Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Tråd kan låsas tack!
Kategoriregler
MVH Styrelsen
- Hondaklubbens Köp & Sälj är i första hand till för privatpersoner och vi tillåter inte företag att annonsera.
- Säljer du något ska ett rimligt pris finnas med. Det ska tydligt framgå vad som gäller fraktkostnad, moms m.m. Finns det inget pris med i annonsen kommer denna tas bort.
- "Bud" får gärna finnas med, men endast i kombination med ett pris.
Ex: För min motor begär jag 4 500 kr eller bud. - Det måste vara en riktig annons inte bara en länk till en annons sida (dessa tas bort omedelbart och utan varning eller notifiering).
- Vill ni "uppa" annonsen så gör det max 1 gg/vecka, skapandet av annonsen räknas som en uppning. Masspostning för att annonsen skall ligga längst upp leder till varning.
MVH Styrelsen
-
Bogren
- Bil: Eg 1,7 Turbo med fler
- Namn: Pierre Bogren
UPP med nytt pris. Billigare blir det inte!!
Det stämmer bra det du säger Welen, detta är en borrad och fodrad B16A2 block från början =) Annonsen kommer även läggas ut på blocket strax.
Det stämmer bra det du säger Welen, detta är en borrad och fodrad B16A2 block från början =) Annonsen kommer även läggas ut på blocket strax.
Pierre Bogren
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
KÖP den Emil!!!!
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
-
Bogren
Ja det är ett sjukt bra pris! Man har ju ett nästan helt färdig renoverad Ej2 chassi som det var tänkt att montera detta paketet i men tiden har inte varit på min sida de senaste året tyvärr... Ska sägas det att så fort motorn köptes så hälde jag i konserveringsolja i cylinderloppen och vred runt motorn något varv och sedan på med stiften igen. Motorn har alltid ståt torrt damfritt med pluggade luft/olje/vatten hål under ett skynke.
Pierre Bogren
- antonjr
- Bil: Honda civic eg6 -92
- Namn: Anton Jakobsson
- Been thanked: 3 times
Vad är alla spel i motorn? Eller är de bara i dunkade lager som alla 200sx ägare...
Honda crx vt -90/ b16 Jrsc 9psi, Såld
Honda civic vti -92/ b16 Turbo 450whp+ 1.85bar på oem foder
-
Eisenhut
- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Alla ACL lager är gröna om jag inte missminner mig...
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- antonjr
- Bil: Honda civic eg6 -92
- Namn: Anton Jakobsson
Japp dom är gröna men spelet kan fortfarande bli för tajt för 500hk+
eftersom det brukar skilja på spel därför honda har olika färger annars kan de bli lite för tajt på nått ställe och för stort på ett annat så blev de i min så fick blanda me honda lager
och ska de va en så seriöst byggd motor så är väl spelen minst lika viktiga som vilka kolvar annars blir det skrot direkt ändå..... så står nån där knäckt
eftersom det brukar skilja på spel därför honda har olika färger annars kan de bli lite för tajt på nått ställe och för stort på ett annat så blev de i min så fick blanda me honda lager
Honda crx vt -90/ b16 Jrsc 9psi, Såld
-
Eisenhut
- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Det är ju det jag menade.antonjr skrev:Japp dom är gröna men spelet kan fortfarande bli för tajt för 500hk+
eftersom det brukar skilja på spel därför honda har olika färger annars kan de bli lite för tajt på nått ställe och för stort på ett annat så blev de i min så fick blanda me honda lageroch ska de va en så seriöst byggd motor så är väl spelen minst lika viktiga som vilka kolvar annars blir det skrot direkt ändå..... så står nån där knäckt
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Bogren
Nu ska du inte köra alla utför stupet antonjr! Jag är 200sx ägaren och jag "Dunkar" inte i mina lager i någon motor jag fixar med. Det som folk misstagit sig på denna motorn tror jag är att denna motorn inte är helt nybyggd och aldrig uppstartad! Av vad jag fattade det som är denna byggd och ihopsatt av några duktiga Honda trimmare, nämner inga namn men kunde det vara grabbarna från Borås som byggde denna en gång i tiden? Satt i en Röd eg6a. Bilen gick något år på gata och stripp innan den las ut här på Hpc till försäljning. Men innan den las ut för försäljning så underhålls renoverades hela motorn mm mm innan nästa ägare köpte hela bilen körklar. Han hade den ett litet tag och körde någon repa på strippen sedan la han ut bilen till försäljning här på Hpc igen. Men det var ingen som köpte hela bilen av han så då tog han ut denna motorn och la i original spisen i den bilen igen och sålde bilen med original motor. Sedan la han ut hela motorpaketet till salu här på Hpc igen men jag var lite sen med att köpa detta kittet så den preppade vxl, drivaxlar mm mm gick till en annan köpare medan jag köpte motorn mm. Sedan har jag köpt till massa nya delar runt om till motorn. På den vägen är det. Så de lagrerna som sitter i fungerar utmärkt men om vi säger OM nu någon som vill köpa motorn inte litar på mig och vad jag säger så kan ju alltid denna plocka ner veven och mäta/köpa Hondas lager att sätta i för då pratar vi om någon tusenlapp till och lite arbete för själv tycker inte jag att jag är dyr i mitt begärda pris eller rättare sagt mitt pris är inte dyrt och det vet nog alla som byggt ihop en liknande motor!
Senast redigerad av Bogren den 24 juli 2015, 21:03, redigerad totalt 5 gång.
Pierre Bogren
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Är det Sams gamla motor eller?
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
- tingelholm
- Bil: crx vt 91
- Namn: johan tingelholm
- Has thanked: 8 times
tycker det låter som micke_16v gamla spis men kan ju va helt ute o cykla med{BÅGEN} skrev:Är det Sams gamla motor eller?
0733-611105
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
-
Bogren
Pmade dig Bågen.
Givetvis så berättar jag hela historien till en SERIÖS köpare som har pengarna KLARA vem som byggt, ägt, kört mm med denna motorn. Men vill inte dra upp några namn här då de gamla ägarna störst troligt inte vill ha 2000 mail på frågor och andra ideer folk frågar efter på deras gamla motor... Ber vänligen att ni respekterar detta.
Givetvis så berättar jag hela historien till en SERIÖS köpare som har pengarna KLARA vem som byggt, ägt, kört mm med denna motorn. Men vill inte dra upp några namn här då de gamla ägarna störst troligt inte vill ha 2000 mail på frågor och andra ideer folk frågar efter på deras gamla motor... Ber vänligen att ni respekterar detta.
Pierre Bogren
antonjr, den här motorn gick stabila elvor på strippen i flera år i sträck samtidigt som den brukades till vardags i en eg6.
sedan renoverades och optimerades den ytterligare lite till med bland annat nya kolvar, stakar, lager, packningar o packboxar, ventilfjädrar o retainers osv, då gick den en 10'a redan på första körningen på en opreppad bana med dot-märkta däck.
den såldes efter det och nästa ägare körde la några få repor på strippen samtidigt som han med brukade den på gatan innan han kort efter sålde vidare motorn som det står längre upp.
hur snabbt har du kört med din eg6 turbo du som kan det här med lagerspel? eller förresten, var du ens en spekulant?
sedan renoverades och optimerades den ytterligare lite till med bland annat nya kolvar, stakar, lager, packningar o packboxar, ventilfjädrar o retainers osv, då gick den en 10'a redan på första körningen på en opreppad bana med dot-märkta däck.
den såldes efter det och nästa ägare körde la några få repor på strippen samtidigt som han med brukade den på gatan innan han kort efter sålde vidare motorn som det står längre upp.
hur snabbt har du kört med din eg6 turbo du som kan det här med lagerspel? eller förresten, var du ens en spekulant?
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88
anton och eisenhut, acl standard är typ gröna ja. jag säger typ för det kan skilja rätt många tusendelar ändå inom samma sats.
och det finns olika sätt att få dem att ge ganska exakt samma lagerspel på alla lagerbanor. man kan flytta om lagrena så de ger så lika lagerspel som möjligt och skulle det inte ge ett tillfredsställamde resultat så kan man även polera veven lr hona stakarna lr blocket. då kan man få samma lagerspel rätt över alla banor och samtidigt hamna åt det lösare hållet vilket är önskvärt för en sån motor.
så såvida ni inte har exakt info om vad som är gjort med denna motor så kan ni snälla behålla era begränsade kunskaper och erfarenheter för er själva.
och det finns olika sätt att få dem att ge ganska exakt samma lagerspel på alla lagerbanor. man kan flytta om lagrena så de ger så lika lagerspel som möjligt och skulle det inte ge ett tillfredsställamde resultat så kan man även polera veven lr hona stakarna lr blocket. då kan man få samma lagerspel rätt över alla banor och samtidigt hamna åt det lösare hållet vilket är önskvärt för en sån motor.
så såvida ni inte har exakt info om vad som är gjort med denna motor så kan ni snälla behålla era begränsade kunskaper och erfarenheter för er själva.
Hamed Piltan
CRX i-VTEC -88
CRX i-VTEC -88
-
cru
- Bil: EG6 Vanilla!
- Namn: Andreas Selahn
Det där borde vara Sams gamla motor som satt i en röd eg6:a från skånetrakterna?. Det är ett monster till motor.
Fick följa med runt parken i mantorp. Vilket jävla vrid rent ut sagt.. den som köper denna motor/bil kommer inte bli missnöjd.

Fick följa med runt parken i mantorp. Vilket jävla vrid rent ut sagt.. den som köper denna motor/bil kommer inte bli missnöjd.