Nyköpt bil

Diskussioner om styling och stereo.
tompa_

Hej!
Nu har man bytt ut ITR mot ATS Tourer är väl med lite blandade känslor är klart.

Är i vart fall riktigt nöjd med att vara kvar inom Hondafamiljen. Nu till min lilla fråga om stereon i ATS tourer. Någon som vet lite vad det är för stereosaker i den? Dessvärre sitter en högtalare löst så jag måste in och fixa detta, men det görs på garanti får jag förutsätta. Till saken hör att jag kanske sätter in mitt gamla steg och framsystem, men är lite osäker på hur det är möjligt om jag ska behålla originalstereon. Någon som har lite info?

m v h

Tomas
Tomas Svensson
-------------------------------
Accord TypeS Tourer - 08
<!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Honda ITR -98 [Såld]
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
Saab 9-5 Nordic -00 [Såld]
Toyota Corolla -90 [Såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
stegen

Vet ingenting om just den bilmodellens stereosystem... men efter att ha försökt kika efter möjligheter i andra bilar med fabriksmonterade anläggningar så verkar det sällan helt enkelt!
Lågnivå ut från originalstereon KANSKE finns.
Knepiga inkopplingar mellan ljudsystem och resten av bilens elsystem finns ganska säkert.
Förstärkeri i originalstereon kan vara anpassat för speciella OHM-tal på högtalarna... och viceversa...
Det bästa är kanske att (om inte lågnivå finns) ta en högnivåsignal och skicka in i en annans (bra!) bilanläggning för att se om ljudkvaliteten räcker till (alltså: önskar man ens att det låter högre/mera från den:-)
Annat bra måste vara att kunna få tips från andra som lyckats få till ett bättre ljud i en viss bilmodell... och då helst om man själv får möjlighet att lyssna i den bilen då!

Jag skulle nog nöja mej med att byta högtalare... om man kan komma åt ex en framhögtalare och förlänga högtalarkabeln in i en någorlunda bra hemmahögtalare så borde man få en viss uppfattning om hur vettigt förstärkeri/CD-enhet är.

Andra kanske har en annan uppfatttning... men lyssna på en som är gammal och klok :)
Sture Teglund
tompa_

Hej!

Tack för ditt svar, jag har själv kollat lite på möjligheten i Saab och då kommit fram till din lösning med högnivå. Jag tycker att det låter klart hyffsat, med undantaget för högtalaren som sitter löst. Det är dock stor skillnad på den utrustning jag har liggandes. Troligen blir det väl att skruva fast den högtalare som sitter löst och nöja sig med det.
Tomas Svensson
-------------------------------
Accord TypeS Tourer - 08
<!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Honda ITR -98 [Såld]
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
Saab 9-5 Nordic -00 [Såld]
Toyota Corolla -90 [Såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skriv svar