Front split Mugen SI

Diskussioner om styling och stereo.
PhR34k
Regionombud Gold
Inlägg: 401
Blev medlem: 4 november 2008, 18:58
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Ort: Stockholm
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Som ni kanske vet så har jag köpt Si:n som finns i Sverige alltså den som är en Mugen. Jag behöver bättra bilen då den har trots allt 13 år på nacken.
Jag kommer att ta bort det mesta utav kolfiberdetaljerna i fronten och på sidan förutom de som sitter under sidokjolarna då jag tycker om dem men jag försöker hitta en frontsplit i kolfiber för att matcha sidokjolarna. Jag trodde att eftersom bilen är amerikanskt så borde man hitta massor på nätet men icke.
Har ni några bra tips på vart man kan hitta eller vet ni av på rak arm vart det finns att köpa?
Jag lägger upp en bild som bilen ser ut idag. Jag ska alltså ta bort kolfiberdelarna som sitter i framskärmen bakom framhjulen och även de som sitter på kofångaren framför framhjulen samt frontspliten.
Bilagor
tempImageOkxcUz.gif
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
Användarvisningsbild
Martin_M
Styrelsen Gold
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 maj 2004, 14:35
Bil: del Sol K24
Namn: Martin Mogren
Ort: Kalmar
Has thanked: 63 times
Been thanked: 22 times
Kontakt:

FD2 konvertering är snyggast enligt min mening på den karossen.

Men vill du byta mindre detaljer så borde det ju finnas på mycket på amerikanska sidor. jag har googlat lite men upptäcker samma sak som du nämner. finns inte så mkt för mugen si
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Skriv svar