Lacka bromsok
- LordStanley
- Bil: civic type r
- Namn: Marcus Ronnheim
Jag har en civic type r -08, ska lacka mina bromsok. Men jag behöver tips, dels med hur jag går till väga:
- rengöring
målning (pensla eller spreya?)
osv..
-
Bryngelhed
- Bil: CTR - 04
- Namn: Alexander Bryngelhed
Jag lackade mina ok med biltemas ok-färg som man penslade på. Det håller sig kanon. Bara att slänga på ett nytt lager färg när du byter till sommarfälgar. Angående rengöring så är det bara avfettning och en diskborste som gäller. Ett tips är att måla navet med svart hammarlack så blir du av med rosten som alltid blir där!
- LordStanley
- Bil: civic type r
- Namn: Marcus Ronnheim
Tack för tipsen.
Jag har varit på Biltema och kollat, men de har inte "rätt" röd färg, går det att få till det snyggt med den färg de har eller vad ska jag använda istället för att matcha den röda färg jag har på min type r ?
Jag har varit på Biltema och kollat, men de har inte "rätt" röd färg, går det att få till det snyggt med den färg de har eller vad ska jag använda istället för att matcha den röda färg jag har på min type r ?
-
nicke8
- Bil: civic
- Namn: Niclas Eriksson
- Kontakt:
då får du väl åka och lämna in oken hos nån lackering då så ska du se att du får samma kulör på dom spm du har på bilenLordStanley skrev:Tack för tipsen.