Baslåda inkoppling lågnivå problem.

Diskussioner om styling och stereo.
yoppe
Inlägg: 47
Blev medlem: 12 juni 2005, 21:10
Bil: Accord
Namn: Joakim Wallén
Ort: Kungälv
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Hej, har kopplat lite stereo i diverse bilar men har nu träffat på ett problem jag inte blir klok på.
Varning för långt inlägg :)
Ok köpte nyligen en ep3:) det låg dragna kablar för att koppla in en baslåda så jag tänkte visst och lyckades hitta en aktiv baslåda begagnad (infinity basslink.
Så kollade så jorden var bra och det fanns ström i + kabeln jag har precis bytt ut stereon från en enkel till dubbeldin som har 2 lågnivåutgångar. Så jag kopplade in allt och power lampan tänder sig på baslådan men inget ljud signal för remonten funkar men det verkar som lågnivån inte får signal. Testar båda utgångarna såklart men upptäcker också att lågnivå kabeln har några år på nacken så jag köper en ny ( billig variant från Clas Ohlson ) men tänker att det är ju bara en signal som skall fram. Drar den nya kabeln och byter även remote kabeln.
Resultatet är det samma power lyser men inget ljud , så jag tänker att basen är skrot helt enkelt.
Så jag åker till BRL och köper en ny aktiv bas 12” kopplar in med samma resultat.
Så jag tar fram min enkeldinstereo som har 3 lågnivå utgångar och testar med samma resultat testar även med den gamla slitna lågnivå kabeln men inget ljud.
På den nya lådan jag köpte fanns kablar med till högnivå inkoppling (kablar jag tyvärr saknar till basslink lådan men kontakter finns).
Och nu jäklar drar den ”nya” lådan igång och spelar.
Att lågnivå kontakterna på båda stereona samt båda baslådorna alla skulle vara kass känns inte rimligt men kan det vara ”fel” lågnivåkabel? Någon som har någon annan idé?
Någon som har högnivå kontakter till en infinity basslink så är jag intresserad då denna lådan är mycket smidigare .
Är det känsligt med lågnivå kablar ? Aldrig stött på något liknade.
Joakim Andrén