Någon som kan byta toppackning/sotsatsen och kylarslang på e

Memme

Sitter nu och fått reda på mitt fel på min bil, men då jag inte har tillgång till verkstad och pratat med en verkstad och dom ska ha 6000 med arbete och material för att byta detta.

Så jag tänkte se om de finns någon i skånetrakten som skulle kunna hjälpa mig ?
Men är hemma igen runt den 15-17 oct så tänkte om den som ställer upp kan då någon gång..
'
Skulle vilja byta - Kylarslangarna, sotsatsen (Toppackningen som jag är helst ute efter att byta!!!), o bultlockstatsen.
Självklart får du betalat för arbete och jag kan stå för materialet om du inte vet någon sidan som är billig att beställa hem ifrån som tex USA?
Senast redigerad av Memme den 1 oktober 2009, 22:35, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian

Sotnings satsen köper du Honda original, den är billig och komplett.
bultlocksatsen vet jag inte vad du menar, menar du topp bultarna så behöver du inte byta dom.
är kylarslangarna trasiga? eller gissar du bara?

Var i landet finns du? Det kan ju vara bra att veta för eventuella "arbetstagare".

Jag tycker inte 6000 låter speciellt orimligt. När jag brukade göra den typen av jobb svart så tog jag 2000 för arbetet, sotningssatsen kostade runt 1000 spänn och toppplaningen betalade jag 600för och jag tog inget extra. Altså en totalkostnad på 3600 plus olja, oljefilter och glykol (5-600 till typ) och detta var altså svart för drygt 5år sen. Så 6000 vitt nu är ju inte direkt något orimligt pris.
Senast redigerad av Kristian den 1 oktober 2009, 22:05, redigerad totalt 1 gånger.
Kristian, Hondalös.
Memme

Kristian skrev:Sotnings satsen köper du Honda original, den är billig och komplett.
bultlocksatsen vet jag inte vad du menar, menar du topp bultarna så behöver du inte byta dom.

Var i landet finns du? Det kan ju vara bra att veta för eventuella "arbetstagare".

Jag tycker inte 6000 låter speciellt orimligt. När jag brukade göra den typen av jobb svart så tog jag 2000 för arbetet, sotningssatsen kostade runt 1000 spänn och toppplaningen betalade jag 600för och jag tog inget extra. Altså en totalkostnad på 3600 plus olja, oljefilter och glykol (5-600 till typ) och detta var altså svart för drygt 5år sen. Så 6000 vitt nu är ju inte direkt något orimligt pris.

Har hittat på Meca.se en sotningsats för 1500 .. men jag insåg just nu det jag enbart behöver byta är - Toppackningen och kylarslangarna är lite slitna så tänkte byta dom ändå när man håller på! :)

Btw, hitta att toppackningen kostar 400-600 på meca.. så det jag behöver är ngn som kan (: fast kom på att jag är bort på semster till mitten av månaden, men vill gärna ha detta planerat därför ja lägger ut denna tråden nu (:
Beangt
Bil: Honda Civic - 88 rullat 9000mil
Namn: Alexander Bergström

Memme skrev:<!--quoteo(post=566577:date=1 Oct 2009, 22:04:32:name=Kristian)--><div class='quotetop'>QUOTE(Kristian @ 1 Oct 2009, 22:04:32) <a href="index.php?act=findpost&pid=566577"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Sotnings satsen köper du Honda original, den är billig och komplett.

Har hittat på Meca.se en sotningsats för 1500 .. men jag insåg just nu det jag enbart behöver byta är - Toppackningen och kylarslangarna är lite slitna så tänkte byta dom ändå när man håller på! :)

Btw, hitta att toppackningen kostar 400-600 på meca.. så det jag behöver är ngn som kan (: fast kom på att jag är bort på semster till mitten av månaden, men vill gärna ha detta planerat därför ja lägger ut denna tråden nu (:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag hade eventuelt kunnat fixat det för en slant :P är man arbetslös så är man :P
Honda CRX -89
Honda Civic -95
Honda Civic -89
Honda Crx -86
Honda Civic Vtec -91
Honda Civic -91
Honda Civic vtec turbo -93
Honda Crx 89a
Honda Crx 89a
Honda Civic 88a
Honda Crx Vtec 90a (Nuvarande)

Plus X antal andra bilar utan H på motorhuven ;)
Kristian

Köp en sotningssats, du behöver insugspackning, ventilkåpspackning, avgaspackning och eventuellt några packningar till så det lönar sej. Köp original dom är billigare och bättre än piratdelarna.
Kristian, Hondalös.
Memme

Memme skrev:Sitter nu och fått reda på mitt fel på min bil, men då jag inte har tillgång till verkstad och pratat med en verkstad och dom ska ha 6000 med arbete och material för att byta detta.

Så jag tänkte se om de finns någon i skånetrakten som skulle kunna hjälpa mig ?
Men är hemma igen runt den 15-17 oct så tänkte om den som ställer upp kan då någon gång..
'
Skulle vilja byta - sotsatsen (Toppackningen som jag är helst ute efter att byta!!!),
Självklart får du betalat för arbete och jag kan stå för materialet om du inte vet någon sidan som är billig att beställa hem ifrån som tex USA?

Upp, då han jag har pratat med om att ta de nu i helgen har gått och blivit sjuk.. Krya på dig. Så tänkte kolla om de finns några andra val med i värsta fall..

Materialet har kommit, (Sotningssats,Olja,Oljefilter,Glykol) men som sagt, behöver en bakup som är sugen på att tjäna en slant!
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold
Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
Namn: Oskar Johansson
Has thanked: 146 times
Been thanked: 54 times

Du måste kolla att toppen är rak om den gått varm, ingen ide att chansa enligt mig iaf.

mvh oskar
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Memme

oskar skrev:Du måste kolla att toppen är rak om den gått varm, ingen ide att chansa enligt mig iaf.

mvh oskar

Spela roll, vill ha detta bytat med så.. För bilen dricker som sagt vatten (Fyller på varje gång jag startar bilen) och olja varannan vecka! Service är gjort å allt pekar nu på toppackningen som sagt!
VMT
Bil: Jazz, FR-V, EG9
Namn: Trung Vu
Has thanked: 6 times
Kontakt:

Om toppen är inte rak så det spela inga roll om du byta packning eller inte. Den dricker ändå efter det. Hoppas det är rätt.
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06

EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
Memme

VMT skrev:Om toppen är inte rak så det spela inga roll om du byta packning eller inte. Den dricker ändå efter det. Hoppas det är rätt.

Självklart vill jag ha toppen planad med ju =)))
Memme

Sjukaste saken... Köpte en sotningssats från MECA för 880? =o... Har denna verkligen allt för detta priset? :o.. Ligger massa ringar å allt i den? =o medans en sotningssats gick på nästan 3000 på Mekonomen?!:O så mkt kan väl inte skilja i pris!
tobo
Bil: Civic Sedan 1,5 GL -89
Namn: Torbjorn Litsfelt

Kikade lite på priserna i Tysland och USA, och där verkar det ligga på omkring 1000:- och däröver. Så Meca-priset verkar vara bra om allt är med. Här är en firma i USA (priserna motsvarar ca 700-1000:- + frakt, och + ev. tull/moms...) <a href="http://www.thepartsbin.com/catalog/inde ... 63397+6944" target="_blank">http://www.thepartsbin.com/catalog/inde ... 97+6944</a>
Mvh
Skriv svar