K24/K20-swappad bil sökes
-
MickeCTR24
- Bil: Focus RS 2016
- Namn: Mikael Fång
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Finns det något kul där ute?
-
Branten
- Bil: CTR EP3
- Namn: Erik Brantås
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Jag har just nu ett svagt ögonblick och känner att det kanske är dags att avyttra pärlan då den bara står sen något år...
Honda CTR -05
svart i bra skick, men absolut ingen putsbil. "Mugengrill och vinge"
16k mil
rensad inuti på asfaltsmattor, full inredning finns men det sitter två fina Sparco sitta-still stolar fram på skjutbara underreden
K24 med 235hk/255nm (avgas, grenrör med catdelete, portat RBC, Ktuned 72mm spjäll, nedbyggt CAI innanför kofångare, vtc, 50°kamdrev, större spridare, etanolkonverterad)
steg 3 koppling, EP3 facelift svänghjul
Mfactory helical LSD + stage 1 racepack upgrade
coilovers
Hardrace bussningar fram/bak/motor, nya hjullager, Tegiwa roll centre adjuster ball joints, Tegiwa steering rack raiser EP3/Integra DC5, Hardrace max angle adjustable rods
R-däck
Avställd och obesiktad
Fruktansvärt rolig bil som jag alltid tänkt "det blir aldrig billigare/roligare att skaffa en sån här igen" och det stämmer nog, men två småknoddar och fritidshus tar sin tid...
hör av dig om det låter intressant.
Honda CTR -05
svart i bra skick, men absolut ingen putsbil. "Mugengrill och vinge"
16k mil
rensad inuti på asfaltsmattor, full inredning finns men det sitter två fina Sparco sitta-still stolar fram på skjutbara underreden
K24 med 235hk/255nm (avgas, grenrör med catdelete, portat RBC, Ktuned 72mm spjäll, nedbyggt CAI innanför kofångare, vtc, 50°kamdrev, större spridare, etanolkonverterad)
steg 3 koppling, EP3 facelift svänghjul
Mfactory helical LSD + stage 1 racepack upgrade
coilovers
Hardrace bussningar fram/bak/motor, nya hjullager, Tegiwa roll centre adjuster ball joints, Tegiwa steering rack raiser EP3/Integra DC5, Hardrace max angle adjustable rods
R-däck
Avställd och obesiktad
Fruktansvärt rolig bil som jag alltid tänkt "det blir aldrig billigare/roligare att skaffa en sån här igen" och det stämmer nog, men två småknoddar och fritidshus tar sin tid...
hör av dig om det låter intressant.
Medlem första gången 2001. Aldrig lyckats skaka av mig Hondaintresset.
Kör: EP3 K24 -05, Porsche Boxster S -05
Hondahistorik:
CRX -88
CRX -89
Civic EG6 -92
Kör: EP3 K24 -05, Porsche Boxster S -05
Hondahistorik:
CRX -88
CRX -89
Civic EG6 -92