LED slingor i motorrummet?

Diskussioner om styling och stereo.
Användarvisningsbild
DCShoesUSA
Bil: CTR GT -10
Namn: Henrik Nilsson

Tjena

Tänkte koppla 3 röda led-slingor i motorrummet. Tänkte koppla dem direkt till batteriet med en vippbrytare elr ngt i mellan, antar att det blir lättasted o lödda ihop dem i en seriekoppling, men vad vet jag haha. Någon som har något tips på bra/starka röda ledslingor som e vattentäta och som man kan koppla enkelt på det viset? Finns ju hur många som helst med olika priser, hade vatt bekvämt om någon redan hade och kunde rekomendera :D

Tack
DSB
Joysam
Bil: SAAB 9-3 1,8t BioPower 2008
Namn: Jonny Sandström
Been thanked: 1 time

Jag har använt ledslingor från Bilupplysningen.se.

Jag tror dock att ett bra alternativ för dig vore att kika in här: http://www.hqlights.se/led/ledslingor

Som betalande medlem i Hondaklubben har du rabatt hos HQ Lights.
Rabattkoden finns här: viewtopic.php?f=65&t=66782

Borde du inte kunna sätta en vanlig tryckkontakt, tex en sådan som används för dörr/bagagerumsbelysning?
Användarvisningsbild
DCShoesUSA

Tjena, tack för infon. Jo jag hade kunnat sätta en tryckkontakt (Om jag förstår dig rätt) men jag är inte säker på att jag vill ha dem igång hela tiden så skulle kännas bättre med en strömbrytare av något slag från Biltema eller vad som haha.

Tror du man kan köpa 3 led-slingor och tvinna/lödda ihop dem som på min fina bild nedan?
Bild
DSB
Användarvisningsbild
Dala_racing
Bil: crx ed9 -88
Namn: johan melin

Tycker du ska använda en dörrkontakt och en brytare. Då kan du välja om du vill slå av tex vid arbete under motorhuven. Koppla ledslingorna parallellt. Alla plus från led till dörrbrytaren vidare till brytaren sedan till en säkring från säkringen till batterit. Sätt säkringshållaren så nära batterit som möjligt. Och alla minus från led till chassi. Klart..
Banbil crx ed9 -88 (K20 med K-PRO)
073-1582788
Hellre pipor och portat än pippad och portad.
Användarvisningsbild
DCShoesUSA

Tack :) då har man några små projekt att pyssla med när man får tid :)
DSB
Skriv svar