S2000 -02, svensksåld och original med hardtop

Sälj din Bil här
ClaesH
Inlägg: 46
Blev medlem: 13 juni 2012, 12:20
Bil: S2000
Namn: Claes Hohner
Been thanked: 1 time

Efter tio fantastiska år tillsammans känner jag att det är dags att låta min fina S2000 gå vidare till nästa ägare.

Årsmodell: 2002
Färg: Berlina Black
Inredning: Helröd
Miltal: 11700
Fälgar: AP2v1 (17", som satt original på senare årsmodeller)
Hardtop: Ja, sen ny. OEM och Berlina Black, precis som det ska vara. Värd en hel del om den säljs separat. Inte mycket använd alls.
Originalfälgar: Ja. Orgininalfälgarna, en komplett uppsättning 16" AP1-fälgar medföljer.

Bilen är aldrig vinterkörd och det syns. Självklart fullservad på Honda-verkstäder och på samma verkstad det senaste decenniet. Vid ett par tillfällen har jag dessutom låtit dem byta olja i växellåda och bakaxeln, utöver det ordinarie serviceschemat.

Helt original sånär som på en diskret stereo-uppgradering för ett par år sedan. Huvudenhet, adapter och Modifry DCI för att få knapparna vid ratten att fungera. Självklart inga klippta kablar och original-stereon är kvar. En Modifry dash-bracket vid sidan av stereo-luckan och en Brodit-hållare för iPhone 13 är monterade.

Helrekondad med keramiskt lackskydd för två år sedan. Då fick den även nya backdäck och bromsbelägg fram. Bromsbelägg bak bytta förra året och batteriet är nytt för i år. Tidigare har jag även bytt slavcylinder till kopplingen och lagat och förstärkt kablaget till bromsljus på bakluckan och den elektriska öppningen av luckan. AC:n är regelbundet servad med tvättning av gasen och påfyllning.

I sammanfattning är det en fin bil med rätt spec och tillbehör i ett bra och ärligt originalskick. De negativa detaljer jag kan komma på är att det är en del klarlackssläpp på AP2v1-fälgarna samt en enda mindre, typisk dörruppslagsbuckla. Dessutom finns lite stenskott i fronten, men inget som skämmer eller sticker ut för milen/åldern, snarare tvärt om.

Pris: 259000kr

Finns i Göteborg. Skicka PM för mer info och kontaktuppgifter.
ClaesH
Inlägg: 46
Blev medlem: 13 juni 2012, 12:20
Bil: S2000
Namn: Claes Hohner
Been thanked: 1 time

IMG_1697.jpeg
IMG_1695.jpeg
Skriv svar