ed6 b16a1 till b18c4

Frågor om Motorbyte till D16, B16, B18, H22, K20 & K24 ställer du här.
nicoo
Inlägg: 1
Blev medlem: 8 juni 2016, 00:05
Bil: crx
Namn: nicolai
Ort: malmö

hallå alla frälsta honda älskare är rätt grön på honda men köpt en honda civic med swappad b16a1 motor men blocket har sprucket tyvär så en vän har en b18c4 tror jag, hemma som kan få köpa med låda o databox o jaa allting till liksom
men frågan är då vad är de exakt som skall göras ? kabelhärva ? drivaxlar ? det är väl hydralkoppling på b18 och har ju vajjer nu så måste byta pedalställ osv..men den som vet vad som skall göras får jätte gärna skriva exakt vad som skall bytas liksom
tack på förhand !! :D
Användarvisningsbild
antonjr
Inlägg: 336
Blev medlem: 9 maj 2011, 21:06
Bil: Honda civic eg6 -92
Namn: Anton Jakobsson
Ort: Tibro
Been thanked: 3 times

nu får gärna någon rätta mig om jag har fel.
Du kan använda din orginal vajerlåda då den passar emot b18c4. om du inte vill gå igenom resan för att få hydrolådorna som är betydligt tåligare och att med s9b får du en diff men utväckligen är kass för en sugis.

Den absolut lättaste och snabbaste vägen är nog att ta din b16 topp och sätta på b18 blocket, då passar fortfarande hela din kabelhärva men du får chipa din ecu och mappa om den.

annars om du vill ha "obd1" så får du ta bort resistor boxen till spridarna så att du kan åka högohm spridare, sätta på en obd 1 fördelare, ha en obd 0-obd1 kontakt adapter till fördelaren eller pinna om själv går nog också. sedan stoppa i en p28 ecu chippad med en obd0-1 adapter till ecu.

och såklart innan du åker och mappar, bulta på allt trim du vill ha på innan, grenrör,insug,ctr kolvar, osv :D

och ska du inte köra jätte trimmat så kan du likaväl köpa en b20 botten för 2500 här på forumet och sätta på din topp och sen stoppa ner som om det vore din b16 förutom att du får chipa ecu och mappa. bara googla b20vtec
Honda crx vt -90/ b16 Jrsc 9psi, Såld
Honda civic vti -92/ b16 Turbo 450whp+ 1.85bar på oem foder :evil:
Skriv svar