och engagerade än vissa tidigare personer.

När det gäller sponsorer, så har vi bara haft Autopunkten och Rosenholtz. De har inte klaga på hur vi skött oss. Varför de i dagsläget inte sponsrar är pga att de inte tycker att det är värt den summan de betalat tidigare, dvs för dyrt. Där kan jag hålla med dem om, därför håller detta på att utredas och tas fram nya produkter till dem. Detta är även starkt påverkat av konjukturen som vi är i.

Medlemstappet i märkesklubbarna är påtagligt, så vi är inte ensamma om detta. Det som har skiljt oss från de andra på den ekonomiska sidan är att vi allltid har haft gratis bankörning till medlemmarna, där de andra tar 250kr-700kr.

Deras medlemsavgifter är också högre... de betalar från 250kr-1000kr.
jag vet bara en klubb som tar 250kr resten är högre.

Detta sammanslaget på alla träffar blir stora pengar, som vi aldrig har fått in. Detta har jag sett som ett stort problem, så därför beslutades förra året att vi skall ta 300kr vid event, dock så vill jag inte chocka deltagarna så vi började mjukt förra året med 100kr. I år blir det 300kr, detta ger enligt budget ett tillskott på 18.000kr

Det du nämner om företaget är väldigt beklaglit, dock så är detta ett problem vi är lite medvetna om, därför är vår ambition att enbart ha mångåriga seriösa företag som samarbetspartners. Pean Sweden är ett bra exempel.

Många/vi har varit lite för sugna på rabatter och tagit in vem som helst utan ritkig koll. Det är blandannat med vår sponsoransvariga, som det har varit en del strul med kontinuiteten.

Om det har gått till på det viset som du skriver, så är det under all kritik.

Jag hoppas att du kommer att få en härligt 2012 säsong, och se att vissa saker är bättre. Vi hoppas att även du kan vara en positiv och stärkande del i vår klubb.
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Andreas79
Master
Master
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

11 februari 2012, 16:20

Ni som inte betalt 300 kr i medlemsavgift: Gynna Hondaklubben och tänk på allas bästa,
det gör klubben ännu bättre ekonomiskt sätt, jag tycker inte det är en stor summa
räknat på ett helt år :wink:
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

11 februari 2012, 17:03

Brox skrev: Jag förstår din prisberäkning, det är klart att du inte kan erbjuda 6-7kr per dollar för då hade du inte kunnat gå plus alls... men man kan inte överleva i denna moderna värld genom att klaga på marknaden/kunderna/forumet/konkurrenterna, man kan endast överleva genom förnyelse och innovation.

Welen XLR8 Performance skrev: Du är 5 år efter.. Allt det där är redan uträtt och beakatat och jag tänker inte sitta och blåtta mitt företag för allmän beskådning För runt 5 år sedan var jag beredd att satsa men ville kolla så jag fortfarande hade HPC med och tillsammans kunde vi då dragit åt samma håll. Istället valde man att hålla svartimporten om ryggen och begränsa möjliheterna för samarbetspartners vilket faktiskt förvånade mig ganska kraftigt.

Om du tycker att jag spottar på forumet får stå för dig.. Det jag försöker förklara är att jag försöker rädda det på sikt och enda sättet kvar är att visa medlemmarna hur man i styrelsen i alla fall fram till idag fattar sina beslut och tänker.Genom att göra det offeciellt är enda sättet jag kan se att det skulle bli en förändring. Jag hoppas Richard har kraften,viljan och förståndet att ta det här besluten mot mångas viljor men det är att göra rätt och för en långsiktig förbättring..
Seriöst? Blåtta ditt företag? Först pratar du om att jag är 5 år efter men inte fan har jag sett dig göra något större på de 5åren än att vara en helt vanlig användare som inte ens är medlem krängandes prylar som en hobby!
Brox skrev:om det nu finns en storsvartimportör som kränger delar hejvilt så kan han ju lätt klås med att du är legal med garantier och försäkringar, kanske även certifierad?
Brox skrev:i lätt 90% utav fallen handlar bara rent om priset
Welen XLR8 Performance skrev: Det här är ju rejält motsäjelsefullt eller hur?

Motsäjellsefullt? Du påstår själv att du har bättre priser ?
Varför kan du ändå inte klå en ensam svartimportör? Kanske för att du ses som en själv? Inte vet jag men nya lokala hondamedlemmar frågar mig om det går att lita på dig då de får en bild utav dig som liknar en svartimportör!
Welen XLR8 Performance skrev: Som företag har jag rabbater så jag kan hålla ner priset så det i princip alltid kommer vara billigare att handla av mig än att ta hem själv.
Seriöst , sluta gnäll och börja sälj!
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

11 februari 2012, 17:05

En fråga till welen: Betalar du något till klubben ens? Betalar du sponsoravgift? Eller något?
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Welen
Proffs
Proffs

11 februari 2012, 18:53

Brox du missuppfattar typ allt..

Du skrev att svartföretagare är lätta att konkurera med genom att en legal firma har garantier mm och i anda meningen att till 90% är det det lägre priset som styr vart man handlar.. Är inte det motsägelse fullt?

Vad jag menar med blotta mitt företag är att jag vill inte lägga ut mina strategier, affärs och framtidsplaner helt och hållet på ett öppet forum.

När jag menar att du är 5 år efter så syftade jag på det här uttalandet:

"Tänk ut resten utav kvällen hur du kan öka din kundkrets samt öka din omsättning! Vilken väg skall du gå? Vilka alternativ har du? Vad har du för vision? Drömmar? Hur kan vi uppnå dem? "

Där var jag för ca 5 år sedan och jag försökte få med klubben. När det inte går så kan jag heller inte satsa på det sättet det var tänkt. I förlängningen är det klart att det leder till anonsering, sponsring och eventuella intäckter för klubben. Men än så länge har jag inte betalat något direkt till klubben. Men för att jag ska betala krävs det att jag får ett samarbete som fungerar. Det är inte en envägs tjänst. Sånna här möjligheter verkar man inte fatta så vitt jag vet. Något litet special erbjudande och försök till grupp köp är nog det enda jag gjort de senast 5 åren och det är just för att inget fungerar ihop med HPC så som det ser ut nu så ör jag på gränsen till att lögga ner.

Om jag uppfattas som en svartimportör så är det typ katastrof och något som man också måste motverka men det är svårt när samarbetet med klubben inte finns och inga andra regler för sponsorer/samarbetspartners än för de vanliga medlemmarna. När jag blev samarbetspartner fick jag visa att jag har ett regestrerat företag och betalar moms. Om inte det räcker som trygghet kan jag skicka varor med postförskott så man betalar när man får sina grejjer.
070 41 55 55 3
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

11 februari 2012, 21:04

Du kanske skulle starta företaget utanför honda forumet och sen gått in som samarbetspartner just nu känns det bara lite B med ett företag utan någon egen hemsida ens...

Tror många kan se förbi dig och ditt utbud bara för att det känns så garageaktigt.

Jag tänker inte skriva något mer här för jag får inget ut av det...

Hoppas bara klubben inte försvinner, det vore synd!
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
anno
Styrelsen Gold
Styrelsen Gold
Namn: Andreas Norberg
Been thanked: 1 time

11 februari 2012, 21:31

Ingen fara med klubben...
Vice Ordförande
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Mercedes E300 TDT W124 OM603 1991
BMW E91 M - Sport 325d N57D30 2011
VW Lupo 3L 6E1 AYZ 2001
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem

12 februari 2012, 00:20

Klubben står stabilt många år framåt nu, vi har troligtvis några bra stora sponsorer på G. Bankalendern kan förhoppningsvis presenteras inom 2 veckor.
Mycket på G nu :D :D
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Användarvisningsbild
Brox
Lärd
Lärd

12 februari 2012, 01:20

Härligt Richard! :)
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Styrelsen
Bil: S2000 -05
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 18 times
Been thanked: 33 times

12 februari 2012, 02:21

Skönt att höra!
Richard Lindström, Stockholm
Accord, EK4, S2000
blom_
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Bil: Ctr Fn2
Namn: Martin Blomquist

12 februari 2012, 10:37

Welen:
Du nämner åtaliga gånger samma person som du påstar att du inte hyser något personligt agg emot, men du vet likaväl som alla andra att det finns flera som kränger grejjor privat på den här brädan, det börjar ju lysa igenom lite.
Sen måste jag även få ställa frågan vad vet DU vad personen i fråga gjort för klubben som styrelsemedlem dom senaste åren?
Med oss ovetande kan det mycket väl vara han som hållit klubben igång över huvud taget, eller hur?

Ni kanske skulle prata med varrandra ist för att svinga skit bakom ett tangentbord?

Jag måste även få flika in ett argument som jag är helt säker på att det avgör om folk köper sakerna från någon av våra sponsorer eller dom du kallar svartimportörer, hjälpen att få grejjorna att funka, kortsiktga lösningar som fungerar "sålänge" för att folk helt enkelt ska få sina bilar rullande så stor del av sessongen som möjligt.
Sånna projekt mig veterligen är det sällsynt att företag tar i. Där ska saker och ting slutföras direkt.

Lägg fram förslagen på dina regler du har kommit fram till öppet och lämna sedan över bollen till styrelsen.
Då är det upp till klubben att få ett fungerande sammarbete,och DU har därmed tagit första steget. Ärr det ingen som tar i det då så har du ju en sak mindre att tänka på iaf...
Follow your nose your nose knows...
Skriv svar