Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Civic VT -91 B16A 182WHP/212BHP Banklar SÅLD!
-
nisse200
- Bil: Hondalös
- Namn: Erik Wassberg
Civic VT -91 Röd 13xxx mil på mätaren (oskars gamla) 70 000:-
Kopierat från blocket: http://www.blocket.se/varmland/Honda_Ci ... m?ca=7&w=3
Säljer nu mitt färdiga projekt. Bara att vrida om och köra. "Bilsportkändis", Bilsvepet Nr 17 i år.
Tycker det är bättre att sälja till någon annan som har mer användning för den istället för att den bara ska stå i garaget.
Köptes helt orginal 2010, nu är den inte orginal längre.
Roligare bil på bana för dessa pengarna får man leta länge efter. Blixtsnabb respons, sylvasst chassi och stannar på en femkrona.
Stoppa i en godkänd bur och godkända stolar så har den även potential för racing/rally.
För tillfället obesiktigad då jag ej använt den på gatan senaste tiden. Har dock varit besiktigad i samma skick den har nu. Funkar på gatan om man ställer ner hårdheten på dämparna och byter till ett större batteri.
Sparsamt körd efter motorbygget, har gått max 300 mil. Har bytt oljan sex gånger under den tiden. En bankörning har den gått och några konbanor/201m.
Kortfattad spec:
B16A med 182WHP/212BHP, E85, Steg 3 kammar, Hondata S300, "allt gjort"
Orginal växellåda utan skrap, shortshift, uppgraderad organisk koppling = lättkörd
Ställbara coilovers, ställbara länkarmar, plastbussningar
280mm bromsar runt om med "track day"-belägg
Rensad inredning, rallystolar, fyrpunktsbälten
15" Rota-fälgar med Toyo R-däck
Allt förutom borrning av block, balansering vevparti och slipning/portning av topp är utfört av mig.
Mycket delar medföljer om så önskas, mest orginaldelar. Inredning finns kvar.
Mer ingående spec, se http://www.garaget.org/?car=215325
Bilen finns att ses/köras i Karlstad. Kan visa den efter fyra och helger.
Prutning på plats.
Eventuellt byte mot annan bil. Helst S14, Skyline turbo eller annan japansk sportbil. Ska gå att besiktiga och komplett inredning ska sitta i/medfölja. Gärna orginalbilar. Föredrar ett rent byte eller pengar till mig. Men är det "rätt" bil har jag en fin 9-5 kombi automat -03 jag kan lägga imellan, alternativt pengar om jag får den såld.
OBS, på bilderna är den nypolerad, just nu är den inte det. Om det önskas går jag såklart över den med polermaskinen igen.

Kopierat från blocket: http://www.blocket.se/varmland/Honda_Ci ... m?ca=7&w=3
Säljer nu mitt färdiga projekt. Bara att vrida om och köra. "Bilsportkändis", Bilsvepet Nr 17 i år.
Tycker det är bättre att sälja till någon annan som har mer användning för den istället för att den bara ska stå i garaget.
Köptes helt orginal 2010, nu är den inte orginal längre.
Roligare bil på bana för dessa pengarna får man leta länge efter. Blixtsnabb respons, sylvasst chassi och stannar på en femkrona.
Stoppa i en godkänd bur och godkända stolar så har den även potential för racing/rally.
För tillfället obesiktigad då jag ej använt den på gatan senaste tiden. Har dock varit besiktigad i samma skick den har nu. Funkar på gatan om man ställer ner hårdheten på dämparna och byter till ett större batteri.
Sparsamt körd efter motorbygget, har gått max 300 mil. Har bytt oljan sex gånger under den tiden. En bankörning har den gått och några konbanor/201m.
Kortfattad spec:
B16A med 182WHP/212BHP, E85, Steg 3 kammar, Hondata S300, "allt gjort"
Orginal växellåda utan skrap, shortshift, uppgraderad organisk koppling = lättkörd
Ställbara coilovers, ställbara länkarmar, plastbussningar
280mm bromsar runt om med "track day"-belägg
Rensad inredning, rallystolar, fyrpunktsbälten
15" Rota-fälgar med Toyo R-däck
Allt förutom borrning av block, balansering vevparti och slipning/portning av topp är utfört av mig.
Mycket delar medföljer om så önskas, mest orginaldelar. Inredning finns kvar.
Mer ingående spec, se http://www.garaget.org/?car=215325
Bilen finns att ses/köras i Karlstad. Kan visa den efter fyra och helger.
Prutning på plats.
Eventuellt byte mot annan bil. Helst S14, Skyline turbo eller annan japansk sportbil. Ska gå att besiktiga och komplett inredning ska sitta i/medfölja. Gärna orginalbilar. Föredrar ett rent byte eller pengar till mig. Men är det "rätt" bil har jag en fin 9-5 kombi automat -03 jag kan lägga imellan, alternativt pengar om jag får den såld.
OBS, på bilderna är den nypolerad, just nu är den inte det. Om det önskas går jag såklart över den med polermaskinen igen.