Strömkabel till slutsteg EP3 och högtalarval

Diskussioner om styling och stereo.
NickeXX
Bil: Type-R EP3
Namn: Niklas

Hej allihopa. Jag har monterat nya dörrhögtalare + hondas diskantfästen. Nästan all kabeldragning är klar till under bakre sittdynan.
Nu är det bara strömmatningen kvar till slutsteget...Hur i all fridens namn ska jag dra in i kupen från motor-rummet?
Tips välkomnas varmt!

Har laddat hem "stereofitting.doc från civictype-r.co.uk där finns bild-ilustration...dock på en högerstyrd type r..... :mrgreen:
Senast redigerad av NickeXX den 13 juli 2011, 13:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Det finns väl lite pluggade hål i torpedväggen man kan använda om jag inte minns fel? Borde inte det gå att se i den engelska varianten? Kanske inte exakt position men hur de löste det menar jag...
NickeXX

David Lundin skrev:Det finns väl lite pluggade hål i torpedväggen man kan använda om jag inte minns fel? Borde inte det gå att se i den engelska varianten? Kanske inte exakt position men hur de löste det menar jag...
Det löste sig.. Nu är kabeln igenom på passagerarsidan. Hittade en snuslockbred gummimembran som en kabel gick igenon. Litet knivstick så kunde jag galant mata in kabeln...tur nog ledde den ner så den blev synlig vid "fötterna"...nångång ska man ha flyt:D
NickeXX

En annan fråga. Har monterat focal 6,5tummare i dörrarna och bakre är hondas originalhögtalare (skit) som förra ägaren monterat dit.
Vad tror ni om att montera nya kompententa midbasar dit? Vill helst undvika baslåda;)
Medveten att man måste förstärka plåten och gärna dämpmatta kring enl tidigare trådar.

Min uppsättning:
Fram focal access 165 m delnfilter å hondas diskanthållare.
Bak ??
Slutsteg 4x60w
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Ett alternativ är att köpa en beggad hatthylla på skroten alt. såga i din egen, så kan du sätta dit vad du vill mer eller mindre. Så har en polare gjort med gott resultat. Då behöver man inte oroa sig så mycket för djup eller diameter på högtalarna och det är enkelt att få snyggt. Ingen risk att hatthyllan skorrar/resonerar eller liknande heller :)
Skriv svar