Hur få bästa ljud utan att såga....

Diskussioner om styling och stereo.
Rasorblade

Har en Civic -09 med urkasst ljud.
Tänker inte byta ut stereon (för mkt jobb)
Hur få jag mer bas? Går det att sätta basar i bakdörrarna eller måste jag ha en baslåda/kanon i bagagen?
Har redan bytt ut framhögtalarna till bättre.

Please...... hjälp mig... just nu har frugan bättre ljud i sin Polo :whip: :ranting:
Elvis_EG2
Namn: Elvis

fixa slutsteg till högtalarna så får du lite bättre bas
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Rasorblade

Elvis_EG2 skrev:fixa slutsteg till högtalarna så får du lite bättre bas
Ok!
Var är bästa placering av slutsteg? Tyvärr används den som familjebil så större ombyggnad är inte tal om.. :(
Kalle
Bil: Jazz
Namn: Karl Samuelsson

Bästa placeringen av slutsteget: Finns nog ingen "bästa" placering. Montera det där du får plats med det, kanske under stolarna eller om det finns något utrymme under bagagemattan. Viktigt är bara det har luft runt som kan kyla steget och att du får bra jord.

Hur får jag mer bas?: Utöver nya högtalare och steg kan du dämpa karossen och i första hand dörrarna när du ändå är där och grejar. Detta gör att du får ut mer av dina högtalare och du dämpar dessutom lite störande ljud utifrån.
Karl Samuelsson
Rasorblade

Kalle skrev:Bästa placeringen av slutsteget: Finns nog ingen "bästa" placering. Montera det där du får plats med det, kanske under stolarna eller om det finns något utrymme under bagagemattan. Viktigt är bara det har luft runt som kan kyla steget och att du får bra jord.

Hur får jag mer bas?: Utöver nya högtalare och steg kan du dämpa karossen och i första hand dörrarna när du ändå är där och grejar. Detta gör att du får ut mer av dina högtalare och du dämpar dessutom lite störande ljud utifrån.
Ok!

Tack för svaret!
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Finns det lågnivå ut på originalstereon? Om det inte finns det så är ett byte av huvudenhet nog enda vägen om du ska kunna få till ett drägligt ljud. Givetvis i kombination med nya högtalare. En stereo behöver inte kosta skjortan, men 10 000 bör du räkna med för att få ett komplett, bra billjud som du kan njuta av.
Då ingår huvudenhet, framhögtalare, bas och slutsteg i kalkylen samt en del kablage. Installationen får du stå för själv.

Såga behöver man inte om man inte vill. bygg en liten låda och fäst i bagaget, eller ta ur reservhjulet och lägg en baslåda där. Då kan du ju fortfarande behålla bagageutrymmets storlek intakt.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Rasorblade

Steffo skrev:Finns det lågnivå ut på originalstereon? Om det inte finns det så är ett byte av huvudenhet nog enda vägen om du ska kunna få till ett drägligt ljud. Givetvis i kombination med nya högtalare. En stereo behöver inte kosta skjortan, men 10 000 bör du räkna med för att få ett komplett, bra billjud som du kan njuta av.
Då ingår huvudenhet, framhögtalare, bas och slutsteg i kalkylen samt en del kablage. Installationen får du stå för själv.

Såga behöver man inte om man inte vill. bygg en liten låda och fäst i bagaget, eller ta ur reservhjulet och lägg en baslåda där. Då kan du ju fortfarande behålla bagageutrymmets storlek intakt.
tyvärr är inte ett byte av huvudenheten option. dock skall jag kolla om det finns lågnivå. Det finns ju slutsteg som Honda extra tillbehör så det får vi väl hoppas.
tyvärr har jag inget reservhjul och den plats som finns används.

vi får se vad vi får till, men tack för infon!
Minievo
Bil: Civic Esi
Namn: Tim Jensen

Rasorblade skrev:<!--quoteo(post=560790:date=18 Aug 2009, 12:41:50:name=Steffo)--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 18 Aug 2009, 12:41:50) <a href="index.php?act=findpost&pid=560790"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Finns det lågnivå ut på originalstereon? Om det inte finns det så är ett byte av huvudenhet nog enda vägen om du ska kunna få till ett drägligt ljud. Givetvis i kombination med nya högtalare. En stereo behöver inte kosta skjortan, men 10 000 bör du räkna med för att få ett komplett, bra billjud som du kan njuta av.

tyvärr är inte ett byte av huvudenheten option. dock skall jag kolla om det finns lågnivå. Det finns ju slutsteg som Honda extra tillbehör så det får vi väl hoppas.
tyvärr har jag inget reservhjul och den plats som finns används.

vi får se vad vi får till, men tack för infon!
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Annars finns det en modul som man kopplar in högtalarkablarna i som sedan omvandlar signalen så du får lågnivå ut.
Vet att monacor har såna men kommer tyvärr inte åt deras sida just nu.
pr0ny
Namn: Ronny P

Din räddning kan bli om du har aux utgång, jag tvivlar på att honda har börjat med vanliga rca lågnivåutgånger dirr ur stereon, annat alternativ är att köpa icelink eller liknande konverterboxar som kopplas till cd-växlarutaget, då boxen både sertill att du kan spela ipoden och ha lågnivåutgång.
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Skriv svar