Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Intressekoll Civic K24 FN2:a bytes/säljes.
-
ape
- Bil: Accord EG9
- Namn: Antonios Peris
Tjena.
Jag lägger upp en intressekoll på min K24 bestyckade FN2:a (kanske enda i landet?). Jag har nyligen köpt mitt nästa vinterprojekt och jag tror att FN2:an kommer bli stående i framtiden. Den är inte heller någon optimal bruksbil så jag känner att det är dags att sälja/byta.
Massvis med info om bilen följer här:
Svart Civic Type R FN2. -07. Lättade versionen utan GT paketet (farthållare, dimljus och AC).
Besiktigad idag, 2/5 2013 ua (nästa besiktning senast 30/9 2014)!
Bilen har gått 6550 mil (1400 mil med K24 blocket).
Jag är ende ägaren till den!!!
Utrustning:
K24 block. OEM Honda/Acura TSX 11.1 Kolvar. Smidda Eagle stakar.
K20 Topp med Skunk2 steg 2 kammar, Supertech kam-fjädrar (inkl retainers, keepers) i titanium.
CPL Cold Air Intake.
Honda/Acura RDX 410cc spridare.
Honda RRC (JDM spec) luftinsug och spjällhus (65mm).
S2000 oljefilter
EP3:ans oljepump
Feel’s grenrör för att klara besiktningen + TODA grenrör för resten av tiden.
Milltek sportavgasssytem (non resonated/grövre versionen som ger ett maffig ljud)
Hondata Flashpro ingår.
Bilen är mappad av http://www.e-tunez.com och jag inkluderar 2 st mappar som man byter med en knapptryckning på Flashpron. (en för Feels röret som använder katten och en för TODA grenröret utan kat).
Diffad låda med Quaife LSD
Mugen Quickshifter + växelspaksknop
Eibach fjädrar (ger en 15mm sänkning)
Eibach camber bultar fram
Do-Luck stålomspunna bromsslangar runt om.
Tonade rutor
Svart pulverlackade 18 tum OEM fälgar.
JDM original fälgkapslar (rött H mot svart bakgrund)
Vinterdäck ingår med 16 tum alu fälgar.
Helsystem från MDS med 10tums custombyggd baslåda, SSL förstärkare på 1000 watt, Fanatic högtalarpkt + diskanter. Baslåda och förstärkare mkt diskret monterade under bagageutrymmet.
Lackkonserverad regelbundet (i princip varje vår). Servad hos Autopunkten och Rosenholtz i Stockholm med fullstämplad servicebok och extra oljebyten utförda var 500:e mil. K20/K24 bygget har utförts utav Malkolm från forumet.
Kvitton på utfört arbete och inköpta delar finns.
Jag vill hels att någon från forumet tar hand om bilen och jag undviker att sälja på Blocket då jag inte orkar förklara för folk vad en K motor är och vad K20/K24 kombo innebär etc.... Dessutom tror jag att en kompis från forumet verkligen tar hand om den och förstår vad jag lagt ned i tid och pengar på den.
Genomför gärna ett byte med en bättre begagnad bil för upp till 100k, typ en fin Jazz eller Accord Sedan. Lägger inte några pengar emellan.
Säljpriset är 120.000 sek.
Den prutmån som finns innebär att motsvarande värde i delar, plockas bort från listan ovan. Dock så säljs inget separat innan bilen blir såld. Har absolut inte bråttom med att bli av med den heller.
För bilder och ytterliggare info PM:a mig, eller ring mig på 0702-555458 eller maila på antonios.peris@gmail.com.
Har tyvärr ingen möjlighet komma och visa upp den på Mantorp nu till helgen. Men jag har bilder att maila ut.
Mvh
/Antonios
Jag lägger upp en intressekoll på min K24 bestyckade FN2:a (kanske enda i landet?). Jag har nyligen köpt mitt nästa vinterprojekt och jag tror att FN2:an kommer bli stående i framtiden. Den är inte heller någon optimal bruksbil så jag känner att det är dags att sälja/byta.
Massvis med info om bilen följer här:
Svart Civic Type R FN2. -07. Lättade versionen utan GT paketet (farthållare, dimljus och AC).
Besiktigad idag, 2/5 2013 ua (nästa besiktning senast 30/9 2014)!
Bilen har gått 6550 mil (1400 mil med K24 blocket).
Jag är ende ägaren till den!!!
Utrustning:
K24 block. OEM Honda/Acura TSX 11.1 Kolvar. Smidda Eagle stakar.
K20 Topp med Skunk2 steg 2 kammar, Supertech kam-fjädrar (inkl retainers, keepers) i titanium.
CPL Cold Air Intake.
Honda/Acura RDX 410cc spridare.
Honda RRC (JDM spec) luftinsug och spjällhus (65mm).
S2000 oljefilter
EP3:ans oljepump
Feel’s grenrör för att klara besiktningen + TODA grenrör för resten av tiden.
Milltek sportavgasssytem (non resonated/grövre versionen som ger ett maffig ljud)
Hondata Flashpro ingår.
Bilen är mappad av http://www.e-tunez.com och jag inkluderar 2 st mappar som man byter med en knapptryckning på Flashpron. (en för Feels röret som använder katten och en för TODA grenröret utan kat).
Diffad låda med Quaife LSD
Mugen Quickshifter + växelspaksknop
Eibach fjädrar (ger en 15mm sänkning)
Eibach camber bultar fram
Do-Luck stålomspunna bromsslangar runt om.
Tonade rutor
Svart pulverlackade 18 tum OEM fälgar.
JDM original fälgkapslar (rött H mot svart bakgrund)
Vinterdäck ingår med 16 tum alu fälgar.
Helsystem från MDS med 10tums custombyggd baslåda, SSL förstärkare på 1000 watt, Fanatic högtalarpkt + diskanter. Baslåda och förstärkare mkt diskret monterade under bagageutrymmet.
Lackkonserverad regelbundet (i princip varje vår). Servad hos Autopunkten och Rosenholtz i Stockholm med fullstämplad servicebok och extra oljebyten utförda var 500:e mil. K20/K24 bygget har utförts utav Malkolm från forumet.
Kvitton på utfört arbete och inköpta delar finns.
Jag vill hels att någon från forumet tar hand om bilen och jag undviker att sälja på Blocket då jag inte orkar förklara för folk vad en K motor är och vad K20/K24 kombo innebär etc.... Dessutom tror jag att en kompis från forumet verkligen tar hand om den och förstår vad jag lagt ned i tid och pengar på den.
Genomför gärna ett byte med en bättre begagnad bil för upp till 100k, typ en fin Jazz eller Accord Sedan. Lägger inte några pengar emellan.
Säljpriset är 120.000 sek.
Den prutmån som finns innebär att motsvarande värde i delar, plockas bort från listan ovan. Dock så säljs inget separat innan bilen blir såld. Har absolut inte bråttom med att bli av med den heller.
För bilder och ytterliggare info PM:a mig, eller ring mig på 0702-555458 eller maila på antonios.peris@gmail.com.
Har tyvärr ingen möjlighet komma och visa upp den på Mantorp nu till helgen. Men jag har bilder att maila ut.
Mvh
/Antonios
Antonios Peris
Bilar:
Accord EG9
Lotus Elise S1 -99
Acura RSX *Såld*
FN2 Type R "Icke GT" *Såld*
Civic EU8 VTEC -01 *Såld*
Bilar:
Accord EG9
Lotus Elise S1 -99
Acura RSX *Såld*
-
ape
- Bil: Accord EG9
- Namn: Antonios Peris
Uppar tråden.
Ingen som är sugen att byta till sig mot en av landets grymmaste FN2:or?
Uppdaterat annonsen med värde på bytesbil. Kom med förslag vet jag men helst en Honda ska det vara.
/A
Ingen som är sugen att byta till sig mot en av landets grymmaste FN2:or?
Uppdaterat annonsen med värde på bytesbil. Kom med förslag vet jag men helst en Honda ska det vara.
/A
Antonios Peris
Bilar:
Accord EG9
Lotus Elise S1 -99
Acura RSX *Såld*
Bilar:
Accord EG9
Lotus Elise S1 -99
Acura RSX *Såld*