Lacka bromsok

Diskussioner om styling och stereo.
Användarvisningsbild
LordStanley
Bil: civic type r
Namn: Marcus Ronnheim

Jag har en civic type r -08, ska lacka mina bromsok. Men jag behöver tips, dels med hur jag går till väga:
  • rengöring
    målning (pensla eller spreya?)
    osv..
min bil är röd (standard röd(?) ) någon som vet vilken färg man ska köpa för att få rätt röd? Vill inte blanda två olika röda färger..
Bryngelhed
Bil: CTR - 04
Namn: Alexander Bryngelhed

Jag lackade mina ok med biltemas ok-färg som man penslade på. Det håller sig kanon. Bara att slänga på ett nytt lager färg när du byter till sommarfälgar. Angående rengöring så är det bara avfettning och en diskborste som gäller. Ett tips är att måla navet med svart hammarlack så blir du av med rosten som alltid blir där!
Användarvisningsbild
dee_pimp
Bil: Civic
Namn: Pimpen

biltemas hammarlack funkar väl?:P
Danne

Bilar:

Honda s2000 spa yellow
Honda FD civic hybrid wrappad matt röd
Användarvisningsbild
LordStanley
Bil: civic type r
Namn: Marcus Ronnheim

Tack för tipsen.

Jag har varit på Biltema och kollat, men de har inte "rätt" röd färg, går det att få till det snyggt med den färg de har eller vad ska jag använda istället för att matcha den röda färg jag har på min type r ?
nicke8
Bil: civic
Namn: Niclas Eriksson
Kontakt:

LordStanley skrev:Tack för tipsen.

Jag har varit på Biltema och kollat, men de har inte "rätt" röd färg, går det att få till det snyggt med den färg de har eller vad ska jag använda istället för att matcha den röda färg jag har på min type r ?
då får du väl åka och lämna in oken hos nån lackering då så ska du se att du får samma kulör på dom spm du har på bilen :P
Skriv svar