Honda Civic VT

Sälj din Bil här
Thakashi
Bil: Honda Civic Type R EP3
Namn: Robin Magnusson
Been thanked: 2 times

Hej!

Köpte mig en fin Civic VT men detta var inte lika kul som jag tänkte mig. Därför har du nu chansen att köpa en mycket fin Civic VT ifrån 1990.

En fin Honda Civic Vt som ursprungligen gått i Tyskland, ägdes av en dam som hade den som shoppingbil enligt uppgifter från första ägaren i Sverige som importerade den. Väl påkostad av ägaren innan mig som gått genom bilen. Då gick han genom motor och drivlinan. Sitter extraktorgrenrör på bilen och ett sportavgassystem (remus). Shortshift. Chassit styvades upp med coilovers från Form och Function som är ställbara i höjd och hårdhet, fjäderbenstag fram och bak även Integra type R krängningshämmare bak. Bromsarna är uppgraderade fram tilll 282mm bromsar från Crv. Fälgarna på bilen är 15” Rota slipstream med nankang däck som är i bra skick. Övrigt är den så gott som original i karossen, har alla delar som en Vt ska ha, fick nya clips lite överallt så lister mm sitter där det ska. Även fått nya rutliter (dörrarna) Sitter en unik EF9-vinge på bilen med bromsljus (som inte har blivit inkopplat än) ny vindruta 2024.

Bilen är omlackerad 2012.
Karossen har rullat 29700 mil
Besiktigad till 2026-05-31
Skattebefriad
Medföljer gör en ny kylare, den som sitter där håller tätt men ser tråkig ut.
Medföljer även kamremskitt som ska bytas pga ålder.

Bilen finns att beskåda i vackra Trelleborg!

Pris 95.000:-

För betalande medlemmar är priset 90.000:-
Bilagor
IMG_9431.jpeg
IMG_9432.jpeg