Färgförslag Fälgar/bromsok på honda civic type R
Hej!
Köpte mig nyligen en Honda Civic Type R och de enda som var lite halvdant på bilen var fälgarna eftersom att de var lite kantstötta.
Tänkte därför ta och fixa till detta och när jag ändå håller på så kan jag väl ta och måla de i nån läcker färg som passar till färgen på bilen.
Har gjort några förslag men vet inte riktigt själv vad som är snyggast - tyckte själv röda bromsok och vita fälgar blev en bra kombo men är ju även viktigt vad allmänheten tycker. om inte dessa färger så är andra förslag också välkomna
Original:

Köpte mig nyligen en Honda Civic Type R och de enda som var lite halvdant på bilen var fälgarna eftersom att de var lite kantstötta.
Tänkte därför ta och fixa till detta och när jag ändå håller på så kan jag väl ta och måla de i nån läcker färg som passar till färgen på bilen.
Har gjort några förslag men vet inte riktigt själv vad som är snyggast - tyckte själv röda bromsok och vita fälgar blev en bra kombo men är ju även viktigt vad allmänheten tycker. om inte dessa färger så är andra förslag också välkomna
Original:

Senast redigerad av Agasaxen den 19 april 2015, 02:05, redigerad totalt 1 gånger.
- posterman360
- Bil: civic type R ep3
- Namn: Robert påhlsson
Bild nr 3 så råast ut! 
070-4700787
E.S.F el service AB
jir måleri AB
Ivarssons RÖR AB
ventilationskontroll aeolus AB
Robert Påhlsson
Team Japtuning
Kör : Ep3
070-4700787
E.S.F el service AB
jir måleri AB
Ivarssons RÖR AB
ventilationskontroll aeolus AB
-
JimmyW92
- Bil: CTR Ep3
- Namn: Jimmy Wännström
Beror lite på i mina ögon.
Är fälgarna det enda du ska ändra på bilen eller? Jag tycker att svart-rött är snyggast men inte på orginal egentligen. Ska du på med riktig vinge och lite annat så svart-rött.
Är det den där looken du planerar att köra på så vitt-rött såg jäkligt stilrent ut
Är fälgarna det enda du ska ändra på bilen eller? Jag tycker att svart-rött är snyggast men inte på orginal egentligen. Ska du på med riktig vinge och lite annat så svart-rött.
Är det den där looken du planerar att köra på så vitt-rött såg jäkligt stilrent ut
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
-
Spikeis
- Bil: Honda Civic Type-R FN2
- Namn: Andreas Nyqvist
jag avråder dig att köpa vita fälgar, om du inte vill tvätta fälgarna varje dag 
dammet kan vara ett helvete att få bort också på vita fälgar.
Har en polare som hade vita fälgar och han fick tvätta dom ofta, så han bytte till slut, så fort han fuskade med tvättningen märktes det
dammet kan vara ett helvete att få bort också på vita fälgar.
Har en polare som hade vita fälgar och han fick tvätta dom ofta, så han bytte till slut, så fort han fuskade med tvättningen märktes det
har satt ut den på annons, dock är det mest bara en priskoll för att se vad dom ligger i värde, har dock bara fått in ett enda lite mindre seriöst budfour skrev:Bilen verkar vara till salu.
är nog som du säger Spikeis - att med vita fälgar skulle man få skrubba ihjäl sig :/ men skulle jag köra med svarta fälgar visst är det mattsvart jag borde rätta mig efter i så fall?
- pasen

- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 155 times
Beror på hur man använder bilen.
Jag har vita fälgar, jag vaxade dem när de var nya för 2-3 år sedan och bromsdammet släpper utan avfettning fortfarande.
Kör man året runt eller väldigt mycket kan jag förstå att det blir ett problem dock...
Jag har vita fälgar, jag vaxade dem när de var nya för 2-3 år sedan och bromsdammet släpper utan avfettning fortfarande.
Kör man året runt eller väldigt mycket kan jag förstå att det blir ett problem dock...
-
Spikeis
- Bil: Honda Civic Type-R FN2
- Namn: Andreas Nyqvist
Dom mattsvarta med gul text (bild 3 tror jag det var) var helt klart snyggastAgasaxen skrev:har satt ut den på annons, dock är det mest bara en priskoll för att se vad dom ligger i värde, har dock bara fått in ett enda lite mindre seriöst budfour skrev:Bilen verkar vara till salu.- skulle jag dock få rätt bud kan jag tänka mig att sälja den
är nog som du säger Spikeis - att med vita fälgar skulle man få skrubba ihjäl sig :/ men skulle jag köra med svarta fälgar visst är det mattsvart jag borde rätta mig efter i så fall?
Men fälg val tycker jag personligen är skit svårt, jag har fortfarande inte hittat ett par nya fälgar jag vill ha
Där ser man, jag har aldrig personlig ägt vita fälgar, så har ingen egen erfarenhet av det, bara min polares.pasen skrev:Beror på hur man använder bilen.
Dock tror jag inte han vaxade fälgarna.
Men vaxning kan ju vara ett bra alternativ för att kunna hålla fälgarna rena smidigt.
Kanske något jag borde göra på mina, för svårt att få bort smutsen på mina ibland också, så tack för tipset om att vaxa dom
Polarens bil var en året runt bil och han körde mycket, tror han kör runt 3000-3500 om året