Då kör vi nytt repotage!
Körde till Magnus Andersson i Sjöbo för att köpa Hondata S300 och passade då på att göra ett nytt repotage. Det var första gången jag träffade Magnus, en trevlig och social kille som verkligen gillar Honda. Diskuterade en hel del om projekt och framtid för hans ITR.
Namn: Magnus (Bengt Iderth) Andersson
Ålder: 29
Status: Sambo
Arbete: Byggnadsarbetare
Bilar: Integra Dc2 -98, Jazz -12, Bmw 750i -99
Bor: Sjöbo
Antal år med Honda: 9 år

- Min första kontakt med honda var när jag åkte med Jim H:s storebror Ted i hans civic vt. Körde med min förstabil då ( Volvo 850 glt) och tyckte där va bra ös i den men civicen va ju rena racebilen i gemförelse. Så jakten började då på en Honda och V-tec va ett krav.
En kompis sa till mig" Kolla på Integra Type R, ovanlig o trevlig motor". Ok tänkte jag. Kollade på en svart en i trelleborg men där va för mycket styling på den och en massa småfel så den fick va. Senare på senvintern 2005 så dök denna vita jag har nu upp och det blev köp efter en provtur. När jag varvade över 5700 varv så tänkta jag " japp, denna ska jag ha" =)



Bil: Honda Integra Type R -98 DC2
Miltal: 12420
Antal ägare: 7
Antal timmar nerlagt på bilen: Tja... i snitt 8 timmar i veckan i snart 9år
Spec på bilen:
Dc2 med färgen championship white
Kaross:
Saker som är borttagna är: Type R dekaler, dimljus bak, vindrutetorkare o spolarmunstycke bak, antenn, bilstereo och samtliga högtalare, alla asfaltsmattor, nyckelhål bak.
Annan lättning. Racebatteri Odessy pc680. Andra sidospeglar.

Hjulupphängning: Energy suspension bussningar överallt, länkarmar målade med svart hammarlack,
Tein SRC fullt justerbara i hårdhet och retur. 22k fram och 18k bak.
Skunk2 camber kit fram och bak. 2,5 grader fram, 3 grader bak. toe 0 fram och bak.
Stålomspunna bromsslangar
Feredo 2500 bromsklossar och orginalskivor. Byggt kylning till bromsarna fram.
Motul bromsvätska (blå).

Motor:
Nyrenoverad B18c6 med jdm kolvar.
DC 4-1 grenrör med 2,5" collector. Rostfritt 2,5" hemmasvetsat avgassystem med biltema racekatt, 600m simondämpare i mitten i Appel racing i slutet med dieselkrök.
insug: Aka "Valkuk" i kolfiber
Ställbar btr. Bredbandslambda Bosch.

Hjul:
Oem Enkei 15x6 ET 50 med Toyo R888 GG 195/50/15
Oem Mazda RX - 7 FD3S 16x8 ET 50 med Kumho ecsta v700 225/45/16
Compomotive Magnesiumfälgar 16x6,5 ET 46 med continental 185/55/16
Hjulmuttrar: Spec D1

Integran har Magnus haft i snart 9 år. Det är hans första Honda och förstod knappt vad det han hade köpt för nåt, men idag vet Magnus hehe =). Den har passerat olika stadier genom åren med stor bilstereo o baslåda o lite smygstyling men idag är det mer race som gäller.
Bilen rullade på Sturup och Knutstorp i år så de kommer att köras på dom banorna mestadels nästa år med.
Har även lovat att komma till Mantorp 2014.
Tack för att jag fick göra detta repotage!
Vi syns säsong 2014!
_________________
Andreas Norberg
Ordförande