CRX Banbil/trackday
-
Vista
- Inlägg: 182
- Blev medlem: 13 mars 2012, 22:56
- Bil: Turbo CRX :)
- Namn: Viktor Neuman
- Been thanked: 1 time
Hej, Det är nu med lite vemod kanske ändå dax att sälja projektbilen.
Det är en CRX som jag byggt som trackday/banbil
Bilen byttes skärmar på båte bak och fram och lackerades om av en bilplåtslagare.
Motorn:
D16z6 Renoverad, borrad/honade cylindrar med smidda CP kolvar, eagle stakar nya ventilfjädrar, nya ventilsäten slipade ventiler och steg 1 kam. Motorn byggdes för turbo och e85 och kördes med strax under 1 bar med 9,5:1 i komp förhållande.
Nu sitter det orginal grenrör och spridare på då jag tänkte SFRO besiktigat men tiden o lusten har tagit slut.
Bafflat oljetråg med "dörrar" i
Chassi:
Helbur race bur från finess tig svetsad. Buren går ner i hjuluphängningen för att ge stabilitet och knyter ihop chassit på ett fint sätt även under bilen.
Ledlager/uniballs istort set överallt Hardrace tracken bar fram. ledlager i undre länkarmar. uniballs till camberstag bak samt toe stag bak.
De stora wishbone bussningarna är bytta till ledlager. (BLOX Racing Spherical trailing arm bearings)
Wisbonen är blästrade och helsvetsade istället för punktsvetsarna orginal för att ge extra styvhet.
Hela fram och bakvagn plockades ner och blästrades samt lämnades på pulverlack
Nedre länkarmar från voodoo13 samt även deras camber justering.
gula justerbara coni coilovers
Främre camberjustering från hardrace.
Krängningshämmare bak 25,4 mm hardrace?
VT spindalar, Bromsar fram nyrenoverade ok från Accord v6 med 282mm EBC skivor och Hawk belägg
Övrigt:
Tank bytt till säkerhetstank och flyttad till bagaget med catchtank och matningspump.
Bilen tankas fortfarande utifrån med en lite tjusig tanklock under täckkåpan.
Stolarna i bilen är fiagodkända bimarco futura stolar (datumet har gått ut nu)
Bra instalerade bältesöglor för 6p både förare och pasagerare som följer rekomedationerna.
Bilen har kört 2 gånger på Sviestad/linköpings motorbana och kändes fantaskik att köra. Hade även en banbyggd 206 rc som kördes vid samma tilfälle. 206an kändes som en familjebuss och helt värdelös efter jag kört CRX
och då körde jag ändå ifrån både mustang och miator med min 206a.
Pris: 60 000 eller bud
Det är en CRX som jag byggt som trackday/banbil
Bilen byttes skärmar på båte bak och fram och lackerades om av en bilplåtslagare.
Motorn:
D16z6 Renoverad, borrad/honade cylindrar med smidda CP kolvar, eagle stakar nya ventilfjädrar, nya ventilsäten slipade ventiler och steg 1 kam. Motorn byggdes för turbo och e85 och kördes med strax under 1 bar med 9,5:1 i komp förhållande.
Nu sitter det orginal grenrör och spridare på då jag tänkte SFRO besiktigat men tiden o lusten har tagit slut.
Bafflat oljetråg med "dörrar" i
Chassi:
Helbur race bur från finess tig svetsad. Buren går ner i hjuluphängningen för att ge stabilitet och knyter ihop chassit på ett fint sätt även under bilen.
Ledlager/uniballs istort set överallt Hardrace tracken bar fram. ledlager i undre länkarmar. uniballs till camberstag bak samt toe stag bak.
De stora wishbone bussningarna är bytta till ledlager. (BLOX Racing Spherical trailing arm bearings)
Wisbonen är blästrade och helsvetsade istället för punktsvetsarna orginal för att ge extra styvhet.
Hela fram och bakvagn plockades ner och blästrades samt lämnades på pulverlack
Nedre länkarmar från voodoo13 samt även deras camber justering.
gula justerbara coni coilovers
Främre camberjustering från hardrace.
Krängningshämmare bak 25,4 mm hardrace?
VT spindalar, Bromsar fram nyrenoverade ok från Accord v6 med 282mm EBC skivor och Hawk belägg
Övrigt:
Tank bytt till säkerhetstank och flyttad till bagaget med catchtank och matningspump.
Bilen tankas fortfarande utifrån med en lite tjusig tanklock under täckkåpan.
Stolarna i bilen är fiagodkända bimarco futura stolar (datumet har gått ut nu)
Bra instalerade bältesöglor för 6p både förare och pasagerare som följer rekomedationerna.
Bilen har kört 2 gånger på Sviestad/linköpings motorbana och kändes fantaskik att köra. Hade även en banbyggd 206 rc som kördes vid samma tilfälle. 206an kändes som en familjebuss och helt värdelös efter jag kört CRX
Pris: 60 000 eller bud
-
RedDevil
- Inlägg: 136
- Blev medlem: 26 juli 2004, 09:25
- Bil: crx-89 turbo!
- Namn: Peter Johansson
- Ort: Norrköping/Vikbolandet
- Kontakt:
Finns den kvar ?
Slå en pling i så fall!
0739651352 Peter (Reddevil)
Slå en pling i så fall!
0739651352 Peter (Reddevil)
peter johansson
honda crx -89
RedDevil
<span style='color:red'>15,84, Action meet 2006....får ligga i träning!! men det var ju utan baklucka!!! tappad mitt på strippen :o)</span>
<a href="http://www.reddevil.dinstudio.se" target="_blank">http://www.reddevil.dinstudio.se</a>
honda crx -89
RedDevil
<span style='color:red'>15,84, Action meet 2006....får ligga i träning!! men det var ju utan baklucka!!! tappad mitt på strippen :o)</span>
<a href="http://www.reddevil.dinstudio.se" target="_blank">http://www.reddevil.dinstudio.se</a>