mozZe skrev:<!--quoteo(post=527339:date=29 Jan 2009, 23:12:20:name=CayLe)--><div class='quotetop'>QUOTE(CayLe 4 29 Jan 2009, 23:12:20) <a href="index.php?act=findpost&pid=527339"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=527336:date=29 Jan 2009, 23:06:45:name=mozZe)--><div class='quotetop'>QUOTE(mozZe 4 29 Jan 2009, 23:06:45) <a href="index.php?act=findpost&pid=527336"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Här kommer lite frågor till er/CayLe!
Hur kopplar man in remoten i cigguttaget? För jag antar att man måste göra det från insidan o skarva på den via en av sladdarna i den eller?
Sen undrar jag även hur tjock kabel du rekommenderar att man drar vidare från bakhögtalarna till steget...
Samt tjockleken på remotekabeln?
Hmm... tror inte jag har några direkta frågor efter jag fått svar på dessa...
Den till cigguttaget kopplar du in med hjälp av en strömtjuv. Det är bara en signalkabel så du behöver egentigen ingen kabelarea alls. Ta en lagom inte går av så lätt. Samma sak med högnivån egentligen.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Såg en bild där han använt sig av en vanlig cigguttagskontakt, så man lätt kan dra ur den o så om man vill ha bort grejerna lite snabbt o lätt...
Hur lång strömsladd behöver man ungefär?
O hur långa högtalarkablar? har noll koll hur sakerna ska dra i inredningen som det kan ju svälja rätt mycket kabel om det är en omständig väg :/
behöver man lika grov minus kabel som plus?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
De går bra att bara fixa remoten med en "cigguttags"-kontakt men de blir ju snyggare o så kan man använda uttaget till annat när de behövs om man kopplar in sej på annat sätt, tex strömtjuv.
Ca. 5m kabel brukar bli bra mellan batteri och förstärkare i skuff.
Sen kan nog 20mm2 nog vara lite i underkant, skulle nog köra på lite grövre. Med 30mm2 borde man nog vara på den säkra sidan

Nardik.se har en enkel guide på detta under "magazinet" som man kan titta på.
Kör alltid lika grov minus som plus så blir det bra
Högtalarkablarna behöver väl du inte så långa av, eller? nån meter räcker väl..