Ac service?
-
- Bil: Honda Accord
- Namn: Johan Sundqvist
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 6 times
Har vi någon här på forumet som jobbar med ac i Stockholm?
Min ac fungerade förra året men iår lyser bara cirkulationslampan hela tiden och det blåser hela tiden varmt.
Så jag tror att jag behöver en ac service.
Därför undrar jag om det är någon som jobbar med ac i Stockholm som kan hjälpa mig?
Min ac fungerade förra året men iår lyser bara cirkulationslampan hela tiden och det blåser hela tiden varmt.
Så jag tror att jag behöver en ac service.
Därför undrar jag om det är någon som jobbar med ac i Stockholm som kan hjälpa mig?
- Lärfors
- Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
- Namn: Andreas Lärfors
- Has thanked: 443 times
- Been thanked: 300 times
2011 Accord va? Har du kollat säkring och reläen?
På AC husets remhjul sitter det en koppling som aktiveras av en relä. Så remhjulet snurrar när motorn är igång men driver bara AC kompressorn när reläen aktiveras. Både relä och koppling kan sluta fungera.
Med min 2008 Civic hade jag fel på yttertemperaturmätaren, bilen trodde att det var -40C utomhus konstant vilket gjorde att AC aldrig gick igång.
På AC husets remhjul sitter det en koppling som aktiveras av en relä. Så remhjulet snurrar när motorn är igång men driver bara AC kompressorn när reläen aktiveras. Både relä och koppling kan sluta fungera.
Med min 2008 Civic hade jag fel på yttertemperaturmätaren, bilen trodde att det var -40C utomhus konstant vilket gjorde att AC aldrig gick igång.
Andreas Lärfors : IT ansvarig
-
Skumt varför har jag inte fått något meddelande att du har skrivit i min fråga?Lärfors skrev: ↑14 maj 2023, 08:29 2011 Accord va? Har du kollat säkring och reläen?
Hur som helst så har jag idag fyllt på acn men cirkulationslampan lyser fortfarande!
Så jag får nog kolla säkring och relä, säkringen kan jag säkert läsa mig till vilken det är men hur vet jag vilket relä det är?
-
Jag trodde att man skulle subscriebade automatiskt när man startar en tråd, men det gjorde man tydligen inte på det här forumet, så nu har jag lärt mig det.
Nu en annan fråga.
Finns det något knep för att få loss relät?
Är det bara en smal tång som gäller?
För med bara fingrarna gick det inte och jag har ingen bra tång på jobbet.
Nu en annan fråga.
Finns det något knep för att få loss relät?
Är det bara en smal tång som gäller?
För med bara fingrarna gick det inte och jag har ingen bra tång på jobbet.