Driftstörning 2013-03-05

Har du problem med hemsidan eller har synpunkter samt annat som berör sidan i sig, skriv här.
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Har tyvärr varit lite problem med forumet idag då binero som är vår leverantör har haft stora problem under dagen.

För er som undrar vad som pågick under dagen.
binero skrev: Som vi tidigare meddelat här samt på vår Facebooksida, via twitter och Google+ har Binero webbhotell idag drabbats av en större störning.
Vi ber om ursäkt för de problem som drabbat våra kunder. Våra tekniker har ända sedan de första larmrapporterna inkom arbetat tillsammans med vår storageleverantörs tekniker och utvecklare för att lokalisera och lösa problemet.
Problemet ligger i den firmware vi fått från vår amerikanska storageleverantör. Ingen tekniker hos Binero eller hos vår leverantör kommer att vila förrän problemet är löst.
Vi garanterar att inga kunddata försvunnit på grund av störningen. Vi kommer vidare att uppdatera binerodrift.se med så mycket information om incidenten vi kan, så snart vi kan det.
Vi förstår våra kunders situation och vill än en gång be om ursäkt för det inträffade. Vi lovar att göra allt vi kan för att förhindra att det här problemet uppstår igen.

Uppdatering 19:55 Störningarna har upphört och problemet är undanröjt för tillfället. Vi arbetar vidare med vår storageleverantör för att undanröja problemet permanent.
Användarvisningsbild
Axzza
Inlägg: 1266
Blev medlem: 25 juni 2012, 19:44
Bil: Honda Del Sol
Namn: Lasse Wilhelmsson
Ort: Ängelholm

Jag har problem att nå sidan emellanåt, när jag väl kommer in igen så är jag utloggad.
Beror det på sidan eller på min dator/nätverk?
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Användarvisningsbild
pasen
Styrelsen
Inlägg: 5384
Blev medlem: 12 mars 2008, 20:37
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Ort: Märsta
Has thanked: 67 times
Been thanked: 151 times

Binero har varit väldigt instabilt sista tiden tycker jag. Så det är inte bara du som haft problem att nå sidan till och från. Men varför du är utloggad vet jag inte... har du klickat i "logga in automatiskt"?
Användarvisningsbild
Axzza
Inlägg: 1266
Blev medlem: 25 juni 2012, 19:44
Bil: Honda Del Sol
Namn: Lasse Wilhelmsson
Ort: Ängelholm

Ah okey, jepp det gör jag alltid..
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Skriv svar