S: fin lågmilad Acura Legend LS Coupe -92
Nybesiktad utan anmärkning 2013-11-13.
Miltal ca 85000 miles = Snart 14000 mil
Jag köpte bilen 2004, 3 ägare i Sverige.
exempel på utrustning:
V6 på 205 friska hästar
4-stegs automatlåda
BOSE-stereo med cd-växlare, orginal.
15" orginalfälgar med Nokian dubbfria vinterdäck, rullar tyst och mjukt.
”moonroof” - elglastaklucka
Klimatanläggning med AC som slutat fungera.
Skinnklädsel med elstolar. Värmen fungerar inte på förarplats, har inte undersökt vad som är fel, men det är ju en sommarbil...
Har lite rostbubblor i nederkant vid bakskärmarna, lite nötning vid förarstolens vänstra sida och ena dimljuset sprucket.
ABS fungerar inte för tillfället. Övre spindelled bak ska bytas.
Se bilder länken nedan.
Ett vanligt fel på dessa är VSS, vehicle speed sensor, den är utbytt.
Väl servad, utöver vanliga oljebyten har jag bytt automatlådeolja, diffolja och servoolja en gång. Köpt Honda orginal-vätskor till detta.
Kamremmen är bytt.
pris: 30000:-
bilder: https://www.dropbox.com/gallery/2808953 ... n?h=b5f942

Miltal ca 85000 miles = Snart 14000 mil
Jag köpte bilen 2004, 3 ägare i Sverige.
exempel på utrustning:
V6 på 205 friska hästar
4-stegs automatlåda
BOSE-stereo med cd-växlare, orginal.
15" orginalfälgar med Nokian dubbfria vinterdäck, rullar tyst och mjukt.
”moonroof” - elglastaklucka
Klimatanläggning med AC som slutat fungera.
Skinnklädsel med elstolar. Värmen fungerar inte på förarplats, har inte undersökt vad som är fel, men det är ju en sommarbil...
Har lite rostbubblor i nederkant vid bakskärmarna, lite nötning vid förarstolens vänstra sida och ena dimljuset sprucket.
ABS fungerar inte för tillfället. Övre spindelled bak ska bytas.
Se bilder länken nedan.
Ett vanligt fel på dessa är VSS, vehicle speed sensor, den är utbytt.
Väl servad, utöver vanliga oljebyten har jag bytt automatlådeolja, diffolja och servoolja en gång. Köpt Honda orginal-vätskor till detta.
Kamremmen är bytt.
pris: 30000:-
bilder: https://www.dropbox.com/gallery/2808953 ... n?h=b5f942

Senast redigerad av AcuraJan den 15 november 2013, 08:41, redigerad totalt 12 gång.
Jan Östman, Citroen C5 Kombi -05, Acura Legend Coupe LS -92, Tidigare Hondor: Honda Accord 2,0-16v ALB -88, Honda Accord 2,0 -89
Upp, den finns och står avställd för tillfället. Körde den lite i våras och den går underbart som den ska 
Jan Östman, Citroen C5 Kombi -05, Acura Legend Coupe LS -92, Tidigare Hondor: Honda Accord 2,0-16v ALB -88, Honda Accord 2,0 -89
-
__Larsson____
- Namn: Christian Larsson
- Kontakt:
Lust med byte? =) Skulle inte tacka nej till en Legend =P
Har uppdaterat bildlänken med nya bilder från i helgen, då jag tvättade bilen och smörjde läderinredningen.
Har försökt hitta de största skavankerna och tagit närbilder, och det är inte mycket, men tyvärr har det blivit nåt märke pga garageförvaring och att den inte används (står ivägen ibland). Det mesta går enkelt att putsa bort skulle jag tro.
Ingen spricka i vindrutan utan det är det inre handtaget till dörren man ser
, jag ville endast visa lite skav på den svarta färgen. Är ju också enkelt att bättra om man vill.
Har försökt hitta de största skavankerna och tagit närbilder, och det är inte mycket, men tyvärr har det blivit nåt märke pga garageförvaring och att den inte används (står ivägen ibland). Det mesta går enkelt att putsa bort skulle jag tro.
Ingen spricka i vindrutan utan det är det inre handtaget till dörren man ser
-
__Larsson____
- Kontakt:
Funderat klart =P hehe Min morfar har annars en Shuttle, vet dock inte årsmodell, senare 90talare är det iaf men den är 7sittsig. Han är också jävligt sugen på en Legend nämligen hehe =P
Jo, någon Civic blir det nog inte tyvärr. Har redan för många bilar.
Lite mer info på Shuttlen kanske med nån bild gärna på PM, om den är i skapligt skick kanske det kan vara intressant?
Lite mer info på Shuttlen kanske med nån bild gärna på PM, om den är i skapligt skick kanske det kan vara intressant?
-
__Larsson____
- Kontakt:
Ska fixa lite bilder på den imorn! =P