Hjälp! Hörlurar med noise cancelling sökes

För Topics som ej är motorrelaterade
Tzatziki
Bil: Honda Type-R -07
Namn: Richard Carlsson
Kontakt:

Jag har en litet problem. Jag arbetar inom industri och lyssnar dagligen på spotify.
Jag har tidigare haft ett par Marshall Minor hörlurar men blev sugen på ett par lurar med aktiv reducering för att få bort de "farliga" ljuden från pressar och dylikt. Det blev en investering i ett par Bose Quiet Comfort 15 vilket isolerade riktigt bra, lätta och bekväma med ett otroligt fint ljud. Dock fallerade dom på bastrycket. Vissa låtar höll dom inte riktigt måttet, vilket även tagits upp i olika tester på internet.

Efter lite knappande på internet så fick jag upp ögonen för ett par Parrot Zick hörlurar som lät intressanta ...
Jag bestämde mig för att beställa dessa genom NetoNet pga de hade en fysisk butik i närkommunen och tänkte att det kunde vara bra ifall det blev några problem. Dessa var endast tillgängliga som en beställningsvara dvs, de fanns inte tillgängliga i butik. Dock till min stora förvåning så gick det inte att teckna någon extra försäkring för hörlurar hos NetoNet. Något som inte togs upp under deras försäkringsvilkor på hemsidan. Nåväl. Kunde jag inte teckna någon försäkring för ett par hörlurar som kosta över 3.000:- så fick de va.

Ut och knappade vidare på internet och fick syn på ett par Sennheiser PXC450. Anledningen till att dessa blev intressanta var mycket pga medhörningsfunktionen som var mycket intressant. Blev några korta test-fakta om hörlurarna och allt såg jätte bra ut. En beställning blev det och 1½ vecka senare hämtades dom ut.

Första känslan när man tog på dom var si sådär. Satt väl inte helt 100% runt öronen och något jag konstigt nog missade var att ljudet kraftigt försämrades med den aktiva reduceringen aktiverad. Medhörningen fungerade bra men med den aktiva reduceringen avslagen så fungerade inte heller medhörningsfunktionen.

Så nu efter denna långa recensionen så sitter jag här och försöker hitta ett par andra intressanta hörlurar, men det är inte så förbaskat lätt. Därför hoppas jag att det kanske sitter någon high-tech kille/tjej som har koll på det här med hörlurar med aktiv reducering. Kraven jag har är givetvis reduceringsfunktionen. Headset funktion är ett måste och ett stort plus är om det finns en medhörningsfunktion. Har dock inte lyckats hitta några andra med denna funktionen förutom Sennheiser hörlurarna.

Som sista ord så kunde jag investerat i ett par nya Peltor hörlurar som har bluethooth funktion och ena med det fjärde men då jag lyssnar på så mycket musik lägger jag stor tyngd på ljudkvaliten vilket jag inte tycker Peltor erbjuder.
Nu har de väl en liten annan tanke med sina hörselkåpor men kort och gott. Är det någon som vet några riktigt bra lurar med aktiv reducering, headset m.m så skriv gärna, ifall ni orkat plöja igenom denna korta roman ;)
En sista sak också, det måste vara On Ear hörlurar, In-ear är ej intressanta.
Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen
anno
Namn: Andreas Norberg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Beats By Dr Dre. Har kommit i ny utgåva, 2.0. Kör med "1.0" och har en grym bas. Nöjd i övrigt.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-hor ... 3660.5695/
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Tzatziki
Bil: Honda Type-R -07
Namn: Richard Carlsson
Kontakt:

anno skrev:Beats By Dr Dre. Har kommit i ny utgåva, 2.0. Kör med "1.0" och har en grym bas. Nöjd i övrigt.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-hor ... 3660.5695/
Får ta och provlyssna ett par såna. Testade någon Dr.Dre förra året och förstod inte vad som var så bra med tanke på prislappen. Men tacksam för alla tips och rekommendationer! :]
Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen
Skriv svar